U POSLJEDNJIH desetak godina Kia je napravila drastičan odmak, estetski i tehnološki, te nikad nije bila bliža europskom premiumu. Sorento je možda najbolji primjer ove hrabre teze.
Naravno, korejski konzorcij već je luksuznom markom Genesis pokazao koliko može, ali nezanemariv trag na tržištu ostavljaju i osnovne marke, Hyundai i Kia. Kad je pak Kia u pitanju, u konvencionalnoj ponudi, pri čemu korisnik još uvijek traži pogon na fosilna goriva, upravo je Sorento najviše što se nudi. I ne samo to, tržišno najzanimljivija i trenutno jedina opcija je moćni dizelaš. Zvuči odlično.
Od terenca do uglađenog luksuznog SUV-a
Kad je debitirao veliki Kijin SUV, bio je to klasičan terenac s masivnom nosećom šasijom. Pogonjen najčešće moćnim 3.5 V6 benzincem u kombinaciji automatskog mjenjača i pogona na sve kotače, bio je odličan na terenu. Na asfaltu je pak bio nezgrapan, nudeći kamionski ugođaj uz ogromnu potrošnju. Ni komfor nije bio najbolji, osim kad ste birali top verziju s kožnim i (nešto) mekšim sjedalima.
Druga generacija događa se 2009. godine i Sorento postaje klasičan obiteljski SUV. Dizajn je europeiziran, a u Europi najbolje prolazi 2.2 CRDi dizelaš. Bio je to relativno neupadljiv i nadasve komforan obiteljski SUV, a isti recept pretočen je i u treću generaciju. Dakako, uz podizanje letvice po pitanju tehnologije, ali i cijene.
Aktualni Sorento postoji od 2020. godine
Četvrta generacija predstavljena je 2020. godine i tu se dogodio značajan odmak. Sorento je osjetno narastao, poprimio vrlo originalan i pomalo amerikaniziran dizajn, a unutrašnjost je sasvim sigurno zakoračila u premium. Nažalost, narasla je i cijena, pa se mnogi fanovi više nisu mogli toliko rastegnuti te su izabrali Sportage. Ipak, Sorento je našao put do kupaca.
Izgled kao jak adut
Prošle godine Sorento je redizajniran. Naglasak je stavljen na prednji kraj, sada s vertikalno orijentiranim LED svjetlima i povećom prednjom maskom. Novi je to dizajnerski izraz koji Sorento već sada dijeli s najprestižnijim modelom marke, električnim EV9, ali i najmanjom Kijom, modelom Picanto.
Izuzmemo li tri nove boje karoserije i dizajn naplataka promjera 20 inča, bok vozila je ostao isti, dok straga jedinu novost vidimo u osvježenoj grafici stražnjih dvostrukih svjetala koja su sada dijelom spojena.
Sve u svemu, obnovljeni Sorento izgleda originalno. I ono bitno, u naravi izgleda i bolje nego na fotografijama, posebno u elegantnoj crnoj boji s decentnom krom dekoracijom.
Moderan i prostran interijer
S obzirom na to da se radi o vozilu koje u dužinu mjeri 4810 mm, širokom 1900 mm i visokom 1700 mm, sve osim iznimne prostranosti bilo bi iznenađenje. I doista, ovaj nominalno sedmerosjed u konfiguraciji s pet sjedala nudi izniman komfor sprijeda i straga, a iza ostaje još čak do 910 litara prtljažnog prostora.
Preklopite li stražnji red, računajte na puna dva kubika slobodnog prostora.
Prednjom armaturom dominiraju zasloni. Nakon redizajna stigli su zakrivljeni 12.3-inčni zaslon, nove kontrole klime te neki novi detalji. Primjerice, ventilacijski otvori su smanjeni, a ubačena je ambijentalna rasvjeta s dostupne 64 različite nijanse. Vidljiva je duž armaturne ploče, na ručici mjenjača i na ukrasu prednjih vrata.
Testni model je izveden u top izvedbi, pa smo mogli uživati i u panoramskom krovu, sustavu bežičnog punjenja mobilnih uređaja i potpunom nadzoru okoline kamerama. Međutim, ono što nas se ipak, uz prostranost, najviše dojmilo su dva područja.
Prvo je pozornost dana detaljima. Tu ne mislimo samo na dostupnost USB-C utičnica ili pametno riješen sustav izbora pogona. Naime, uspijete li nekako pretrpati prtljažnik do krova, dovoljno je stisnuti tipku i aktivirat će se projekcija stražnje kamere na središnjem retrovizoru. Nadalje, uz provjeru mrtvog kuta pri aktiviranju pokazivača smjera, ovisno o strani na koju se skreće, jedan okrugli pokazivač na prednjoj ploči postaje zaslon za projekciju bočne kamere. Izuzetno korisno, ali samo dok ne pada kiša.
Na popisu detalja su i dodatne tipke na unutrašnjoj bočnoj strani sjedala kojima, primjerice, možete aktivirati rasklapanje sjedala u ležeći položaj. Inače, sjedala su priča za sebe. Vozačevo Ergo sjedalo s lumbalnom potporom tipa zračnih ćelija i električno podesivom potporom automatski se napuhuje na bokovima pri višim brzinama, nudeći vozaču bolje držanje tijela. Ima i masažu te brojne mogućnosti podešavanja.
Električno podesiva, ventilirana i grijana prednja sjedala imaju dodatni oslonac za noge, a ona stražnja su grijana. Ipak, za maksimalnu udobnost očekivali bismo da su malo mekša.
Ergonomija vozača je očekivano odlična, preglednost uzorna, pa preostaje jedino elektroničkim podešavanjem upravljača i sjedala pronaći idealnu poziciju za manevriranje ovako gabaritnim vozilom. Pohvalit ćemo i izdvojene kontrole ventilacije, koje pritiskom na funkcijsku tipku omogućuju upravljanje audiosustavom.
Za kraj priče o interijeru ćemo pohvaliti Bose audiosustav po pitanju kvalitete i prilagodljivosti zvuka.
U vožnji
Trenutno jedina opcija je 2.2 CRDi dizelaš. Nudi se u kombinaciji automatskog osam-stupanjskog mjenjača s dvije spojke i prilagodljivog AWD pogona. Razvija 193 KS pri 3800 o/min, uz 440 Nm okretnog momenta dostupnog već od 1750 o/min.
Službeni podaci kažu kako će ova Kia moći ubrzati do 100 km/h za manje od 10 sekundi (9.3 s) uz maksimalac od 201 km/h. Praksa kaže da Sorento uvijek ima dovoljnu zalihu snage, a na vama je tek da izaberete jedan od dostupnih načina rada. Eco stavlja naglasak na prednji pogon i smanjenu potrošnju goriva, Normal će se svidjeti većini, dok je Sport namijenjen agilnijim ubrzanjima. Konačno, Smart način bi trebao prilagođavati karakteristike afinitetima vozača.
Na sve dodajte i terenske načine rada za blato, snijeg i pijesak, koje ćete vjerojatno rijetko morati uključivati. Sorento se najbolje snalazi na autocesti, kada je vožnja na adaptivnom tempomatu iznimno ugodna i sigurna. Ne smetaju ni veliki gabariti, a prateći sustavi asistencije sve odrađuju i javljaju se informacijama na head-up zaslon.
I sada ono što će mnoge zanimati, a to je potrošnja goriva. Iako ima dvije tone i nismo ga štedjeli, Sorento je potrošnjom goriva ostao u jednoznamenkastom rasponu. Prosjek nakon sedam dana druženja i puno autoceste ostao je na poprilično zadovoljavajuće 8.2 l/100 km.
Cijena
Kia Sorento standardno dolazi sa sedmogodišnjim jamstvom do 150.000 prijeđenih kilometara, odnosno prve tri godine bez ograničenja kilometraže. Starta cijenom od 65.199 eura bez uračunatog popusta, dok testni primjerak sa svom opremom i panoramskim krovom ima cijenu od 75.199 eura.
Naravno, radi se o velikom iznosu koji isključuje opciju izbora za obitelji s tek povremenim potrebama za putovanjem na dalje destinacije. S druge strane, ako godišnje prevaljujete na otvorenoj cesti više od 15.000 km, ovo je itekako zanimljiva opcija. Imate li poveće plovilo i kamp-prikolicu, tim bolje. Pritom ni premium konkurencija nije jeftinija.
>> Cjenik: Kia Sportage 2024