KRIZA s nestašicom poluvodiča u potpunosti je uzdrmala autoindustriju, a time i apsolutno cijelo tržište novih i rabljenih automobila.
Smanjeni intenzitet proizvodnje prouzročio je nestašicu pojedinih modela na tržištu, kao i sve duže termine isporuke. Sve to podiglo je cijene, čak i na tržištu rabljenih automobila. Ako se pitate kad će sve doći u normalu, prognoze nisu dobre.
VW Grupa je izašla u javnost s informacijom kako su najave da će kriza popustiti do kraja godine bile nažalost preoptimistične. "Nedostatak čipova potrajat će još neko vrijeme, a bolje neće biti do 2024. godine", izjavio je Volkswagenov šef financija Arno Antlitz za Boersen-Zeitung.
Kaže kako će se nestašica ublažiti u narednim mjesecima, ali čak ni povećanje proizvodnje čipova neće moći utažiti povećane potrebe autoindustrije. "Situacija bi se trebala poboljšati 2023. godine, ali strukturni problem još neće biti u potpunosti riješen do sredine desetljeća", rekao je Antlitz.
Podsjetimo, Volkswagenove tvornice su već u nekoliko navrata zaustavljale proizvodnju u svojim njemačkim pogonima u Wolfsburgu, ali i u Zwickauu i Dresdenu, gdje se proizvode izuzetno traženi električni modeli.
Otprilike isto razmišljaju i u BMW-u. "Očekujem poboljšanja u opskrbi s krajem godine, ali ćemo se morati uhvatiti s nestašicom i u 2023. godini", rekao je BMW-ov šef Oliver Zipse za Neue Zurcher Zeitung.
Pokažu li se ove procjene istinitima, autoindustrija će se naći u velikim problemima. Dvije godine krize zbog covida nastavilo se s krizom uzrokovanom nestašicom, a sada je došla i nestašica elektroničkih komponenti zbog sukoba u Ukrajini.