CHRISTIAN HORNER smijenjen je s mjesta šefa Red Bull Racinga, čime je završeno njegovo dvadesetogodišnje razdoblje na čelu momčadi Formule 1. Ove godine Horner je postao najdugovječniji šef momčadi, budući da je Red Bull vodio od početka sezone 2005., kada je tvrtka za energetska pića preuzela Jaguar Racing.
Kao arhitekt osam vozačkih i šest konstruktorskih naslova Red Bulla, Horner je proveo 20 godina na vrhu, preživjevši političke borbe, promjene moći i, sve do sada, jedan ozbiljan skandal u javnosti. Ipak, teška sezona 2025., u kojoj je Max Verstappen ispao iz borbe za naslov, dovela je do prekida suradnje Hornera i Red Bulla usred godine.
Pad Christiana Hornera bio je dramatičan i složen, osobito nakon prošlogodišnjeg skandala s porukama, piše MotorSport.
Nakon što je od 2010. do 2013. Red Bull doveo do četiri naslova sa Sebastianom Vettelom, Horner je momčad vodio kroz razdoblje dominacije hibridnih motora drugih momčadi i potom kreirao šampionsku kampanju Maxa Verstappena 2021. Ta godina označila je pravi početak druge zlatne ere ekipe iz Milton Keynesa.
Godine 2022. Red Bull je imao dominantnu sezonu, u kojoj je Verstappen s 15 pobjeda postavio rekord po broju pobjeda u jednoj sezoni, a bolid RB18 bio je najbolji u poretku, osobito u drugoj polovici godine.
U 2023. Red Bull je svoju nadmoć podigao na još višu razinu. RB19 pobijedio je u 21 od 22 utrke, dok je Verstappen osvojio 19 tih pobjeda – u oba slučaja su to rekordi svih vremena. Gotovo savršena sezona donijela je obaranje više F1 rekorda, a momčad je godinu završila s više nego dvostruko više bodova od najbližeg konkurenta.
Ipak, uspjesi nisu prošli bez problema. Krajem 2022. javno je objavljeno da je momčad prekršila ograničenje budžeta za sezonu 2021., što je dovelo do novčane kazne i smanjenja vremena za korištenje zračnog tunela.
Horner je pokušao umanjiti značaj tog slučaja, ali to je bio početak intenzivnijeg nadzora nad njegovim načinom vođenja ekipe.
Nakon neviđene dominacije u 2022. i 2023., početak 2024. označio je ulazak u vrlo izazovno razdoblje i za momčad i za Hornera. U veljači su se pojavile informacije da je Horner pod internom istragom zbog navodno neprimjerenih poruka koje je slao jednoj zaposlenici.
Matična tvrtka Red Bull GmbH iz Austrije pokrenula je službenu istragu. Iako je Red Bull u ožujku očistio Hornera od optužbi, informacije su nastavile curiti u medije, uključujući i snimke zaslona navodnih poruka. Situacija je eskalirala kada su ti sadržaji počeli cirkulirati među šefovima momčadi i medijima uoči Velike nagrade Bahreina.
Raskol između Red Bull Racinga i Red Bull GmbH, kao i između Hornera i Helmuta Marka, postao je javan. Horner je ostao na funkciji, navodno uz podršku Red Bulla iz Tajlanda i komercijalnog interesa Verstappenova tabora za stabilnost momčadi, no atmosfera u Milton Keynesu više nikad nije bila ista.
Viši članovi osoblja bili su uznemireni, a dugogodišnji članovi poput Adriana Neweya napustili su momčad. Na stazi je Red Bull imao ozbiljne probleme s aerodinamikom i balansom bolida za 2024., što je Maxu Verstappenu otežalo korištenje punog potencijala automobila.
Dodatno, Sergio Pérez imao je još veće poteškoće s prilagodbom bolidu koji je samo Verstappen uspijevao voziti konkurentno. Meksikanac je dugo bio bez plasmana na postolje, što je pridonijelo padu forme cijele momčadi i na kraju dovelo do njegova odlaska prije isteka ugovora.
Red Bull je tijekom sredine sezone imao niz od 10 utrka bez pobjede, a iako je Verstappen osvojio četvrti uzastopni naslov, momčad je pala na treće mjesto u poretku konstruktora.
Unatoč javnom skandalu i padu performansi, Horner je preživio 2024. godinu. No u 2025. momčad je proizvela vjerojatno najslabiji bolid u Verstappenovoj eri. RB21, koji se pokazao nepredvidivim u vožnji, razotkrio je tehničku krhkost koja je stajala iza prethodne Red Bullove dominacije.
Na stazi je Verstappen u prvoj polovici 2025. ostvario samo dvije pobjede i već sada ne izgleda kao ozbiljan kandidat za naslov, budući da zaostaje 69 bodova za vodećim Oscarom Piastrijem. Red Bull ove godine također nije uspio pronaći kompetentnog drugog vozača. Péreza je zamijenio Liam Lawson, ali on je izdržao tek tri utrke prije nego što ga je zamijenio Yuki Tsunoda.
Ni japanski vozač nije uspio biti konkurentan, što je dodatno izložilo i Red Bull i Hornera kritikama. Stalne glasine da Verstappen traži izlaz iz momčadi dodatno su narušile Hornerovu poziciju, ostavivši ga bez konkretne zaštite.
U srijedu je Red Bull objavio da je Horner razriješen dužnosti, a na njegovo mjesto imenovan je Laurent Mekies. "Red Bull je razriješio Christiana Hornera njegovih operativnih dužnosti i imenovao Laurenta Mekiesa za izvršnog direktora Red Bull Racinga", navodi Red Bull GmbH u priopćenju.