KINA planira zabraniti uvlačive kvake na vratima automobila, što bi moglo označiti kraj jednog globalnog dizajnerskog trenda. Automobilska industrija ih obožava, no kineske vlasti očito vide više mana nego prednosti u rješenju koje se smatra modernim, aerodinamičnim i elegantnim, posebno kod električnih vozila. Popularne kvake mogle bi biti zabranjene već 2027. godine, piše njemački Auto Bild.
Gotovo svi novi modeli, od Tesle Modela 3 do Mercedesa EQE ili novog BMW-a iX3, koriste kvake na uvlačenje. Njihova glavna prednost je manji otpor zraka, što rezultira neznatno većim dometom. Međutim, kineske regulatorne agencije ističu da su takvi mehanizmi skloni kvarovima i predstavljaju sigurnosni rizik u hitnim situacijama.
Najveći problem navodno predstavljaju električno pokretane kvake. Nakon nesreće može doći do prekida napajanja, zbog čega je vrata gotovo nemoguće otvoriti izvana. Ovaj je problem dospio na naslovnice nakon nekoliko smrtonosnih slučajeva, uključujući i one u Njemačkoj.
Portal Car News China izvještava da vlasti raspolažu podacima prema kojima se električne kvake kvare osam puta češće od klasičnih. Kod jednog velikog proizvođača električnih automobila, čak dvanaest posto svih popravaka odnosi se upravo na njih, što ih čini ne samo nesigurnima, već i skupima za održavanje.
Nacrt novih standarda trebao bi biti dovršen već krajem ovog mjeseca. Prema prijedlogu, od srpnja 2027. godine novi automobili koji se prodaju u Kini više ne bi smjeli imati potpuno uvlačive kvake. Poluuvlačive varijante i dalje bi bile dopuštene, ali samo uz uvjet da imaju mehanički sustav za otvaranje u nuždi. Volkswagen je već reagirao te za kineske verzije Audija A5L i Q6L e-tron nudi crvenu traku za hitne slučajeve koja se može izvući nakon nesreće.
Dok u Njemačkoj autoklub ADAC i Savezna uprava za motorna vozila (KBA) već dugo pozivaju na stroža pravila, europske su vlasti znatno sporije u donošenju odluka. S druge strane, Kina je najveće automobilsko tržište na svijetu. Ako ondje dođe do zabrane, svi će proizvođači morati prilagoditi svoje modele za to tržište, što bi moglo globalno zaustaviti ovaj trend. Jedno je sigurno: ako Kina povuče kočnicu, uvlačive kvake na vratima suočit će se s ozbiljnim problemom, a dizajneri će morati pronaći nova rješenja.