Fiat Tipo opet odlazi u povijest. Proizvodnja se gasi 2026., mijenja ga novi SUV

Foto: Fiat

NAKON jedanaest godina na tržištu, Fiat Tipo odlazi u povijest. Proizvodnja popularnog kompakta, dostupnog u limuzinskoj, hatchback, karavanskoj i crossover izvedbi, službeno prestaje sredinom 2026. godine, a umjesto njega stiže novi SUV iz rastuće obitelji Panda, piše talijanski Quattroroute.

Stellantis je prvotno planirao ugasiti proizvodnju krajem 2025. godine, no ugovor s turskom tvrtkom Tofas, koja upravlja tvornicom, produljen je za šest mjeseci. Konačni datum sada je postavljen na 30. lipnja 2026., čime je ovaj dugovječni model dobio kratak produžetak života.

Kraj jedne ere

Aktualni Tipo, koji se u Turskoj prodaje pod imenom Egea, predstavljen je 2015. godine. Započeo je kao limuzina, hatchback i karavan (SW), da bi redizajnom 2020. godine dobio i popularnu "cross" izvedbu povišenog podvozja. Dvije godine kasnije, i karavan je dobio robusniji tretman, a u ponudu je uveden i blagi hibrid kako bi model ostao konkurentan uslijed sve strožih ekoloških normi.

Tijekom proteklog desetljeća, tvornica Tofas u Turskoj proizvela je oko 700.000 primjeraka Tipa, koji su se izvozili u brojne regije. Unatoč solidnim brojkama, Stellantis je odlučio ne ulagati u razvoj nove generacije, čime Fiat napušta ovaj segment tržišta.

Fokus na obitelj Panda

Umjesto razvoja nasljednika Tipa, Fiat svoje resurse preusmjerava na rastuću obitelj modela Panda. Uz već poznatu Pandinu i nedavno predstavljenu Grande Pandu, do 2027. godine ponuda će se proširiti i na fastback crossover te konvencionalniji SUV.

Upravo bi taj SUV trebao zauzeti tržišnu poziciju koju napušta Tipo Cross, ciljajući na kupce koji žele povišeni položaj sjedenja u kompaktnim dimenzijama. Novi model, inspiriran Pandom, zadržat će pristupačan karakter, slično kao i "rođaci" iz koncerna, Citroën C3 Aircross i Opel Frontera, s kojima će dijeliti platformu Smart Car. Očekuje se da će biti dostupan u benzinskoj, blago-hibridnoj i potpuno električnoj izvedbi.

Iako proizvodnja prestaje sredinom 2026., postojeće zalihe Tipa zadržat će se u prodajnim salonima još neko vrijeme. Nakon njegovog potpunog povlačenja, jedina Fiatova limuzina na globalnom tržištu ostat će Cronos, model namijenjen Južnoj Americi.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.