U nedjelju ujutro u promet se pušta zagrebački rotor, pogledajte snimke iz zraka
GODINU i pol od početka radova zagrebački rotor konačno je pred završetkom.
Sutra ujutro u promet će biti puštene cestovne prometnice na rekonstruiranom zagrebačkom rotoru te tunelski podvožnjaci i svi pristupni pravci iz Remetinečke ceste, Dubrovačke i Jadranske avenije te Jadranskog mosta, a do početka svibnja i tramvajska pruga, pješačke i biciklističke staze.
U tijeku su pripremni radovi za otvaranje prve cjeline obnovljenog Remetinečkog rotora koji će se do sutra izvoditi na nekoliko predmetnih lokacija. Na Jadranskom mostu, Remetinečkoj cesti, Aveniji Dubrovnik, Jadranskoj aveniji, Ulici Vice Vukova i Selskoj cesti, sutra od ponoći do 5 sati ujutro mijenjat će se privremena regulacija koja je bila na snazi za vrijeme radova na Remetinečkom rotoru. Semaforski sustav će se nadopunjavati na Selskoj cesti, u zoni raskrižja sa Savskom cestom, sutra do večernjih sati, no kolnik će se zauzimati samo noću od 21 do 6 sati. Od 27. do 31. siječnja u vremenu od 9 do 14.30 i 21 do 6 sati na istoj će se lokaciji na lanterne postavljati semaforska oprema zbog čega će se također primjenjivati privremena prometna regulacija.
Pročelnik Gradskog ureda za promet Dinko Bilić priopćio je kako je izvođenje projekta zagrebačkog rotora bilo potrebno definirati kroz dvije uporabne cjeline, koje je bilo potrebno raspodijeliti na dijelove građevine za koje je potrebna privremena prometnica i radove koji se mogu izvesti samo nakon uklanjanja privremene prometnice.
"Temeljem takve raspodjele izrađena je dopuna glavnog projekta u kojoj je definirano da će se otprilike 95 posto radova izvesti prije uklanjanja privremene prometnice, a radovi koje je potrebno izvesti na pozicijama privremene prometnice izvest će se nakon puštanja u promet te uporabne cjeline i rušenja privremenih prometnica", kaže pročelnik Bilić.
Cijena narasla za više od 80 milijuna kuna
Prije početka radova cijena izgradnje novoga rotora s podvožnjakom bila je procijenjena na 250 milijuna kuna, ali je, kao i kod svega drugoga u Zagrebu, ta cijena poprilično narasla i, prema posljednjem ugovoru, potpisanom sredinom prošle godine, iznosi 331 milijun kuna.
Na prvi pogled isti je kao i stari
Na prvi pogled novi rotor izgleda gotovo identično kao i stari. I dalje se na njega dolazi uzbrdicama, što je bila jedna od glavnih zamjerki starom rješenju zbog slabe preglednosti. Ipak, dodane su posebne trake za prvi izlazak zdesna, ali i podvožnjak koji spaja cestu iz smjera Karlovca i Aveniju Dubrovnik. Riječ je o tunelu dugačkom 280 metara koji bi trebao smanjiti pritisak na sam rotor i olakšati prolazak onima koji voze prema zapadu ili jugu.
Tramvaji još neće krenuti
Tramvaji će voziti istim trasama kao i prije izgradnje novoga rotora, ali čini se da neće početi prometovati u srijedu. Dijelove pruga tek treba spojiti pa će se stanovnici novog Zagreba još malo morati voziti autobusima koje je ZET uveo umjesto tramvaja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati