TRI japanska proizvođača su se udružila kako bi razvili nove generacije benzinskih motora koje će donijeti revolucionarne promjene u vrijeme sveprisutne dekarbonizacije.
Subaru, Mazda i Toyota rade zajednički na razvoju novih generacija motora, koristeći svaki svoje komparativne prednosti. Subaru je tako vjeran bokser motorima, Mazda kombinira tehnologiju rotacijskog motora, a Toyota razvija nove četiricilindarske motore.
“Motori još uvijek imaju ulogu praktičnog sredstva za postizanje ugljične neutralnosti! Dakle, poboljšajmo tehnologiju motora! Pokrenimo takav projekt!” rekao je Akio Toyoda na tokijskom salonu i jasno poručio kako postoji budućnost za motore s unutrašnjim izgaranjem.
Toyota stvara potpuno nove motore
Tehnički direktor Hiroki Nakajima s entuzijazmom je otkrio Toyotine kompaktne, visokoučinkovite 1.5 L i 2.0 L redne 4-cilindrične motore, stvorene za novo doba elektrifikacije. “Koncept iza ovih novih motora potpuno je drugačiji od motora koje je Toyota koristila u prošlosti. To je ono što mislimo pod Engine Reborn."
Prvo je predstavljen 1.5-litreni motor, i to u dvije varijante. Prva je atmosferska, a za nju vrijedi da smanjuje i obujam i visinu za 10% u usporedbi s trenutnim 1.5 L 3-cilindričnim motorom. Dodavanje još jednog cilindra omogućilo je inženjerima da smanje visinu i učine cijeli motor kompaktnijim.
S boljim izgaranjem i manjom visinom za bolju aerodinamiku prednjeg dijela vozila, ovaj motor bi trebao na limuzinskom modelu rezultirati smanjenjem potrošnje goriva od 12 posto.
1.5 Turbo motor pak ulazi na teritorij aktualnog 2.5 motora. Novi motor je u propisima koji zahtijevaju smanjenje snage postojećeg 2.5 motora za 30%. Također, manji su mu volumen (20%) i visina (15%).
Slično tome, očekuje se da će 2.0 L turbo motor imati 10% manji volumen i visinu od postojećeg 2.4 L turbo motora.
Subaru i Mazda
Subaru je pripremio novu generaciju hibridnog e-BOXER motora. Nova generacija s paralelnog prelazi na paralelno-serijski način rada, pri čemu benzinski motor može direktno pogoniti automobil isključivo u optimalnom radnom području.
Mazda je predstavila Rotary EV System Concept s jednim i dva rotora, električni pogonski sklop koji koristi snage rotacijskih motora, koji su kompaktni i lagani, ali snažni.
Twin-rotor model (uzdužno postavljen) postiže revolucionarno nisko težište, smješteno ispod vrhova guma s obje strane. To omogućava potpuno novi dizajn automobila s osjetno nižim prednjim krajem optimalne aerodinamike.