BROJ zvjezdica osvojenih u crash testovima ove organizacije mnogi povezuju sa sigurnosti, no to je tek dijelom točno.
Najbolji primjer za to je zadnja serija testova u kojoj je sudjelovalo devet modela.
Mercedesova E klasa, VW Passat te Škoda Superb i Kodiaq su očekivano stigli do maksimalnih ocjena, odnosno pet zvjezdica. S druge strane, nova Dacia Duster i Suzuki Swift su naizgled podbacili i osvojili samo tri zvjezdice.
BMW X2, koji je povezan s ranije testiranim X1, te Renault Espace i Rafale povezani s Koleosom automatski preuzimaju maksimalne ocjene.
Zašto samo tri zvjezdice?
Nedavno su nam na prezentaciji Dustera jasno ukazali kako od Euro NCAP-a ne očekuju jako dobre vijesti. Razlog je vrlo jasan, a to je da žele da Duster ispuni očekivanja kupaca. Prevedeno to znači da ovaj model ne smije biti (pre)skup ni nakrcan sustavima asistencije.
Dakle, Dacia ugrađuje samo one sustave koji su propisani zakonom, a to u ocjenjivanju Euro NCAP-a nije dovoljno za osvajanje maksimalnih ocjena. A u pogledu aktivne sigurnosti Euro NCAP traži osjetno više od zahtjeva zakonodavca. Autonomno kočenje u nuždi, sustav upozorenja za nenamjeran prelazak vozne trake, detekcija umora i limitator brzine su ono što zakon traži te što Dacia i Suzuki nude.
Stoga, ako pogledamo detaljnije rezultate, ispada da Duster osvaja 70% u zaštiti odraslih putnika, prije svega zbog izražene izloženosti vozačevog prsišta u frontalnom sudaru s deformabilnom barijerom. Nadalje, nudi 84% u zaštiti djece putnika, 60% u zaštiti pješaka i samo 57% u pogledu sustava asistencije. Primjera radi, za sustave asistencije BMW X2 osvaja 92%, ali nudi i osjetno bolju zaštitu putnika (85%).
Dr. Michiel van Ratingen, glavni tajnik Euro NCAP-a, ovako pojašnjava rezultate: "Posljednja publikacija pokazuje sve veći jaz između sigurnosnih ambicija različitih marki automobila. Različite ocjene zvjezdicama djelomično su posljedica segmenata u kojima se automobili natječu, ali Euro NCAP također vjeruje da je to stvar prioriteta brenda.
Neki, poput Mercedesa, Škode, VW-a, BMW-a i Renaulta, uvjereni su da njihovi kupci stavljaju veći prioritet na sigurnost u njihovoj gami. Dacia i Suzuki usredotočeni su na cjenovnu pristupačnost, ali potrošači bi trebali biti svjesni da na tržištu postoje vozila konkurentna Dusteru i Swiftu koja nude mnogo višu razinu sigurnosti. To je nešto čemu ne možete odrediti cijenu."