Samo nekoliko tjedana nakon što je službeno preuzeo poziciju izvršnog direktora Renault Grupe, François Provost već pokreće značajan preustroj. U sklopu novih promjena, imenovao je Fabricea Cambolivea, dosadašnjeg šefa marke Renault, glavnim direktorom za rast, dok je Katrin Adt postala nova voditeljica Dacije. Ovim potezima Provost jasno nastavlja smjer zacrtan strategijom "Renaulution", piše autobild.de.
Provost naglašava kako će organizacija po markama ostati, ali uz cilj njihovog tješnjeg povezivanja. Strateški kontinuitet smatra ključnim za uspješno pozicioniranje brendova na europskom tržištu. U tu svrhu, na poziciju glavnog tehnološkog direktora za cijelu grupu doveo je Philippea Bruneta.
Kao najveće izazove Provost ističe ubrzanje elektrifikacije, praćenje konkurencije, posebice one iz Kine, te zadržavanje ponude cjenovno pristupačnih modela. "Ne radi se samo o smanjenju troškova, već i o vremenu razvoja. To je snaga naših kineskih konkurenata. Ali i mi znamo kako se to radi i pokazujemo to s Twingom: Kada bude predstavljen početkom sljedeće godine (2026.), vrijeme razvoja iznosit će samo 21 mjesec", pojašnjava Provost.
Ovaj pristup primijenit će se i na Daciju, koja bi najkasnije početkom 2027. godine trebala predstaviti novi električni model temeljen na Twingovoj platformi. Pritisak na smanjenje troškova posebno je izražen kod Dacije, brenda popularnog među kupcima koji traže najbolji omjer cijene i kvalitete. "Moramo provesti elektrifikaciju u Dacia stilu i istovremeno ponuditi primjerenu cijenu", ističe Provost.
Ipak, najveću prepreku na tom putu vidi u političkim regulacijama. Provost smatra CO₂ naknade posebno nepraktičnima. "Troškovi koji će do 2030. godine zbog toga pasti na automobilsku industriju su ogromni. Mislim da moramo promijeniti logiku. Biti razumniji, fleksibilniji u dekarbonizaciji, razumniji u regulaciji. S ciljem da automobili postanu pristupačni ljudima, postići ćete bolju dekarbonizaciju."
Prema njegovim riječima, tržište se trenutno suočava s visokim troškovima uzrokovanim regulacijama, što dovodi do rasta cijena za krajnje kupce. Zbog toga vozači duže zadržavaju svoje stare automobile, što, paradoksalno, šteti okolišu. "Ako zadržite svoj stari Renault Clio 2 umjesto da, na primjer, kupite novi Clio 6, svakodnevno uzrokujete 95 posto više emisija", upozorava Provost.
Svjestan da je političke odluke teško mijenjati, Provost se fokusira na ono što može kontrolirati: "Ulaganja u proizvode i transformaciju kako bismo sustigli najbolje konkurente". Dio te strategije je i jačanje europske proizvodnje i lanaca opskrbe. "Moja strategija nije nabavljati sve od novih dobavljača u Kini, već transformirati naš ekosustav zajedno s našim dobavljačima. Kod BEV vozila koja proizvodimo u Francuskoj, već se više od 70 posto dijelova proizvodi u Europi, i to želimo dalje širiti."
Paralelno s jačanjem u Europi, Renault planira ekspanziju i na druga tržišta. Nakon nedavnog lansiranja modela Boreal u Latinskoj Americi, u planu su i drugi modeli za to područje. Ipak, kao ključno tržište rasta Provost izdvaja Indiju. "Vjerojatno će 40 posto globalnog rasta u automobilskoj industriji u budućnosti dolaziti iz Indije. Tamo smo prisutni već 15 godina (od 2010.). To je teško tržište, ali imamo kapacitete. To ipak ne znači da smanjujemo dinamiku u Europi", naglašava.
Za kraj, Provost zaključuje promjenom paradigme u industriji: "Mislim da su se pravila u našoj industriji promijenila. Prije je mjerilo bilo važno jer se radilo o vrsti globalizacije. Danas je veličina manje važna. Važni su tehnologija, brzina i agilnost."