FOTO U Hrvatsku je stigao moćni Renault Rafale. Poznata je i cijena
MEDIJSKOM prezentacijom u srcu Zagreba označen je početak prodaje najprestižnijeg Renaultovog modela.
U Renaultu već desetljećima pokušavaju ostaviti značajniji trag u visoko pozicioniranom D segmentu, ali to im nije do sada u potpunosti uspijevalo. Njihovi inovativni, tehnološki napredni i nerijetko nekonvencionalno dizajnirani modeli su se na putu prema vrhu znali spotaknuti i zastati na tržišnoj razini koju realno nisu zaslužili. Sve to nastojat će ispraviti Rafale, automobil zbog kojeg su Renault i njegov prvi čovjek Luca de Meo izvukli apsolutno sve adute.
Bogata povijest i jaki tržišni razlozi
Još pri svjetskoj premijeri Renault je novi model predstavio na zrakoplovnom mitingu jasno ukazujući na poveznicu s bogatom povijesti, točnije razdoblju kad je surađivao u proizvodnji zrakoplova. Tu se posebno ističe Caudron-Renault Rafale iz 1933. godine koji je već godinu kasnije postao rekorder s brzinom od 455 km/h.
Gotovo stoljeće kasnije ovo je ime koje se u Hrvatskoj posljednjih mjeseci često izgovara opet iskorišteno za najveća Renaultova dostuignuća. Rafale je pripadnik D segmenta, točnije D-SUV podgrupe, a nastao je točno po propozicijama koje je osobno poželio Luca de Meo.
D segment u Europi čini 16% tržišta, dok je u Hrvatskoj skromniji i iznosi tek 7.4%, ali ipak uz tendenciju rasta. U takvom ozračju Renault planira do kraja godine prodati 5000 primjeraka, a zamjetan debi morao bi ostvariti i u Hrvatskoj.
Stvari postaju jasnije kad kažemo kako su mu konkurenti brojni modeli uključujući primjerice Peugeot 3008 i Alfa Romeo Tonale, ali i novi VW Tiguan, Volvo XC60, pa čak i BMW X2.
Odvažan dizajn
I doista, rafale se i pri ovoj statičnoj promociji iskazao odvažnim dizajnom i vrlo dinamičnim linijama. Sprijeda se nameće povećom maskom izvedenom od sitnih rombića koji ostavljaju vizualnu percepciju gibanja, te izbačenim bokovima i atraktivnim LED potpisom. Pažnju plijeni i coupeovska forma, te činjenica da Rafale ima bitno izmijenjene proporcije u odnosu na izvornike.
Da, osnova je CMF-CD platforma koju dijeli s Espaceom i Australom, ali sada uz izraženije sportske karakteristike. Tako je trag kotača povećan za 4 cm, gume su 10 mm šire, pa u konačnici Rafale mjeri 4.71 m u duljinu, širok je 1.86 i visok 1.61 m.
Uz odlične predispozicije u Renaultu su imali dva cilja, a to su postići bolju dinamičnost i zadržati visok stupanj komfora. U pogledu dinamike automobil je tako dobio prilagođen 4control sustav koji mu omogućava krug okretanja od svega 10.4 m što je na razini Clija.
S druge strane prilagodljiv ovjes s 10% manjim nagibom i 30% bržim odzivom itekako će pripomoći u postizanju bolje vozne dinamike.
Tu vrijedi spomenuti i hibridni pogon, koji raspolaže s 200 KS (1.2/130 KS i elektromotor od 70 KS), baterijom od 2 kWh i nudi bar 1100 km dosega. Uz prosječnu potrošnju od 4.7 l/100 km čak je 40% štedljiviji od ekvivalentno snažnog benzinca. Pomoćni električni motor, odnosno visokonaponski elektropokretač-generator, razvija 25 kW/50 Nm te omogućuje pokretanje motora i promjenu brzina s pomoću dog-clutch mjenjača.
Rafale može ubrzati do 100 km/h za 8.9 sekundi, te od 80 do 120 km/h za 5.6 sekundi.
Udoban interijer
Pogled u kabinu otkriva osnovu, ali i visoko postavljenu letvicu. Prednja sportska sjedala s osvijetljenim slovom A u naslonu je nešto posve novo, kao i Solarbay zatamnjujući panoramski krov (1470 x 1117 mm) koji donosi više prostora za glave jer čini rolo zaštitu suvišnom.
Ekrani visoke razlučivosti, pozdravne animacije i zvučna kulisa koju j eosobno komponirao Jean Michel Jarre upotpunit će dojam.
Straga će putnici uživati u rekordnom prostoru za koljena (302 mm), odličnih 880 mm po visini, ali i središnjim osloncem koji nudi brojne dodatke poput USB-C punjenja i sl. Spomenimo ovdje i prtljažnik koji standardno guta 627 l.
Plug-in hibrid od 300 KS
Uz hibridnu izvedbu od studenog će se nuditi i plug-in hibrid E-tech 4x4. Imat će pogon nošen 1.2 trocilindrašem, sada sa 150 KS, prednjim elektromotorom od 70 KS, stražnjim od 136 KS, te starter-generatorom od još 35 KS.
Baterija je kapaciteta 22 kWh, osigurava doseg od 90 do 100 km, a puni se za tri sata snagom od 7.4 kW. Ova izvedba Rafalea je itekako brza, pa do 100 km/h stiže za 6.4 sekundi i što je bitno, od 80 do 120 km/h ubrza za okrugle 4 sekunde.
Izvedba će nositi i posebno ekskluzivan Atelier Alpine koji će pored standardnih 30-ak ADAS sustava imati i prediktivni ovjes navođen kamerom koja 'čita' cestu ispred vozila. Definitivno, automobil o kojem će se još itekako govoriti.
Renault Rafale dostupan je u pet boja karoserije, od kojih su dvije nove: satenska bijela Pearl i plava Summit gdje je potonja mat nijansa rezervirana za spomenutu top izvedbu.
A cijene?
Trenutno se nude dvije izvedbe modela. Startna je s Techno paketom opreme i stoji 44.990 eura, a prve isporuke očekuju se tijekom ljeta 2024. Opremljeniji Esprit Alpine kreće od 49.990 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati