Najveća privatna zbirka Citroena: Ima kolekciju od 125 očuvanih automobila

FRANCUSKI entuzijast i veliki zaljubljenik u Citroën stvorio je više nego respektabilnu kolekciju automobila.
Tijekom četrdeset godina Henri Fradet strpljivo je i predano sastavljao spektakularnu kolekciju s oko 125 Citroënovih modela proizvedenih nakon Drugog svjetskog rata. Zbirka je smještena u okviru muzeja nazvanog CitroMuseum, koji se nalazi u mjestu Castellane, malom gradiću na jugu Francuske.
Fradet preferira vozila s malom kilometražom i u originalnom, nerestauriranom stanju, a kako bi pronašao najbolje sačuvane primjerke, putovao je diljem Francuske, a ponekad i preko granice.
Muzej je podijeljen u tri zasebna dijela. Prvi dio posvećen je modelu Traction Avant i različitim varijantama modela DS/ID. Drugi dio fokusira se na 2CV i njegove brojne izvedenice. Treći – i ujedno najnoviji – odjel obuhvaća vozila proizvedena između 1970-ih i 1990-ih godina.
Fradet se nije zadovoljio time da jednostavno parkira automobile u skladište i nazove to muzejom. Svaki dio sadrži pravu riznicu Citroënovih memorabilija, uključujući originalne dokumente iz odjela za istraživanje i razvoj, makete automobila i stare reklame i natpise ovlaštenih zastupnika.
Iako je Traction Avant lansiran još 1934. godine, model se nastavio proizvoditi i nakon Drugog svjetskog rata, sve do 1957. godine. Primjerak s 40.000 prijeđenih kilometara i pokretan 2,9-litarskim šesterocilindričnim motorom u muzej je stigao 2016. godine.
U zbirci je i nekoliko DS i ID-a, a među njima je posebno zanimljiv primjerak s brojem šasije 32, koji je ujedno i 14. prodani primjerak i najstariji još uvijek živući primjerak. Proizveden je 1955. godine.
2CV je danas jedan od najpopularnijih oldtimera. Vjernu sljedbu ima i u Hrvatskoj koja se može pohvaliti brojnim primjercima, dijelom zahvaljujući i domaćoj proizvodnji. U muzeju ih izlaže desetak, od najstarijeg primjerka iz 1954. godine do legendarnog Charlestona koji smo mogli viđati i na našim cestama.
Izloženo je i šest primjeraka modela AMI, s posebno upečatljivim AMI 6 koji i nije bio toliko čest na našim cestama. Iz tog vremena posebno je zanimljiv M35 pogonjen Wankelovim motorom od 59 KS.
Među najbrojnije modele u muzeju ulaze oni kojima se i danas divimo kad ih susretnemo na cesti. Uz GS to je svakako CX, automobil koji nije potrebno posebno predstavljati. Kao ni njegova duhovnog nasljednika, model XM, koji mnogi smatraju zadnjim velikim ekstravagantnim Citroënom.
Muzej uz nekoliko prototipa izlaže i kontroverzni LNA, prvi model koji je nastao pod Peugeotom, a ostao je sasvim u sjeni nasljednika, modela Visa. Konačno, priču završavaju modeli kao što su AX, BX i električni Saxo.
>> Više informacija o kolekciji možete naći na službenim stranicama muzeja.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati