Navike milenijalaca koje izluđuju generaciju Z
SVAKA generacija ima svoje specifičnosti, no čini se da su kulturološke razlike između milenijalaca i generacije Z posebno izražene, unatoč tome što ih dijeli tek nekoliko godina. Od komunikacije i pristupa poslu do načina na koji doživljavaju život, njihovi se stilovi često sukobljavaju, ponekad na načine koji izazivaju međusobnu frustraciju. Kako bismo saznali što točno smeta mlađima, pripadnici generacije Z podijelili su koja ih ponašanja milenijalaca najviše iritiraju i stresiraju.
Prijeteća interpunkcija
"Za mene je glavna odbojnost trotočka ili 'točka propasti'. Dobiti 'Naravno...' ili 'Hvala.' čini da se osjećam kao da sam u nevolji", kaže TikTok kreator Ethan Hillis.
Opsesija estetikom
"Imaju potrebu da sve bude estetski. Generacija Z je također vrlo kriva za to, međutim, mislim da su milenijalci odrasli s usponom društvenih medija. Umjesto da slušaju svog omiljenog izvođača na glazbenom festivalu ili dijele piće s prijateljima, skloniji su fokusiranju na dobru Instagram priču. To samo potiče život posredstvom društvenih medija, umjesto u trenutku", objašnjava TikTok kreatorica Madeline Kerestman.
Pasivno-agresivne fraze
"Pasivno-agresivan radni žargon. 'Prema mom zadnjem e-mailu', 'nježan podsjetnik', 'vraćanje na temu'... sve me to odmah stresira", ističe Hillis.
Generacijsko natjecanje
"Pretvaranje razgovora o ekonomskim problemima u natjecanje 'milenijalci protiv generacije Z', umjesto shvaćanja da se svi borimo i da su različita vremena imala svoje jedinstvene probleme", navodi Ayana Williams, stručnjakinja za digitalni marketing.
S njom se slaže i Lavinia Gabriele, menadžerica u startupu: "Zašto je ovo natjecanje? Osjećam da milenijalci stalno uspoređuju svoju generaciju i govore stvari poput: 'Oh, vama je tako lako. U moje vrijeme...'. Mislim da su milenijalci prošli kroz teško razdoblje, pa možda imaju puno ogorčenosti prema našoj generaciji. Ali i mi se suočavamo s mnogo različitih izazova."
Manjak granica na poslu
"Primijetila sam da mnogi milenijalci ne postavljaju granice na poslu - bilo da su radni sati nedefinirani i očekuje se da ste stalno dostupni, ili je riječ o postavljanju osobnih pitanja. Malo je stresno kada postavljaju zaista osobna pitanja o vašem životu kada možda ne želite da znaju o tome", kaže Gabriele.
"Milenijalci se ne mogu opustiti"
"Osjećam da ponekad postoji vrlo jaka kultura 'jurnjave' gdje milenijalci osjećaju da su uvijek 'u rovovima' i da je život preživljavanje, a ne iskustvo. Kada se pojavi veliki izazov, milenijalci u mom timu paničare, dok su pripadnici generacije Z malo opušteniji. To ne znači da nam nije stalo, i dalje ćemo se probijati", objašnjava Angel Aileen, članica The Z Suite.
Potreba za priznanjem
"Budući da su pripadnici generacije Z odrasli u svijetu društvenih medija, uvjetovani smo da stalno dobivamo dopaminske nagrade. Na radnom mjestu želimo biti prepoznati za svoj rad. Milenijalci to ne shvaćaju nužno. Sretniji smo kada osjećamo veći smisao u svom poslu, a to se događa kada nam se podijeli šira slika onoga na čemu radimo", kaže Aileen.
Pretjerana komunikacija
"Slack romani. Cijeli esej u stilu LinkedIna u aplikaciji za brzi chat? Ne mogu to", kratko komentira Hillis. Gabriele dodaje: "U porukama šalju milijun emojija. I snimit će meme i poslati vam ga porukom, umjesto da ga pošalju izravno u aplikaciji. A onda meme nije tako smiješan..."
Podcjenjivanje gen Z-ovaca
"Ne prepoznaju da su neki od nas 'Zilenijalci' i da se vrlo dobro sjećaju referenci s kraja 90-ih i početka 2000-ih, kao i igranja vani", ističe Williams.
Milenijska pauza
"Milenijska pauza na početku videa. Mogu jednostavno izrezati taj dio", kaže Williams.
Izlika "poslovne ravnoteže"
"Previše se oslanjaju na mentalitet 'ravnoteže između posla i privatnog života'. Cijenim naporan rad, ali vjerujem da se zdrava ravnoteža nikada ne bi smjela koristiti kao izgovor da se radi minimalno. Mislim da je milenijalna generacija normalizirala korištenje 'granica' kao izgovora za izbjegavanje obaveza", smatra Kerestman.
Opsjednutost Taylor Swift
"Ovo je 100 posto osobna preferencija. Taylor Swift je ikona, ali mislim da njezini obožavatelji, koje povezujem s milenijalcima, to podižu na nepotrebno intenzivnu razinu i jednostavno ne razumijem tu pompu", zaključuje Kerestman.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati