Električni auti klimatski su prihvatljiviji od benzinaca. Ali nakon dvije godine rada
ELEKTRIČNI automobili postaju klimatski prihvatljiviji od benzinaca znatno brže nego što se ranije mislilo - i to već nakon samo dvije godine korištenja. To je ključni zaključak najnovije studije koju je proveo istraživački tim s privatnog sveučilišta "Duke University" u Sjevernoj Karolini, piše Autobild.de.
Sveobuhvatna analiza emisija
U svoju su ocjenu znanstvenici uključili sve emisije CO₂ koje nastaju tijekom životnog ciklusa vozila. Ovaj pristup, poznat kao "From Well to Wheel" (Od bušotine do kotača), obuhvaća potrošnju energije za proizvodnju vozila i baterija, ali i za vađenje nafte te proizvodnju benzina. Studija je čak uzela u obzir i klimatsko opterećenje uzrokovano iskopavanjem i obradom minerala potrebnih za izradu baterija za nove električne automobile.
"CO₂ ruksak" s kojim kreću električari
Nije iznenađenje da električni automobili na početku svog životnog vijeka imaju lošiju CO₂ bilancu. Razlog tome je energetski intenzivna proizvodnja baterije, koja stvara ono što stručnjaci nazivaju prigodno "CO₂ ruksakom". Zbog tog početnog opterećenja, električna vozila započinju svoj put s otprilike 30 posto lošijom klimatskom bilancom u usporedbi s benzincima.
Preokret nakon samo dvije godine
Međutim, taj "ruksak" postaje lakši sa svakim prijeđenim kilometrom. Čim krene u vožnju, električni automobil, zahvaljujući mobilnosti gotovo bez emisija, počinje smanjivati svoj početni zaostatak. Studija je pokazala da je nakon samo dvije godine korištenja taj "CO₂ ruksak" u potpunosti ispražnjen.
Od treće godine nadalje, električni automobil postaje nedvojbeno klimatski prihvatljivije rješenje od vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem, gledajući cjelokupnu ekološku bilancu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati