Turistička elita okupila se u Višnjanu: Istra predvodi novi val premium turizma

U SAMOM srcu Istre, u Višnjanu, okupila se hrvatska turistička elita. Vodeći ljudi iz svijeta turizma, hotelijerstva, arhitekture i dizajna stigli su na događanje u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, u sklopu kampanje The Season of Stories. Riječ je o dijelu HGK-ove platforme Stories – Experience Premium Croatia, koja promovira razvoj premium i održivog turizma u Hrvatskoj.
Cilj kampanje je jasan: poticati pomak prema turizmu koji donosi veću dodanu vrijednost, u kojem svaki gost, ali i svako noćenje, ima višu kvalitetu i veću priču iza sebe.
Istra nastavlja nizati rekorde i potvrđuje svoj premium smjer
Prema podacima sustava eVisitor, Istra je u prva tri kvartala 2025. godine zabilježila više od 4,8 milijuna dolazaka i preko 29 milijuna noćenja. Brojke su u blagom rastu, ali još je važnije to da rast dolazi iz kategorija koje nose najveću dodanu vrijednost – hotela više kategorije, luksuznih kampova i ekskluzivnih oblika smještaja.
Upravo zato, kažu organizatori, Višnjan je bio savršena lokacija za nastavak kampanje The Season of Stories, koja na najljepšim lokacijama Hrvatske okuplja one koji stvaraju premium ponudu i nove turističke priče.
"Istra je svjetionik Hrvatske za razvoj premium turizma"
Direktorica Sektora za turizam HGK-a Andreja Vukojević istaknula je da Istra već godinama pokazuje smjer kojim bi trebala ići cijela zemlja.
"Istra je svjetionik Hrvatske za razvoj premium turizma. Ponuda vrijednosti za novac je model koji želimo preslikati na cijelu zemlju", poručila je Vukojević.
Dodala je kako se fokus hrvatskog turizma mora pomaknuti s brojanja ručnika i cijena kuglica sladoleda prema onome što Hrvatska može ponuditi kroz doživljaje, emociju i autentičnost.
"Fokus je danas održivi razvoj ove, za Hrvatsku, ključne gospodarske grane. Održivi turizam znači da privlačimo onoliko gostiju koliko infrastrukture naših destinacija mogu podnijeti bez narušavanja povijesne, kulturne i prirodne baštine. Održivost podrazumijeva manji broj gostiju uz visoku kvalitetu ponude za stabilnu prihodovnu stranu turizma. Ukratko – razvoj premium segmenta", istaknula je Vukojević.
Događanje u Višnjanu bilo je drugo ovoga tipa, a okupilo je ključne dionike hrvatskog turizma, od predstavnika turističkih zajednica i hotelijera, do arhitekata i vlasnika ekskluzivnih smještajnih objekata. Tema susreta bila je održivost, diversifikacija ponude i privlačenje gostiju više platežne moći, uz naglasak na Istru kao regiju koja već godinama prednjači u kvaliteti, inovacijama i autentičnim iskustvima.
Denis Ivošević: "Iza nas je uspješno ljeto, a posezona pokazuje ohrabrujuće rezultate"
Direktor Turističke zajednice Istre Denis Ivošević poručio je kako rezultati ljeta potvrđuju da Istra uspješno provodi strategiju orijentiranu na kvalitetu, a ne kvantitetu.
"Iza nas je uspješno ljeto, a rujan je pokazao ohrabrujuće rezultate. Bilježimo oko osam posto više dolazaka i noćenja nego prošle godine. Iako više ne želimo naglasak stavljati na brojke, rast u posezoni pokazuje da se uspješno udaljavamo od sezonalnosti", rekao je Ivošević.
Dodao je kako se Istra nastavlja razvijati kroz vrhunske hotele, kampove i iskustva u unutrašnjosti, s jasnim ciljem, a to je zadržati stabilan promet tijekom cijele godine, uz održivost kao temelj.
Borgo Lapis – vila koja spaja tradiciju i suvremeni luksuz
Event se održao u Borgo Lapisu, predivnoj vili u Višnjanu koja spaja arhitektonsko nasljeđe Istre s modernim dizajnom. Upravo je taj spoj tradicije i suvremenog luksuza simbol filozofije koju promovira Stories: autentičnost, identitet i emociju.
Vlasnica vile Estelina Rudan, članica platforme Stories, istaknula je da premium turizam više ne znači samo luksuzne sadržaje.
"Danas gosti traže nešto više, mjesta koja ih povezuju s lokalnom zajednicom, gdje mogu osjetiti istinski duh destinacije kroz okuse, priče i ljude. Snaga premium turizma je u pričama koje pričamo kroz iskustva", rekla je Rudan.
Prema njezinim riječima, platforma Stories povezuje goste s lokalnim iskustvima i prenosi emociju svake destinacije, stvarajući trenutke koji ostaju zapamćeni.
Dizajn prostora kao važan dio turističkog doživljaja
Da prostor u kojem boravimo ima gotovo jednaku važnost kao i sama usluga, smatra dizajner interijera Boris Ružić, koji je oblikovao unutrašnjost Borgo Lapisa.
Na događanju je pojasnio kako arhitektura i dizajn interijera mogu oblikovati doživljaj destinacije i prenijeti njezin identitet.
"Idealna kulisa ovog eventa su vinogradi i kamen stopljen s prirodnim okruženjem. Koncept sam smjestio u vrt, uz dugi 'obiteljski' stol i domaće proizvode – maslinovo ulje, vino, likere i okuse rane istarske jeseni. Kroz te detalje stvaramo premium doživljaj koji odražava dušu Istre", rekao je Ružić.
Kampanja The Season of Stories – hrvatski premium turizam na svjetskoj sceni
Ova istarska postaja kampanje The Season of Stories samo je jedna u nizu. Plan je, kažu organizatori, kroz različite hrvatske lokacije i autentične priče promovirati premium kao budućnost hrvatskog turizma.
Sudionici događanja u Višnjanu razmijenili su ideje, povezali se s partnerima i doznali više o prednostima članstva u platformi Stories, koje uključuje i nastupe na međunarodnim sajmovima te lakši pristup svjetskim tržištima luksuznog turizma.
Platforma Stories ovoga tjedna sudjeluje i na ILTM North America, jednom od najvažnijih svjetskih sajmova premium i luksuznog turizma. Na samostalnom štandu predstavljat će svoje članice, a tijekom tri dana dogovoreno je više od 50 individualnih sastanaka s međunarodnim agentima.
Istra kao primjer – turizam koji ima dušu
Susret u Višnjanu još je jednom potvrdio da Istra ne predvodi hrvatski turizam samo po brojkama, nego i po viziji. Dok se mnoge destinacije još traže između masovnosti i ekskluzivnosti, Istra svoj put jasno gradi: manje gostiju, ali više kvalitete, manje buke, ali više priče.
Jer upravo u pričama, u autentičnim okusima i emocijama koje ostaju, leži budućnost hrvatskog turizma.

bi Vas mogao zanimati