Stručnjaci tvrde da će 10 poslova nestati u sljedećem desetljeću zbog AI

S NEZAUSTAVLJIVIM napretkom umjetne inteligencije, brojna zanimanja, od marketinga i pisanja do video produkcije i dizajna, suočavaju se s neizvjesnom budućnošću. Stručnjaci iz tvrtke Linkee, specijalizirane za softver za automatizaciju, identificirali su deset radnih mjesta koja bi mogla postati suvišna u sljedećih deset godina.
Kako prenosi The Mirror, Linkeejevo istraživanje analiziralo je rizik zamjene ljudskog rada umjetnom inteligencijom, projekcije rasta pojedinih uloga i podatke o interesu javnosti kako bi sastavilo popis karijera koje će najvjerojatnije nestati pod utjecajem automatizacije. Koji su to poslovi najugroženiji do 2035. godine?
Voditelj marketinga proizvoda
S rizikom od 43 posto i vjerojatnošću automatizacije od 39 posto, ovo je prvo zanimanje na popisu. "Uloge s nižim rezultatima rizika nisu samo "kreativne" ili "strateške". One su multidisciplinarne", navodi se u istraživanju. "Na primjer, voditelji marketinga proizvoda i marketinški analitičari rade na sjecištu podataka, pripovijedanja i poslovnih ciljeva, što ih čini težima za zamjenu."
Grafički dizajner
Sljedeći na udaru su grafički dizajneri, s procijenjenom stopom zamjene umjetnom inteligencijom od čak 59 posto. "U svijetu gdje je izlaz komodificiran, prednost pripada onima koji se šire izvan jedne uloge i pretvaraju umjetnu inteligenciju u mjerljive rezultate", ističe studija.
Marketinški analitičar
Sa zabrinjavajućom stopom rizika zamjene od 48 posto, marketinškim analitičarima savjetuje se da razmotre primjenu svojih vještina u drugim industrijama. "Marketinški stručnjaci za proizvode i analitičari imaju niži rizik ne zato što ih AI ne dotiče, već zato što djeluju na sjecištu više karijera. Prednost nije u tome koliko brzo možete generirati, već u tome koliko se daleko možete proširiti", pojasnio je Vahan Poghosyan, izvršni direktor Linkeeja.
SEO specijalist
Čini se da je i posao SEO specijalista lako zamjenjiv, a umjetna inteligencija je u dobroj poziciji da preuzme njihova mjesta u uredima. "Uloge koje opstaju nisu one koje proizvode više. One su te koje odlučuju što je važno", komentirao je Poghosyan.
BTL marketinški specijalist
Specijalisti za BTL (below-the-line) marketing bilježe stopu rasta uloge od samo 4.9. Stručnjaci iz Linkeeja tvrde da "kako bi ostali konkurentni, marketinški stručnjaci moraju spojiti temeljne vještine sa sekundarnom disciplinom, izgraditi istinsku AI pismenost, pomaknuti se uzvodno u odabir problema i pozicioniranje te demonstrirati stvarni utjecaj s metrikama povezanim s prihodima".
Urednik video sadržaja
Mogu li se holivudski traileri ili korporativni promotivni materijali uskoro stvarati potpuno umjetno? Pitanje je na mjestu, s obzirom na to da rizik zamjene za urednike video sadržaja doseže nevjerojatnih 65 posto.
Voditelj radijskih promocija
Čini se da je vrijeme voditelja radijskih promocija prošlo. Unatoč tome što se radi o ključnim ulogama, istraživanje Linkeeja pokazalo je da je njihova stopa rasta u negativnom trendu.
Agent za prodaju oglasa
Agenti za prodaju oglasnog prostora na različitim medijskim platformama u opasnosti su da postanu suvišni. "Prodaja oglasa već pokazuje pad od –6.6 posto. Tržište nam govori da ponovljivi posao više nije rijedak", objasnio je Poghosyan.
Specijalist za korisničko iskustvo
Drugo najugroženije zanimanje na listi je specijalist za korisničko iskustvo. Iako ovi stručnjaci osiguravaju da kupci imaju pozitivne interakcije s tvrtkama, tužna je stvarnost da je smanjenje troškova postalo prioritet.
Copywriter
Najmračnija budućnost, prema ovom istraživanju, čeka copywritere. Ovo radno mjesto dobilo je ocjenu rizika zamjene umjetnom inteligencijom od čak 85 posto. "Kako troškovi riječi, uređivanja i standardnih operacija kampanje teže nuli, svaka uloga izgrađena isključivo na izlazu je pod pritiskom. Zato copywriting nosi 85 posto rizika zamjene u našem modelu", zaključio je Poghosyan.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati