HRVATSKA turistička zajednica troši naš novac da nam kaže na što troši naš novac.
Zakupili su čitavu stranicu subotnjeg izdanja Jutarnjeg lista kako bi nas obavijestili da su počeli s kampanjom privlačenja digitalnih nomada. U PR članku ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac zapaža kako Hrvatska ima prirodne i kulturne ljepote, a onda poručuje:
"Svim sadašnjim i budućim digitalnim nomadima želim toplu dobrodošlicu u jednu od najpoželjnijih europskih destinacija."
Hrvatsku turističku zajednicu upitali smo tko je ciljana publika ovog oglasa. Kome se to oni obraćaju? Tko uopće može ovaj članak vidjeti? Digitalni nomad iz Austina u Teksasu koji vikendom čita dnevne novine na hrvatskom jeziku?
Odgovor nije trebalo dugo čekati:
"Nije riječ o oglasu, već o klasičnom advertorijalu, odnosno PR tekstu koji je objavljen u Jutarnjem listu u sklopu zajedničke suradnje. Kao što je navedeno u tekstu kojeg spominjete, ovime se dodatno informirala javnost o novoj kampanji HTZ-a koja će se za digitalne nomade, putem digitalnih kanala komunikacije provoditi na tržištu SAD-a, Kanade i UK-a", odgovorili su.
Ne žele reći koliko je koštala objava
Pitali smo i koliko nas je to informiranje koštalo. Nisu rekli. Pitali smo ponovno. Opet su preskočili.
Zanimalo nas je možemo li očekivati još ovakvih objava u domaćim medijima. I u kojem od njih. Smatra li HTZ da digitalni nomadi čitaju isključivo Jutarnji list, a izbjegavaju Nacional? Drugim riječima, kako su odabrali idealnu platformu za objavu članka?
Ono što se mora priznati jest da je HTZ ovim potezom zaista informirao građane i angažirao korisnike društvenih mreža. Istina, te informacije građanima nisu bile od velike važnosti, a osobe koje se iole razumiju u marketing ostale su frapirane vidjevši na što HTZ troši novac koji im iznajmljivači ionako nerado daju.
Bradbury: Digitalni nomadi mogli bi biti još jedna propuštena prilika
Sadržajan članak napisao je Paul Bradbury iz Total Croatia Newsa usporedivši ovo što naša Turistička zajednica radi s onim što su besplatno napravili, primjerice, Mate Rimac ili Nenad Bakić. Strahuje da su digitalni nomadi još jedna prilika koju će Hrvatska propustiti.
"Digitalni nomadi su samo jedna od sjajnih prilika za Hrvatsku i neki su ljudi naporno radili da je ostvare. Zar ne možemo barem imati nekog sposobnog zaduženog da to uspije ili ćemo odbaciti još jednu zlatnu priliku, kao što smo to učinili s Anthonyjem Bourdainom i TV emisijom Bez rezervacije, s Igrom prijestolja i naravno, Svjetskim prvenstvom? Pretpostavljam da se ne trebamo previše brinuti. Svjetsko prvenstvo dolazi opet iduće godine tako da se svi možemo zavaliti u 'Kraljevstvu slučajnog turizma' i navijati za vatrene. I kao što je 2018. godine Hrvatska bila zemlja o kojoj se najviše pričalo na čitavom planetu, čestitati sami sebi kako smo sjajan posao obavili na povećavanju vidljivosti branda Hrvatske", napisao je Bradbury.
Upućuje čitatelje da pogledaju intervju s prvim digitalnim nomadom na Hvaru i priču o zamjeni San Francisca za idiličnu dalmatinsku otočnu zimu u Jelsi, a riječ je o, kako piše autor i urednik Total Croatia Newsa, stanovnicima Kalifornije koji promoviraju zimski turizam na Hvaru i tako nam daju još jednu promociju, a da nismo kune potrošili.
Treba li digitalnim nomadima dobar internet?
U tekstu iz Jutarnjeg lista Hrvatska turistička zajednica piše kako su pokrenuli web stranicu na engleskom jeziku naziva Croatia, your new office!.
Pročitali smo cijeli članak da vidimo spominju li igdje kako Hrvatska ima odličnu pokrivenost internetom koji je neophodan kako bi digitalni nomadi uopće došli negdje raditi. Nisu se previše razmahali obećanjima, pa smo po više informacija otišli na spomenutu web stranicu.
Ondje pišu da je prednost dolaska u Hrvatsku to što imamo "izvrsnu brzinu i povezanost interneta diljem većine urbanih centara s izvrsnom mobilnom vezom u cijeloj zemlji".
Bolji signal ima Kazahstan
I to je istina. Nisu lagali. U gradskim sredinama digitalni nomadi mogli bi neometano raditi, ali u manjim mjestima, na dobrom dijelu otoka, po Lici, Dalmatinskoj zagori ili blizu nacionalnih parkova, kamo ih HTZ fotografijama poziva, teško da će uspjeti.
Statistike o kvaliteti fiksne širokopojasne mreže donosi stranica speedtest.net koja ažurno prati brzinu prijenosa podataka.
Prema njihovoj listi bolju infrastrukturu od Hrvatske imaju, primjerice, Paragvaj, Kazahstan, Trinidad i Tobago, Kuvajt te dobar dio europskih zemalja. Teško da će naš internet usrećiti programere, foto-video urednike i ostale digitalne nomade.