Upoznajte Ivana, dječaka koji niže uspjehe i želi biti prvi Hrvat u F1
DOK SE U svijetu Formule 1 iščekuje skorašnji rasplet jedne od najneizvjesnijih sezona u posljednjih nekoliko godina, dječak iz Hrvatske sanja da će jednog dana i on sudjelovati u borbama za naslov u najpopularnijem automobilskom sportu.
Za takve snove ima potpuno pravo, jer 11-godišnji Ivan Janičijević iz Samobora niže uspjehe u kartingu, polazišnoj točki za svakog vozača Formule 1. Mladi Ivan aktualni je prvak Hrvatske u ulaznoj Rotax Micro Max klasi, a nakon što je postao državni prvak, uputio se na međunarodna natjecanja, gdje je bio ravnopravan s najboljim vozačima njegove dobi.
Upravo je ovog tjedna objavljeno da će novu priliku za dokazivanje, učenje i razvoj na velikoj sceni Ivan dobiti u nadolazećim mjesecima. Potpisao je ugovor s renomiranom britanskom momčadi AkcelGP iz Londona, a s njom će u jesenskom i zimskom periodu nastupati u Ujedinjenim Arapskim Emiratima na najpoznatijim stazama Abu Dhabija i Dubaija.
Ivan i njegov otac Goran Janičijević dali su intervju za Index
"To mi puno znači, zbog novog iskustva i zbog moje vozačke vještine", rekao nam je Ivan, s kojim smo porazgovarali o nadolazećim izazovima. Uz Ivana je bio i njegov otac Goran Janičijević, koji o utrkama u Emiratima pod okriljem britanske momčadi kaže:
"To je dobra platforma za internacionalne utrke tijekom zimskog perioda, kada se ne vozi u ovim našim krajevima, tako da održavamo kontinuitet natjecanja i to na najvišem nivou. Upravo se organiziramo tko će ići s Ivanom od našeg hrvatskog tima i mene osobno."
Uoči odlaska na Arapski poluotok, Ivan će provesti dva tjedna u Italiji, a zatim ga 16. studenog očekuje prva utrka u Abu Dhabiju. U Ujedinjenim Arapskim Emiratima u pravilu ga čeka jedan event mjesečno te će ukupno kroz njih sedam odvoziti deset utrka. "Tako ćemo u novu sezonu i u nove klase ipak ući u formi i mislim da je to dobar razvojni put za Ivana kao vozača", objašnjava Goran.
Karting nije bezopasan, ali straha nema
Ivanova ljubav prema utrkivanju seže još u rano djetinjstvo, kada je dobio volan za PlayStation. S kartingom se prvi put susreo kao osmogodišnjak u Karting Areni Zagreb, koja upravo ovih dana napušta svoje dugogodišnje prostore na Velesajmu.
Ivan nam ističe da je to bila ljubav na prvi pogled te je odmah zaključio da se želi nastaviti baviti utrkivanjem. S vremenom su rasli i apetiti, a iako roditeljima nije bilo svejedno kada im je sin prelazio s četverotaktnih kartova na brže dvotaktne, odlučili su podržati Ivanovu strast.
"Karting je rizičan kao sport, nije bezopasan, ali teške ozljede su rijetke. Ivan paralelno igra nogomet već otprilike četiri godine i kao roditelji smo puno više i puno ozbiljnijih ozljeda vidjeli u nogometu nego u kartingu. Taj strah nas je s vremenom prošao, a što se Ivana tiče...", govorio je Goran, a Ivan se ubacio: "Meni je to više uživanje nego strah."
Dvotaktni natjecateljski karting isključivo se vozi na vanjskim stazama, a u njemu se postižu brzine i do 140 kilometara na sat. S druge strane, četverotaktni karting se često vozi u zatvorenim prostorima i brzine uglavnom ne idu preko 70 kilometara na sat.
"Platforma četverotaktnih rental kartova idealna je za djecu da u ranoj dobi isprobaju karting, da vide svoju vještinu ili strast i da zapravo onda počnu dalje rasti u tom sportu. Naravno, mi smo sad u ozbiljnijem dvotaktnom natjecateljskom kartingu, gdje su visoke brzine i samim time to nosi svoje - financije, logistiku, rizike i slično", priča nam Goran i nastavlja:
"Ovaj sport je zaista fantastičan za njegov razvoj i mentalitet, pogotovo jer ima relaciju otac-sin i relaciju sebe sa svojom ekipom. To je fantastičan način provođenja vremena, stvaraju se uspomene, a meni kao roditelju je najbolja stvar što on provodi dane i dane bez mobitela - trenirajući, vozeći utrke, radeći što voli, a ne blejeći u ekrane."
Veliki uspjesi
Ivan je u četverotaktnom kartingu imao brojne uspjehe te je u razmaku od godine dana upisao preko 20 pobjeda i više od 50 postolja. Njegov otac bio je uvjeren da će svoje vještine prenijeti i na dvotaktni karting, a to se i dogodilo te je Ivan pobijedio već u svojoj prvoj utrci, iako mu je to bio jedan od prvih susreta s dvotaktnim kartom.
"On je zapravo dan prije utrke prvi put sjeo u svoj natjecateljski kart. Odradio je trening i sutradan pobijedio u utrci. No Ivan je dotad već pokazao vještine u četverotaktnim natjecanjima i vozio jako puno utrka u različitim uvjetima. Imao sam osjećaj da će odmah biti brz i to se i pokazalo", govori Goran.
"Kao ocu mi je najvažnije što se on vidljivo razvija iz dana u dan. Upravo testiramo junior kart, što je brži kart i dvije klase iznad ovog što on redovno vozi. Najbitnije je da se on u kontinuitetu razvija i raste u tom sportu", dodaje i otkriva nam da će ovih dana Ivan u Italiji prvi put testirati i formula jednosjed.
Jedan od većih uspjeha Ivan je ostvario pobjedom na FIA-inoj Central European Zone utrci koja se ove godine održala u Novom Marofu. U njoj je iskusio kako nekad i mehanička strana ovog sporta može biti okrutna, s obzirom na to da ga je u kvalifikacijama izdao motor pa je u utrku morao krenuti s posljednjeg, 12. mjesta. Unatoč tome, sa zadnjeg mjesta se probio do vrha i upisao pobjedu za pamćenje.
Sudačkom odlukom oduzeta mu je pobjeda u utrci koju je vozio i sin legendarnog prvaka
Idući korak napravio je prije dva tjedna, kada je nastupio na utrci talijanskog prvenstva. Ondje je u zadnjem krugu pretekao dotad vodećeg domaćeg vozača Julesa Ballinarija te u dramatičnoj borbi prvi prošao kroz cilj sa svega 12 tisućinki prednosti, no slavlje je prekinula sudačka odluka kojom je mladi Janičijević kažnjen s pet sekundi.
"Pobjeda mi je oduzeta zato što je bilo presuđeno da sam pretjecao pod žutom zastavom, a u tom trenutku nisam je mogao vidjeti zato što sam si već prije pripremio i započeo napad. Ali bilo je baš dobro te sam dobio iskustvo voženja s najboljim vozačima moje dobi", rekao je Ivan.
O tome u kakvoj je konkurenciji Ivan vozio u Italiji govori i činjenica da je na utrci nastupio i Robin Raikkonen, sin legendarnog Kimija Raikkonena, bivšeg prvaka Formule 1. S Robinom se Ivan sprijateljio na stazi. "Zadnja dva dana smo se dosta družili na stazi, vozili smo se romobilima. Sprijateljili smo se i meni je baš bilo kul", otkrio nam je Ivan, dok nam je njegov otac rekao nešto više o Kimiju, s kojim se imao prilike susresti.
"Kimi je zaista fantastična osoba i prava legenda. Jako je 'skuliran', povučena je osoba, radi sa svojim djetetom na stazi i u karting zajednici. Prelijepo ga je vidjeti među ljudima koji su isto tako tu sa svojim klincima. Klinci se igraju, mi gledamo svatko svoj posao, tako da nema neke interakcije. On je baš Iceman, kako su ga i zvali. Poštujemo njegovu privatnost i privatnost njegove obitelji, ali je baš zanimljiv lik i prava legenda."
Skup sport
Obitelj Janičijević je s kartingom prošla već preko desetak zemalja svijeta. Sve to košta. Upravo zato su međunarodni nastupi, kakve Ivana čekaju ove zime, odlična prilika za privući nove sponzore.
"Već sam izjavljivao da sam mislio da je tenis skup sport, a onda smo se susreli s kartingom. To je velika barijera. Sezonu smo nekako uspjeli izgurati, a internacionalni nastupi i uspjesi pomažu da Ivan lakše dođe do podrške sponzora i institucija. To nam puno znači jer pomičemo granice našega sporta, hrvatskog kartinga, na druge dijelove svijeta i promoviramo svoj grad, zemlju i sport", naglašava otac Goran i nastavlja:
"U ovom sportu bez para nema muzike i to je vrlo izazovno. Oprema košta, putovanja koštaju i bez podrške sa strane prosječna hrvatska obitelj s tim ne može izaći na kraj. Napravit ćemo sve da osiguramo podršku pa se nadam da ćemo Ivanu pružiti platformu da se može dalje razvijati."
Veliki planovi za budućnost
Goran nam je pojasnio i koji su planovi za nadolazeću sezonu. "Baza našeg plana je YRP Racing i sezona prvenstva Hrvatske u novoj višoj klasi, zatim i regionalno natjecanje Sportstil kup koje ćemo pokušati osvojiti i plasirati se na Grand Finale", istaknuo je i dodao:
"U rupama ćemo skupljati internacionalna iskustva poput zimske prilike u pustinji u Emiratima i pokoje trke u Italiji, tako da ćemo popuniti kalendar kvalitetnim utrkama koje će njemu pružiti daljnji razvoj i mogućnost natjecanja s najjačim i najboljim vozačima svoje generacije. To je plan, rast iz dana u dan, iz godine u godinu i jednog dana doći do Formule 1. Prvi korak je Formula 4, a onda nastaviti prema gore."
Sve to ponekad može biti vrlo izazovno za 11-godišnjeg školarca, no Ivan uspijeva ispuniti sve svoje obveze i pritom dobivati odlične ocjene. Sve što propusti, nadoknađuje na stazi, u autu ili u avionu. "Dosta mi je natrpan raspored. U školi nekad ne stignem nešto, ali uspijem nadoknaditi. Trudim se da nemam previše izostanaka i da ne zaostajem previše", govori nam.
S obzirom na to da smo tekst započeli pričom o Formuli 1, pitali smo Ivana ima li on svojeg favorita u napetoj borbi za naslov. "Nemam zato što mi je najdraži vozač Charles Leclerc, a on baš i nije visoko s bodovima", pomalo razočarano odgovorio nam je veliki navijač Ferrarija.
Ivanov je san stoga jednog dana sjesti u crveni bolid i u njemu postati prvak Formule 1. Ferrari titulu nije osvojio još od 2007. godine te, možda i simbolično, Kimija Raikkonena. "Nama je to malo i nadrealno kad je on tamo na 20 metara od nas, a slika i prilika je svega što Ivan jednog dana želi postati", kaže Goran, a nama preostaje jedino poželjeti svu sreću Ivanu u ispunjavanju njegovih snova.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati
