Novi Audi A5 u Hrvatskoj je već pola godine. Je li opravdano umirovio A4?
AUDI je još od proljeća u Hrvatskoj bogatiji za jedan ekskluzivan model. Doduše, žrtvovana je slavni model (A4), ali on danas živi u još prestižnijoj A5 formi.
Nijemci su nas u proteklom desetljeću baš izmučili s nomenklaturama na svojim modelima. Audi u tome predvodi, dovoljno je samo prisjetiti se oznaka motora 35 TDI, 40 TDI ili 55 TFSI. A onda je stiglo "gašenje" kultnog A4. Slavni model milijunske tiraže kroz sve generacije danas živi u liku A5. Ova promjena imena dio je nove Audijeve strategije označavanja modela, gdje parni brojevi označavaju električne, a neparni konvencionalne modele.
Dimenzije i usporedba s A4
Novi A5 je ipak veći od prethodnog A4. Dugačak je 4,82 metra, što je za 10 cm više od A4 (B9). Međuosovinski razmak je povećan za 4 cm na 2,89 metara. Ipak, coupe forma i atraktivan nastup učinili su svoje, pa prostor za putnike na stražnjoj klupi nije najdojmljiviji.
Prtljažnik je dobio na volumenu i sada nudi 445 litara, odnosno preko 500 litara u Avant varijanti. Klasične brave sad su nestale, odnosno uvučene su u karoseriju. Osim što pogoduju aerodinamici, ovaj koncept nam se više sviđa nego kad se brave uvlače i izvlače.
Premium dojam
Audi je opet sjajan. Na dodir, ali i u vozačkom smislu. Već s prvim sjedanjem sam položaj vozača sugerira da A5 želi i voli agilniju vožnju. S druge strane, 20-colni kotači dobro upijaju neravnine.
LED svjetla su ponovno zaštitni znak Audija. Nijemci sad vlasnicima nude biranje personalizirane opcije grafike modula svjetla. Tako da LED dnevna svjetla, kao i stražnji potpis mogu varirati od modela do modela, ovisno o željama vlasnika.
Konfigurator je prepun opcija, a S line paket i dodaci ono su što bismo svakom preporučili. Kožna sjedala u "konjak" boji posebno su efektna. Dok MMI multimedija ostavlja bez teksta, samo je pitanje koliko je stvarno u životu potreban treći zaslon, onaj koji je na usluzi ispred suvozača. Ako želite impresionirati ljude, kolege, poslovne partnere, onda svakako birajte ovo.
Dostupnost u Hrvatskoj i cijene
Audi A5 već je dostupan u Hrvatskoj. Početne cijene kreću se od otprilike 45.819 eura za osnovni model s 2.0 TFSI benzinskim motorom od 150 KS. Dizelske verzije (40 TDI) s 2.0 TDI motorom počinju od oko 55.055 eura. Avant modeli tek neznatno su skuplji.
Za snažnije verzije poput S5 s 3.0 V6 TDI motorom od 367 KS, cijena s brojnim kvačicama u konfiguratoru ide i preko 100.000 eura. Naravno, konačna cijena značajno ovisi o odabranoj opremi i tome koliko ste prohtjevni.
Zanimljivo je da A5 dolazi i kao blagi hibrid s 48 V sustavom, ali i po novome kao plug-in hibrid u e-hybrid varijantama s dosegom od preko 100 km na struju.
Audi je ponovno prepoznatljiv i efektan, opet uz premium cijenu. Za odlikaše, odlikaš!
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati