NAKON što se Alfa "ušemila" sa Stellantisovom politikom i u sklopu aktualnih trendova lansirala nove SUV modele, tržišna pozicija se popravila. Ali ne i ona kod obožavatelja.
Tonale i posebno Junior nerijetko su na meti kritika najvećih Alfinih obožavatelja. Za njih su Giulia i Stelvio zadnje prave Alfe, a da ima nečega u tome, dovoljno je sjesti za upravljač i kratko se provozati. Sada će ti vozački puristi moći odahnuti jer njihovi miljenici ne idu u mirovinu. Bar ne još.
Giulia je na tržištu već deset godina, a mnogi vjeruju da je s godinama postala još bolja, poput vina koje s vremenom dobiva na vrijednosti. Iako se prvotno planiralo da ove godine izađe iz proizvodnje, Alfa Romeo je promijenio planove. Proizvodnja talijanskog konkurenta BMW-u serije 3 u tvornici Cassino produžena je za dodatne dvije godine.
Slično tome, Stelvio će ostati u proizvodnji do 2027. godine. I limuzina i SUV temelje se na Giorgio platformi, razvijenoj uz ulaganje od milijardu eura bivše grupacije FCA pod vodstvom pokojnog Sergia Marchionnea. Bila bi šteta da se takav tehnički dragulj (pre)rano oprosti od tržišta.
Zanimljivo je da trenutačni modeli ostaju na tržištu, iako ne nude nikakav oblik elektrifikacije. Ovu odluku objavio je izvršni direktor Santo Ficili tijekom predstavljanja osvježene verzije modela Tonale.
Razlog zbog kojeg će Giulia i Stelvio ostati dulje od planiranog jest taj što se njihovi nasljednici ponovno osmišljavaju kako bi mogli udomiti motore s unutarnjim izgaranjem. Stellantis je prvotno namjeravao da druga generacija ovih modela bude dostupna isključivo s električnim pogonom, u skladu s ciljem marke da do 2027. godine prijeđe u potpunosti na struju.
Kao što znamo, takvi planovi su napušteni zbog sporije elektrifikacije. Zbog toga gotovo svaki proizvođač automobila trenutno prolazi kroz isto uz značajnu reviziju poslovnih planova.
Kao rezultat toga, motori s unutarnjim izgaranjem ostat će u ponudi, uključujući i nasljednike oba modela. No, Alfa Romeu je potrebno više vremena da prilagodi STLA Large platformu za novu generaciju Giulije i Stelvija kako bi mogli koristiti benzinske motore.
Kada nasljednici napokon stignu, logična pretpostavka je da bi mogli koristiti redni šesterocilindrični motor s dva turbopunjača "Hurricane", koji dijele s Dodgeom Chargerom Sixpack. No, Alfa Romeo je također dao naslutiti da bi za verzije Quadrifoglio mogao koristiti Maserati V6 motor.
Giulia i Stelvio pritom nisu ni najstariji modeli u Stellantisovoj ponudi. Fiat Panda je u prodaji još od 2011. godine, sada pod imenom Pandina.