Može li kineska autoindustrija osvojiti Japan?
KINESKA autoindustrija polako osvaja Europu, a sad je napala i Japan.
Uspavana Europa još nije svjesna kako se nalazi u nezavidnoj situaciji. Pesimisti već govore kako su na koljenima, a da se Kinezi tek zagrijavaju. I doista, kineski BYD bilježi ogroman rast na gotovo svim svjetskim tržištima, a sad je odlučio ispipati japanski teritorij.
Pritom se ne libe ni najposebnijeg segmenta u Japanu, onog malenih kei automobila. Kineski adut je Racco i upravo se iščekuje premijera.
BYD se sprema ući u jedan od najstrože definiranih i najpopularnijih automobilskih segmenata u Japanu s modelom Racco, malim električnim vozilom koje predstavlja prvi kei automobil ove marke. Mali novitet pojavio se prerano na fotografijama s prezentacijskog događaja, prije službenog predstavljanja na sajmu Japan Mobility Show.
Na prvi pogled Racco se ne udaljava mnogo od uobičajenih dizajnerskih obilježja kei automobila, što nije iznenađenje s obzirom na stroga pravila dimenzija u ovom segmentu. Linija prozora i stupovi u obliku peraje podsjećaju na prethodnu generaciju Mitsubishi eK Spacea, dok se čini da su svjetla i pojedini detalji inspirirani modelom Daihatsu Tanto.
Model Racco odlikuje kratak poklopac motora, uspravno vjetrobransko staklo, klizna vrata, ravne bočne plohe te gotovo okomita stražnja strana s vrlo kratkim prevjesom. Ima LED svjetlosni potpis u obliku slova C sprijeda i straga, a vozi se na 15-inčnim aluminijskim naplatcima. Osim toga, opremljen je disk kočnicama na svim kotačima.
Premda tehničke specifikacije još nisu u potpunosti otkrivene, propisi za kei vozila ograničavaju dimenzije na najviše 3.400 mm duljine, 1.480 mm širine i 2.000 mm visine. Ta ograničenja uvelike definiraju dizajn i unutarnju prostornu organizaciju svakog modela u ovoj jedinstveno japanskoj kategoriji.
Prema izvješćima, električni model imat će mogućnost izbora između baterija kapaciteta 20 i 40 kWh, s minimalnim dosegom od oko 180 km. Očekuje se i podrška za brzo punjenje snagom do 100 kW. Baterija postavljena u pod automobila osigurat će niže težište u odnosu na kei automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem, što će poboljšati vozne karakteristike.
U unutrašnjosti se očekuju elementi opreme koji se obično ne pronalaze u segmentu, poput digitalne instrumentne ploče i velikog infotainment zaslona. Također se predviđa bogat paket sustava za pomoć vozaču (ADAS) i toplinska pumpa za klimatizaciju.
BYD planira otvoriti prednarudžbe za model Racco tijekom ljeta iduće godine, a prodaja bi trebala započeti ubrzo nakon toga. Procijenjena početna cijena iznosit će oko 2,5 milijuna jena ili oko 14.000 eura prije subvencija, što model izravno suprotstavlja najpopularnijim domaćim modelima.
Uz kei automobil, BYD će na istom sajmu predstaviti i novo lako gospodarsko vozilo za japansko tržište. Model BYD T35 ima kabinu postavljenu iznad prednje osovine i bit će dostupan u izvedbama dostavnog vozila s kutijom te kao otvorena platforma, s potpuno električnim pogonom.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati