Radila od kuće, no šef ju je tjerao u ured. Njezin potez je postao hit

POSAO ponekad donosi neočekivane izazove, osobito kada se pravila promijene preko noći. Mnogi su se našli u situaciji u kojoj se tražila brza prilagodba, čak i ako su nove okolnosti djelovale nepravedno. Jedna čitateljica portala Bright Side, imena Sandy, podijelila je svoju priču o neobičnoj reakciji na zahtjev šefa da se vrati u ured s punim radnim vremenom, iako je zaposlena za rad na daljinu.
Došla u ured
"Prije nekoliko dana, šef me nazvao i rekao da odsad moram raditi puno radno vrijeme iz ureda, unatoč tome što sam zaposlena za rad na daljinu. Rekla sam mu da nemam automobil i da mi do ureda trebaju dva sata. Njegov odgovor je bio: 'Vaš osobni prijevoz do posla nije moj problem!' Nisam se prepirala.
Sljedeće jutro, stigla sam u ured točno u 8:00, kako je i tražio. Putovanje je uključivalo tri presjedanja i trajalo je više od dva sata, ali pobrinula sam se da uđem na vrata na vrijeme - vukući za sobom mali putni kovčeg", započela je.
U kovčeg spakirala deku i jastuk
"Moj šef se ukočio čim ga je ugledao. Podsmjehnuo se i upitao jesam li zamijenila ured sa zračnom lukom. Nije znao da sam u kovčeg potajno spakirala deku, jastuk, kuhalo za vodu i grickalice za tri dana.
Slatko sam se nasmiješila i odgovorila: 'Budući da nemam automobil i putovanje mi oduzima četiri sata dnevno, pomislila sam da bi bilo najbolje da jednostavno živim ovdje tijekom radnog tjedna'", dodala je.
"Krajnje neprofesionalno"
"Zatim sam se počela raspakiravati. Jastuk sam stavila na uredsku stolicu. Deku sam uredno prebacila preko naslona. Pakete zobenih pahuljica složila sam u kuhinji. Ubrzo sam u svom putnom kuhalu kuhala vodu i nudila čaj zbunjenim kolegama.
Do ručka sam sjedila prekriženih nogu ispod stola i odgovarala na e-mailove, baš poput studentice koja uči u svojoj sobi. Tada me menadžer napokon pozvao sa strane, šapćući da je to 'krajnje neprofesionalno'.
Nagnula sam glavu i rekla: 'Pa, moje putovanje na posao možda nije odgovornost tvrtke, ali moja sposobnost da obavljam posao jest. Ovako nikada neću kasniti'", ispričala je.
Isto napravili i drugi kolege
Vijest se brzo proširila. Do sljedećeg dana, dvoje kolega s jednako napornim putovanjem na posao donijeli su svoje deke i šalili se o otvaranju "hostela u uredu". Ubrzo se pojavio i predstavnik ljudskih resursa, očito iznerviran, pitajući je li to zaista potrebno.
"Sada se pitam jesam li pretjerala. Ono što je počelo kao moj osobni prosvjed privuklo je i druge, i počinjem se brinuti da bi mi se moglo obiti o glavu. Možda sam trebala samo šutjeti i prihvatiti promjenu. Ali opet, nije li bilo nepravedno da tvrtka donese tako iznenadnu i drastičnu odluku?", pitala se Sandy.
Što učiniti u takvoj situaciji?
Sandyjina situacija je nešto s čime se mnogi mogu poistovjetiti. Nikada nije lako kada se radna očekivanja iznenada promijene, pogotovo na način koji utječe na svakodnevni život. Njezina priča potaknula je mnoge na razmišljanje o načinima na koje se nositi s takvim problemom.
Portal Bright Side dao je nekoliko savjeta kako postupiti u ovakvim situacijama.
1. Pregovarajte o poštenom kompromisu
Umjesto prosvjeda, pokušajte situaciju predstaviti kao zajednički izazov, a ne kao osobni problem. Zatražite sastanak sa šefom ili odjelom za ljudske resurse i mirno iznesite činjenice: vrijeme putovanja, ograničenja prijevoza i kako to utječe na vašu produktivnost. Predložite hibridni model rada kao kompromis i potkrijepite ga podacima koji pokazuju vašu učinkovitost kada niste iscrpljeni od putovanja.
2. Iskoristite humor kako biste istaknuli apsurdnost
Ponekad humor i kreativnost mogu biti snažniji od ljutnje. Ideja o "uredskom hostelu" već je privukla pažnju. To se može pretvoriti u satiričnu mini-kampanju koja na simpatičan način ističe apsurdnost očekivanja. Ipak, važno je ne prijeći granicu dobrog ukusa kako humor ne bi postao uvredljiv.
3. Razmislite isplati li se taj posao zaista
Ako je odjel za ljudske resurse već iznerviran, a šef ne popušta, možda je vrijeme da preispitate isplati li se taj posao. Četiri sata putovanja dnevno negativno utječe na zdravlje, osobni život i dugoročnu sreću. Počnite diskretno istraživati druge prilike kod tvrtki koje cijene fleksibilnost. Ponekad je najbolji prosvjed jednostavno otići.
4. Udružite se s kolegama
Činjenica da su vam se kolege pridružile pokazuje da ovo nije samo vaš problem, već širi problem unutar tvrtke. Umjesto da se borite sami, usmjerite tu energiju u zajednički napor. Sastavite pismo ljudskim resursima koje će potpisati svi pogođeni zaposlenici, objašnjavajući negativan utjecaj na moral i učinak. Kolektivni pristup često ima veću težinu i signalizira da odluka uprave stvara šire nezadovoljstvo.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati