SVE učestalija pojava na društvenim mrežama su statusi poznatih osoba i raznih influencera koji se bave tematikom zdravlja i nude medicinske savjete svojim pratiteljima. Farmaceutske tvrtke, pružatelji zdravstvenih usluga i zagovaračke skupine obraćaju se slavnim osobama i utjecajnim ljudima da bi iznijeli svoje poruke i prenijeli ih što široj javnosti.
Regulatorna tijela u SAD-u počela su sve pozornije promatrati objave na društvenim mrežama vezane za teme zdravlja i medicine općenito, a uz inzistiranje na tome da se objave tog tipa jasno deklariraju kao sponzorirane, pokušava se i raditi na edukaciji ljudi o tome koliko su velike potencijalne opasnosti iza takvih objava.
U protekloj godini imali smo nekoliko slučajeva koji su izazvali prijepor među ljudima, a možda je najveći onaj glumice Julianne Hough koja je javno kritizirana zbog svojih postova na Instagramu koji podižu svijest o endometriozi, koje je zapravo sponzorirao proizvođač lijeka koji liječi tu tešku bolest. Nakon velikih rasprava i napada njezin predstavnik je nedavno potvrdio da Hough više ne surađuje s tom farmaceutskom tvrtkom.
Još u 2015. godini Kim Kardashian West svojim je postom o lijeku protiv jutarnje mučnine izazvala reakciju Američke regulatorne agencije za hranu i lijekove, FDA, koja je upozorila da navedeni post ne sadrži dovoljno sigurnosnih informacija i potencijalno može uzrokovati velike probleme osobama koje bi ga koristile bez preporuke liječnika.
Potencijalne opasnosti u ovakvom pristupu ljudskom zdravlju i liječenju istog možda je najbolje opisao medicinski suradnik američke televizijske kompanije CBS News doktor Davis Agus sljedećom izjavom: "Znate, postoje desetine podtipova svake bolesti. Dakle, svaka preporuka ima svoj dublji kontekst. Problem nastaje kad tu preporuku na društvenim mrežama daje neki influencer koji ima ludu moć - moć za dobro, ali i moć koja može uzrokovati puno problema ako se kažu stvari koje nemaju smisla.“
Agus savjetuje da kad ljudi na internetu primijete postove povezane s medicinskim proizvodima, prvo trebaju provjeriti sponzorira li ih netko, a zatim se odmaknuti malo unatrag i razmisliti o osobi koja je objavila taj post i njezinom ili njegovom legitimitetu za navedenu objavu.
Kad influenceri govore da bi pomogli u demistifikaciji neke bolesti, poput Selme Blair koja javno progovara o borbi s multiplom sklerozom, Agus to vidi kao nešto što ljudima može biti “svjetionik nade”.
U konačnici, medicinske savjete i preporuke trebaju pružati isključivo medicinski profesionalci.