Letio 9000 km i platio 1000 eura za ulaznicu, pa ostao pred vratima stadiona

DOK JE ZA neke navijače odlazak na utakmice Premier lige tjedni ritual, za druge je to prilika koja se pruža jednom u životu. Upravo takvo iskustvo doživio je James iz Južne Koreje, koji je prošlog vikenda preletio gotovo 9000 kilometara do Brightona kako bi prvi put uživo gledao svoj voljeni Tottenham. Ulaznicu je platio 900 funti (1000 eura) na neovlaštenoj internetskoj stranici, no kada je pokušao ući na stadion, bio je odbijen, piše BBC.
Nakon što je BBC razotkrio golemo crno tržište ulaznica za Premier ligu, Brighton ih je pozvao da svjedoče razmjerima problema i naporima koje ulažu u njegovo suzbijanje. Ulaznica koju je James kupio već je bila deaktivirana u sustavu.
Na blagajni su mu objasnili da je kupljena ilegalno. "Razočaran sam, nisam razumio ovo pravilo", rekao je vidno uzrujani James ispred stadiona. "Rečeno mi je da bih trebao pokušati dobiti povrat novca za ulaznicu."
Nažalost, James nije bio jedini. Više od stotinu navijača tog je dana doživjelo istu sudbinu. Preprodaja ulaznica u Ujedinjenom Kraljevstvu je protuzakonita, no brojne web stranice zaobilaze zakon jer su registrirane izvan zemlje.
Endemski problem u nogometu
Istraga BBC-ja otkrila je da preprodavači često koriste softverske botove i lažne identitete kako bi kupili stotine ulaznica, koje zatim prodaju po znatno višim cijenama. Navijači tako plaćaju astronomske iznose za ulaznice koje na kraju možda uopće ne vrijede.
"Dugogodišnjim navijačima postaje nemoguće doći do ulaznica zbog načina na koji su dostupne putem sekundarnih agencija", izjavio je Tom Greatrex, predsjednik Udruge nogometnih navijača.
Brighton uzvraća udarac
Brighton je odlučio stati na kraj preprodavačima koristeći nove tehnologije. Ove sezone zaposlili su Josepha Sellsa kao službenika za istragu ulaznica, koji je bio na dužnosti upravo na utakmici protiv Tottenhama.
"Danas smo pronašli stotine neovlaštenih ulaznica. Po cijenama s crnog tržišta, spriječili smo transakcije u vrijednosti od oko 100 tisuća funti (114 tisuća eura) koje bi otišle preprodavačima", rekao je Sells. "Značajno ulažemo u zaustavljanje problema u korijenu i držimo ga pod kontrolom."
Sells je podijelio i potresnu priču: "Jedna obitelj je prije dva tjedna došla sa šest ulaznica za utakmicu Manchester Cityja, za koje su ukupno platili 6000 funti (6800 eura). To je tužna priča, ali zato ponavljamo, ako želite doći na utakmicu, kupite ulaznice izravno od kluba."
Klub je kasnije potvrdio da je za tu utakmicu blokirano 285 preprodanih ulaznica, a 12 vlasnika sezonskih karata identificirano je kao preprodavači te su im ulaznice otkazane. Jedan od računa preprodavača čak je koristio ime Tony Montana, po glavnom liku iz filma Scarface.
Kako tehnologija otkriva prevarante?
Premier liga uvodi nova pravila za digitalne ulaznice, uključujući šifrirane barkodove kako bi se otežala preprodaja. Brighton koristi prilagođeni softver koji analizira sumnjive transakcije i pretražuje web stranice za preprodaju.
"Treniramo model da uoči ponašanje preprodavača. Primjenjuje ocjenu rizika na svaku transakciju", objašnjava Sells. "Recimo da netko u Estoniji kupuje s prepaid karticom izdanom u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, to će sustav označiti. Model svakodnevno uči kako uočiti više anomalija."
Navijačima s nevažećom ulaznicom klub uručuje pismo s objašnjenjem i savjetom da povrat novca zatraže od izdavatelja svoje kartice kao žrtve prijevare. Za one koji su ostali pred vratima, klub ponekad ponudi preostala mjesta na stadionu. Ipak, za navijače poput Jamesa, san o utakmici prečesto se pretvara u noćnu moru.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati