Toyota i Mazda usred skandala u Japanu. Povučeno više modela
JAPANSKI proizvođači automobila Toyota Motor i Mazda obustavili su danas isporuke nekih modela zbog falsificiranih podataka u sigurnosnim certifikatima, prema obavijesti ministarstva prometa. Riječ je o odluci koja se odnosi na područje Japana.
Kompanije su dostavile netočne ili 'podešene' podatke o sigurnosnim testovima, objavilo je japansko ministarstvo prometa.
Nepravilnosti su otkrivene i u izvješćima Honde, Suzukija i Yamaha Motora, izvijestili su iz ministarstva, dodavši da su Toyoti, Mazdi i Yamahi naredili da obustave isporuke nekih vozila i da planiraju inspekciju u glavnom sjedištu Toyote u prefekturi Aichi.
Kompanija je izvijestila da je prekršila propise u šest postupaka testiranja u 2014., 2015. i 2020. Sporni testovi doveli su u pitanje certifikate za Corolla Fielder, Corolla Axio i Yaris Cross i ugašene verzije četiri Tomodela, uključujući jedan koji se prodavao pod luksuznim markom Lexus.
Toyota se ispričala kupcima
U Toyoti priznaju da su, primjerice, mjerili štetu od sudara samo na jednoj strani poklopca motora, dodavši i da još provjeravaju podatke o potrošnji goriva i ispuštanju štetnih plinova, napominjući da bi izvješće trebali dovršiti do kraja lipnja.
Naglašavaju i da nisu utvrđeni problemi s performansama koji krše propise i da vlasnici mogu i dalje nesmetano koristiti njihova vozila.
"Kao čelnik Toyota Grupe, želio bih se iskreno ispričati našim kupcima, obožavateljima automobila i svima čiji je interes narušen", rekao je unuk japanskog automobilskog diva i njegov bivši izvršni direktor Toyoda na konferenciji za novinare.
Automobili, po njegovim riječima, nisu prije prodaje prošli ispravan postupak pribavljanja certifikata. Toyota je zato privremeno obustavila isporuke i prodaju tri modela koji se proizvode u Japanu, dodao je Toyoda.
I Mazda obustavila isporuku nekih modela
Mazda je pak prošli četvrtak obustavila isporuke sportskog automobila Roadster RF i osobnog automobila Mazda2 nakon što je otkrila da su podešeni rezultati testova softvera za kontrolu motora, navodi se u priopćenju.
Utvrdili su i da su se zračni jastuci pri testiranju modela Atenza i Axela umjesto ugrađenim senzorom aktivirali tajmerom.
Honda je pak objavila da je utvrdila nepravilnosti pri testiranju buke i snage kroz razdoblje od više od osam godina, zaključno s listopadom 2017., na dvadesetak modela koji se više ne proizvode.
Yamaha je izvijestila da je obustavila isporuke jednog modela sportskog motora.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati