KIA JE STIDLJIVO predstavila EV4 GT, sportsku izvedbu svojeg električnog hatchbacka, i to osjetno prije službenog dolaska na tržište najavljenog za 2026. godinu.
Model je prikazan s posebnom kamuflažom koja minimalno skriva konačnu vanjštinu. Očekuje se da će GT koristiti dva elektromotora s pogonom na sve kotače, uz ciljane dorade podvozja koje bi ga trebale pozicionirati izravno nasuprot konkurenciji. Među rivalima se ističu električni modeli poput VW ID.3 GTX, ali i dugogodišnji klasici s benzinskim motorima kao što su Golf GTI i R.
Kia je iskoristila predstavljanje nove GT folije kao povod za seriju teasera. Vizualni identitet kombinira sjajnu crnu, mat sivu i pruge neonski zelene boje. Tvrtka navodi da takav izgled treba "dočarati energiju i brzinu".
Isti fragmentirani dizajnerski pristup primjenjivat će se na svim električnim GT prototipovima u kasnijim fazama razvoja.
Oštriji detalji eksterijera
Ispod prilagođenog uzorka, EV4 GT zadržava osnovne proporcije izvedbe GT-Line, uz tek nekoliko suzdržanih izmjena. Sprijeda dobiva okomite otvore u donjem usisu zraka, čime se naglašava dinamičniji stav vozila.
Bočni pogled otkriva naplatke posebnog dizajna ispod kojih se nalaze kočione čeljusti u neonskoj boji. Straga se ističe difuzor u GT izvedbi s karakterističnim središnjim okomitim LED svjetlima, što podsjeća na obnovljeni EV6 GT.
Fotografije unutrašnjosti još nisu objavljene, ali bez zadrške možemo konstatirati kako će imati naglašeno sportski karakter. Profilirana sjedala, atraktivni detalji i bogata oprema ovdje su imperativ.
Što je ispod lima?
Prema izvorima, EV4 GT će koristiti pogonski sklop s dva elektromotora i pogonom na sve kotače, uz ukupnu snagu od približno 400 KS. Sustav će biti uparen sa simuliranim ručnim mijenjanjem stupnjeva prijenosa i umjetnim limitatorom okretaja, što bi trebalo pružiti vozačima dodatnu dozu uključenosti i sportskog osjećaja u vožnji.
Kao izvor energije trebao bi poslužiti poznati baterijski paket kapaciteta 81.4 kWh, već korišten u varijanti s prednjim pogonom dugog dosega.
Vjerno GT filozofiji marke Kia, EV4 GT će dobiti posebno podešavanje šasije, uključujući čvršći ovjes i brži upravljač, a sve kako bi se poboljšalo upravljanje i reakcije vozila na zavojitim cestama.
Među najvažnijim konkurentima istaknut će se VW ID.3 GTX, Cupra Born VZ i MG 4 X Power. Kao što smo rekli, neizravno će konkurirati i benzinskim sportskim modelima, poput VW Golfa R i Toyote GR Corolla. Hyundai paralelno razvija vlastiti električni hot hatch bez emisija, model Ioniq 3 N.
Što je s folijom?
Kia je predstavila novi GT Wrap, dizajn folije namijenjen njezinim električnim GT izvedbama. Kreiran kako bi dotaknuo emocionalni karakter svojih visokoperformansnih automobila, GT dizajn folije unosi u modele u razvoju energiju i stav koji definiraju Kijina GT vozila.
GT Wrap nagovještava brzinu, emocije i maštu, istovremeno postavljajući pozornicu za sljedeće poglavlje visokoperformansne mobilnosti. GT Wrap je ovdje više od kamuflaže - implicira dinamičan i stalno promjenjiv dizajnerski jezik.
Inspiriran svjetlošću, univerzalnim simbolom brzine i energije, kombinira oštru geometriju, elegantno ponavljanje i temu "kontinuiranog, ali fragmentiranog" dizajna. Efekt je referenca na zamućenje pokreta, evocirajući osjećaj zamaha i velike brzine, poručuju iz Kije.
Za Kiju, naglašena neonska boja preuzima simbol elektriciteta. Uparen s nijansama crne, dizajn stvara slojevit, živahan efekt, dok suptilni grafički elementi unutar uzorka evociraju agilnost i kretanje.
Kia je također potvrdila da će svi budući GT modeli biti u potpunosti električni, što trenutni K5 GT čini posljednjim sportskim modelom marke s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Kia je započela svoju električnu GT seriju predstavljanjem EV6 GT, lansiranog 2022. godine, a nastavila se s EV9 GT, predstavljenim krajem 2024. godine. Evolucija je najavljena tijekom događaja EV Day u veljači ove godine, a EV4 GT planiran je za izlazak 2026. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati