Jeftini kineski automobili dolaze u Ameriku
NAKON što su automobilsko tržište poharale u nekoliko navrata japanske i korejske marke, domaću auto-industriju bi mogla zadesiti još jedna opasnost s istoka. Ovoga puta je riječ o jeftinim kineskim automobilima koji bi se kroz par godina mogli namnožiti na više od milijun primjeraka.
Kineska automobilska industrija ubire plodove velikih investicija stranih ulagača, među kojima su gotovo sve poznate automobilske marke. To je rezultiralo jačanjem kineskog tržišta, povećanjem potražnje i na koncu stvaranjem domaće auto-industrije. Jedan od mnoštva "mladih tigrova" je kompanija Geely Group, koja je najavila svoju želju da bude prisutna na američkom tržištu.
Mlada kineska kompanija, koja se bavi proizvodnjom automobila tek šest godina ima odnedavna takav model u gami, koji bi prema mišljenju njenih stručnjaka, mogao postati pravi bestseler na američkom tržištu. Njegova najveća prednost je dakako cijena, koja je gotovo duplo manja od korejske konkurencije.
Geely želi biti prva kineska marka na tržištu SAD-a, a u tome bi mu trebao pomoći model Uliou. Riječ je klasičnoj limuzini nastaloj na osnovi limuzinske izvedbe Daihatsu Charade iz 1990 godine. Veličinom model odgovara automobilima kao što su Kia Rio i Hyundai Accent, trenutno najdostupnija vozila u Americi.
Uliou u Kini stoji 58.000 yuana, što je oko 7.000 USD. Za ovu protuvrijednost se dobiva obiteljski automobil pokretan 1.3-litrenim benzinskim motorom od 63/86 kW/KS i 110 Nm. Potrošnja automobila je jedna od važnijih, ako ne i najvažnija stavka u ovoj klasi, a iznosi vrlo povoljnih 5 l/100 km. Ostale performanse su manje važne, recimo tek da Uliou do 100 km/h stiže za 15 sekundi i postiže maksimalnih 145 km/h. 4.125 metara dugačak automobil pruža potpuni komfor za pet putnika, a dostupan je u četiri paketa opremljenosti.
Dolazak kineskog automobila u Ameriku je gotovo siguran, potrebno je još samo kompletirati dokumentaciju. Sve ostalo je dogovoreno. Automobil sasvim sigurno udovoljava sigurnosnim (pri NHTSA) i ekološkim standardima, a poznato je da će uvoznik biti tvrtka Autokam. Riječ je o tvrtki koju je još 1997. godine pod imenom China Motor osnovao Dave Shelburg u cilju uvoza kineskih prometala. Posao je tada propao zbog nezadovoljavanja ekoloških standarda SAD-a.
Pretpostavlja se da će u SAD u idućih pet godina biti plasirano 25 % ukupne proizvodnje Geely-a. Tijekom prošle godine Geely je izveo tek 400 automobila (Srednji istok i Meksiko), a ove godine je plan izvesti 5.000 vozila.
Uz Geely su nažalost vezani neki kontraverzni potezi. Nakon što je prije tri godine kupljena licenca na Toyotin motor, Geely je reklamirao svoje automobile kao vozila s Toyotinim agregatom. Također, zbog velike sličnosti loga marke s Toyotinim, japanski proizvođač je tužio Geely i na kraju izgubio parnicu.
Geely je prošle godine prodao ukupno 80.000 vozila čija cijena se kreće od 3.860 do 10.260 USD, a plan je ove godine udvostručiti prodaju. Ukoliko uspije naći dovoljno jakog partnera za neophodnu modernizaciju, kineski proizvođač planira prodaju do 2010. godine podići na čak milijun vozila.
Miljenko Nikolić

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati