Analiza troškova servisa: BMW najskuplji, dok je Opel marka s kojom se može živjeti
PLANIRANJE troškova automobila, poput kupovne cijene, osiguranja i goriva, uglavnom je predvidljivo. No, kada su u pitanju popravci, situacija je znatno drugačija. Tvrtka Carly, specijalizirana za samodijagnostičke alate, provela je analizu prosječnih troškova popravaka za popularne marke i modele automobila, a rezultati, iako očekivani, otkrivaju značajne razlike.
U istraživanju su pregledani najčešći kvarovi očitani pomoću Carly alata na automobilima tijekom desetogodišnjeg razdoblja. Cijene popravaka kako piše njemački Auto Bild temelje se na kalkulatoru troškova specifičnom za svaku marku te su za potrebe ove analize izračunati prosječni iznosi.
Vozači BMW-a plaćaju najviše
Rezultati su potvrdili očekivanja: prva tri mjesta na ljestvici najskupljih popravaka zauzimaju premium marke. Na samom vrhu nalazi se BMW, čiji vlasnici prilikom posjeta servisu u prosjeku plaćaju impresivnih 1150 eura. Međutim, analiza pokazuje da postoje velike razlike među modelima. Tako je BMW serije 5 s prosječnim troškom od 1525 eura iznimno skup. Najčešći problemi koje je Carly identificirao su zamjena filtra čestica i kvar lambda sondi - oba popravka vrlo su skupa. S druge strane, serija 3 s prosječnim troškom od 875 eura u ovoj usporedbi djeluje gotovo povoljno.
Audi i Mercedes odmah iza
Drugo mjesto zauzima Audi s prosječnim troškovima popravaka od 989 eura. Zanimljivo je da su pojedini modeli znatno skuplji od prosjeka, a iznenađujuće prednjači Audi A1 s cijenom popravka od 1235 eura. Kod primjeraka proizvedenih do 2015. godine čest problem su rastegnuti razvodni lanci, a na tehničkom pregledu često se uočavaju i problemi s oprugama i amortizerima. Tek nešto jeftiniji je Mercedes s prosječnim troškom od 942 eura. I ovdje postoji iznimka - model CLA, čiji popravci u prosjeku stoje 1135 eura, dok C-klasa sa 800 eura znatno spušta ukupan prosjek marke.
Opel najpovoljniji za održavanje
Iza premium trojca smjestio se VW na četvrtom mjestu s prosječnih 767 eura, a slijede ga Ford (588 eura) i Hyundai (575 eura). Prema ovoj analizi, najjeftinije prolaze vlasnici Škode i Opela. Prosječni troškovi popravka kod češke marke iznose 450 eura, dok je Opel s 375 eura apsolutni pobjednik u povoljnosti - popravci su manje od trećine troškova BMW-a.
Važno je napomenuti
Budući da je Carly u svojoj analizi obuhvatio samo 21 popularan model, neke marke nedostaju. Stoga, primjerice, analiza ne daje odgovor na pitanje jesu li modeli Dacije jednako povoljni za popravak kao i za kupnju. Također, nije napravljena razlika između novih i rabljenih vozila ili različitih generacija modela.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati