CIJENJENI austrijski automobilski klub ÖAMTC napravio je veliki test ljetnih guma u dimenziji 215/55 R17, iznimno rasprostranjenoj u srednjoj klasi automobila.
Sve su marke testirane u pogledu voznih i sigurnosnih svojstava, udobnosti i aspekta isplativosti, kao i iz perspektive održivosti.
"U više od 50 godina testiranja guma nikada nismo imali test s tako dobrim rezultatima: tri 'dobra', 12 'zadovoljavajućih' i jedan 'dovoljan'. Ali čak ni model na kraju testne tablice nipošto nije loša guma, naravno, ovisno o zahtjevima svakog vozača", zadovoljan je stručnjak za gume ÖAMTC-a Steffan Kerbl.
Činjenica da unatoč dobrim rezultatima ne postoji "vrlo dobra" guma zasluga je metodologije. "Da bi neka guma dobila ukupnu ocjenu 'vrlo dobra', također bi morala imati ocjenu 'vrlo dobra' u svim pojedinačnim kategorijama - to nije realno očekivati", objašnjava voditelj odjela za testiranje ÖAMTC-a.
Teško je zadovoljiti sve zahtjeve
"Postoji stalni sukob ciljeva, pogotovo kada je riječ o testiranju guma. Dobra vozna svojstva obično idu ruku pod ruku s mekšim smjesama, a to zauzvrat ima negativan utjecaj na kilometražu i trošenje guma."
Krenimo na rezultate, i to od najboljih. Continental Premium Contact 7 pokazao se kao respektabilan, postigavši najbolju ocjenu na testu 2.0. Michelin Primacy 4+ i Kumho Ecsta HS52 također su blizu s ocjenom "dobra".
Kategorija onih s osrednjim, ali i dalje izvrsnim rezultatima, sastoji se od 12 ljetnih guma koje su dobile ocjenu "zadovoljavajuće".
"Ovisno o vašim zahtjevima, možete dobiti jeftine gume koje nude dobre performanse u određenim kategorijama. Ako, s druge strane, guma mora učiniti sve što je moguće bolje, trebali biste se odlučiti za skupljeg premium proizvođača", kaže Kerbl.
Sigurnost prije cijene
"U pogledu sigurnosti cijena bi trebala biti od sekundarne važnosti - znatno kraći put kočenja može biti ključan za sigurnost u slučaju nužde, a razlika u cijeni obično nije velika kada se računa na razdoblje korištenja", zaključuje stručnjak.
Jedan od testnih modela neizbježno mora biti na dnu testne tablice, a to je ovoga puta bio Vredestein Ultrac.
"Ova guma dobiva ocjenu 'zadovoljavajuće' zbog predviđene kilometraže od nešto manje od 30.000 km. To je oko 40.000 km manje od kilometraže koju mogu postići Kumho Ecsta HS52 ili Goodyear Efficient Grip Performance 2, koje su najbolje po ovom kriteriju.
Ni najlošija uopće nije loša
Ipak, Vredestein može biti opcija za neredovne vozače, odnosno one koji godišnje ne rade puno kilometara, naročito jer u kategoriji sigurnosti vožnje ova guma ima prilično dobre rezultate", objašnjava tehničar ÖAMTC-a.
Nasuprot tome, za vozače koji prelaze puno kilometara, osim Kumha i Goodyeara, zanimljivi su i Michelin i Continental, svaki s predviđenom kilometražom od 60.000 km. Semperit Speed-Life 3 također nudi vrlo dobru kilometražu.
Prođimo malo i kroz ostale kategorije. Kada je riječ o ponašanju na suhom, ističu se Debica, Hankook i Fulda, a na mokrom Goodyear i Falken. Guma kineskog Linglonga vrlo je tiha, a Bridgestone je sjajan kada je u pitanju potrošnja goriva.