Zagrebački harač na zdrav razum
Foto: Arhiva
BAHATI cinizam zagrebačke javne uprave već je godinama savršen pokazatelj bahatog odnosa većine hrvatske vlasti prema poreznim obveznicima. Ipak, najnovije izjave koje su dali opravdavajući uvođenje više od 5,000 parkirnih mjesta u gradu nadilaze većinu toga što se moglo čuti ili vidjeti od kamarile Milana Bandića.
Marijan Ključarić iz gradskog Ureda za promet jučer je, vrlo nerazgovijetno, kao da ne vjeruje ni sam sebi, rekao kako svrha uvođenja 5,624 nova parkirna mjesta nije namijenjeno krpanju gradskog proračuna, nego "preusmjeravanju orijentacije s motornog prometa na javni prijevoz", te dodao kako će taj potez dugoročno djelovati na povećanje životnog standarda. Dok su smišljali kako opravdati novu mjeru, u gradskim su uredima izveli preokrenutu logiku u kojom uvođenjem nameta tjeraju ljude da racionaliziraju potrošnju goriva i počnu se koristiti javnim prijevozom.
Zagreb nema javni prijevoz
To bi bilo u redu, kad bi se građane na korištenje javnog prijevoza trebalo tjerati, i to financijskim sredstvima. To se naravno, ne radi. Prvi preduvjet za "preusmjeravanje orijentacije s motornog prometa na gradski prijevoz" je, velikog li čuda, poboljšanje gradskog prijevoza. Tu je Zagreb u velikim problemima, budući da agonija javnog prijevoza u najboljoj mjeri oslikava način na koji se upravlja gradom.
Da se Ključarić, diplomirani inženjer prometa, na jednom od svojih putovanja u inozemstvo potrudio zatražiti bilo kakve brojke, ili čak samo turistički promatrati kako javni prijevoz izgleda u bilo kojem civiliziranom europskom gradu, uvjerio bi se da Zagreb zapravo nema javni prijevoz. Praktički svaki grad veličine Zagreba u Europi moguće je prijeći s jednog kraja na drugi u roku od pola sata. U Zagrebu vam za takvu avanturu treba ponekad čak i trostruko više. Svi glavni gradovi u zapadnoj Europi imaju daleko veći broj sredstava javnog prijevoza, dnevnih i noćnih linija. Ključarić to zna, jer, kako je sam rekao, Zagreb je član "udruženja za transport sa sjedištem u Budimpešti".
Majstori u silovanju zdravog razuma
Naravno, uza sve komunalne doprinose, prireze i druga sredstva javnog financiranja, u zagrebačkoj javnoj upravi nikad nisu ni pomislili utrošiti ozbiljne novce za osuvremenjivanje javnog prijevoza, tako da sad imaju situaciju u kojoj svi koji ikako mogu izbjegavaju tu noćnu moru, a u kojoj Ključarić ima obraza govoriti o tome kako je uvođenje više od 5,000 parkirnih mjesta "antirecesijska mjera".
Tako je to kad se ima upravu koja gradi WC-e od 1,55 milijuna kuna, autobuse kupuje za gotovo 700 milijuna kuna višoj cijeni, a vodi ju čovjek koji ne zna razliku između alkohola i osvježivača za usta. Jedno im se mora priznati, majstori su u silovanju zdravog razuma i pražnjenju gradskih džepova.
> Ostale komentare autora pročitajte ovdje
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati