FOTO Retro moda u Ferrariju: Nakon Testarosse stiže model inspiriran kultnim F40

Foto: Ferrari

U Maranellu je retro definitivno u modi.

Nakon što je oživio ime Testarossa za nasljednika modela SF90 Stradale, Ferrari nastavlja slaviti svoju slavnu prošlost. Model SC40 nije izravan nasljednik legendarnog F40, ali preuzima nekoliko dizajnerskih elemenata s posljednjeg automobila koji je osobno odobrio Enzo Ferrari. Iako je tehnički zasnovan na modelu 296 GTB, to se na prvi pogled teško može prepoznati jer je karoserija potpuno redizajnirana.

Dok je originalni F40 dizajnirao Pininfarina, SC40 je nastao unutar Ferrarijeva dizajnerskog centra pod vodstvom Flavija Manzonija. Otkako je 812 Superfast zamijenio F12berlinettu, Ferrari nije prodao nijedan model koji je potpisao Pininfarina. Vizualna povezanost s posljednjim projektom "Il Commendatorea" možda nije odmah očita, ali pažljivije promatranje otkriva niz suptilnih podsjetnika.

Primjerice, natpis "SC40" utisnut na bočnu stranu stražnjeg spojlera odaje počast legendarnom modelu iz osamdesetih, dok bočni usisnici zraka podsjećaju na prepoznatljive NACA otvore F40-ice. Neki od zaobljenih oblika 296 GTB-a zamijenjeni su oštrijim i uglatijim linijama koje prizivaju dizajnerski jezik tima Leonarda Fioravantija.

Ferrari nije imao namjeru ponovno stvoriti F40. SC40 se opisuje kao "model s vlastitom osobnošću". Da se radilo o pravoj posveti, imao bi podizne farove, ručni mjenjač i V8 motor s dva turbopunjača. Umjesto toga, ispod površine ostaje 296 GTB, što potvrđuje i veliki natpis "Charge" na aluminijskom poklopcu goriva iza vozača.

Osim jedinstvene karoserije, bijela boja i naplatci vezani su isključivo za ovaj automobil. Iako ima dva cilindra manje, V6 motor smješten je ispod zatamnjenih Lexan otvora koji dodatno naglašavaju sličnost s F40. Nema sumnje, razina preinaka u odnosu na standardni 296 GTB doista je impresivna.

U unutrašnjosti su promjene diskretne, ali značajne. Obilna upotreba kevlara priziva duh F40, prekrivajući veliki dio kabine, od upravljača i armaturne ploče do podnih obloga, prostora za noge i sjedala.

Ferrari nije otkrio cijenu, no sigurno je da SC40 znatno premašuje osnovnu cijenu standardnog 296 GTB-a od oko 270.000 eura. Projekti nastali kroz Ferrarijev program Special Projects obično se izrađuju oko dvije godine, pri čemu vlasnik aktivno sudjeluje u fazama dizajna i validacije.

A što kaže Hamilton?

Postoji samo jedan primjerak modela SC40, no posjetitelji Ferrarijeva muzeja u Maranellu već mogu razgledati model u prirodnoj veličini.

A možda ovo neće biti posljednja posveta kultnom F40. Sedmerostruki prvak Formule 1 Lewis Hamilton već je izrazio želju da surađuje s Ferrarijem na projektu nazvanom "F44", koji bi imao ručni mjenjač i dizajn inspiriran legendarnim F40.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.