Zaposlenica odbila šefici skuhati kavu: "Ja sam HR, a ne vaša konobarica"

BORBE za moć na radnom mjestu češće su nego što mislimo, osobito kada nadređeni prelaze profesionalne granice i tretiraju zaposlenike kao osobne asistente. Mnogi se radnici suočavaju s nepravednim zahtjevima, nejasno definiranim ulogama i toksičnim vodstvom koje ih tjera da preispituju svoja prava, piše Bright Side.
Jedna od takvih priča je i ona od Mimi, koja radi u odjelu ljudskih resursa (HR) u prilično velikoj tvrtki. Iako voli svoj posao, situacija s njezinom šeficom nedavno je eskalirala.
"Prošli tjedan je imala goste u svom uredu. Sve je bilo u redu, ništa neobično. Ali onda je izašla i izravno mi rekla, kao da sam joj asistentica, da im odem skuhati i poslužiti kavu. Na sekundu sam se zaledila, a onda sam se nagnula i rekla: 'To zapravo nije moj posao.' Uputila mi je smrtonosni pogled i rekla: 'Ja te plaćam, tako da te mogu tražiti da radiš što god želim'", ispričala je Mimi.
Osjećala se, kako kaže, posramljeno, ljutito i omalovaženo. "Toliko sam se trudila da dođem do ove pozicije. Ja sam HR, a ne njezina osobna konobarica. Sada mi se to stalno vrti po glavi. Dio mene osjeća da sam se zauzela za sebe, što inače ne radim, ali drugi dio mene potajno je užasnut da sam si upravo nacrtala metu na leđima", napisala je, tražeći savjet.
Bright Side je u svom članku zatim napisao nekoliko savjeta za Mimin problem.
Granice su nužnost, a ne opcija
Prvi i najvažniji savjet jest da niste zaposleni kao konobar, već kao stručnjak za ljudske resurse. Kada je šefica upotrijebila argument "Ja te plaćam", pokazala je nepoštovanje prema vašoj ulozi. Postavljanje granica na poslu nije znak da ste "teška" osoba, već je ključno za profesionalni opstanak. Važno je ustrajati u tome.
Ne preispitujte vlastitu reakciju
Najgori dio ovakvih situacija je unutarnji glas koji vas tjera da se preispitujete jeste li pretjerali. Odgovor je - niste. Ako ste se osjećali omalovaženo i nepoštovano, vaši osjećaji su valjani. Vjerujte svom instinktu, jer je on obično u pravu. Ako vam taj osjećaj uporno signalizira da nešto nije u redu, vjerojatno je vrijeme za djelovanje.
Vježbajte neutralne odgovore
Ne morate uvijek ulaziti u izravan sukob s rečenicom "to nije moj posao". Ponekad je dovoljan osmijeh i neutralan odgovor poput: "Trenutno sam usredotočena na HR zadatke", čime se situacija smiruje bez izazivanja svađe. To je poput džuda - preusmjeravate energiju umjesto da se izravno suprotstavljate.
Na kraju dana, nitko ne zaslužuje osjećati se podcijenjeno ili nepoštovano na radnom mjestu. Uz prave granice i podršku, moguće je zaštititi svoj mir i istovremeno napredovati u karijeri, piše u članku.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati