Južna Koreja naredila svim aerodromima instalaciju kamera za detekciju ptica

SVI JUŽNOKOREJSKI aerodromi morat će instalirati kamere za otkrivanje ptica i termalne radare, nakon što je u zrakoplovnoj nesreći u prosincu prošle godine poginulo 179 ljudi. Uvođenje novih sigurnosnih sustava planirano je za 2026. godinu. Istražitelji su prošlog tjedna objavili da su pronašli dokaze o udaru ptice u avion Boeing 737-800. Na oba motora zrakoplova pronađeni su perje i tragovi krvi.
Istraga nesreće - najpogubnije u povijesti Južne Koreje - još uvijek traje, ali fokusirat će se na utjecaj sudara s pticom, kao i na betonsku strukturu na kraju piste, u koju je avion udario nakon što je prisilno sletio, piše BBC. "Radari za otkrivanje ptica bit će postavljeni na svim aerodromima kako bi se poboljšala rana detekcija ptica na udaljenosti i povećale mogućnosti reakcije za zrakoplove", priopćilo je danas korejsko Ministarstvo prometa i zemljišta.
Radari za otkrivanje ptica mogu odrediti veličinu ptica i njihove putanje, a zatim tu informaciju prosljeđuju kontrolorima zračnog prometa. Ministarstvo je dodalo da će svi aerodromi morati biti opremljeni s barem jednom termalnom kamerom.
Trenutno samo četiri aerodroma u Južnoj Koreji imaju termalne kamere, a nije jasno posjeduje li ijedan radar za otkrivanje ptica. Mjesta koja privlače ptice, poput odlagališta otpada, također će morati biti premještena dalje od aerodroma.
Ranije prošlog mjeseca Južna Koreja je najavila da će na sedam aerodroma biti prilagođene zone sigurnosti uz piste, nakon revizije svih aerodroma u zemlji koja je provedena nakon nesreće.
Uzrok nesreće još uvijek nepoznat
Iako uzrok nesreće još nije službeno potvrđen, piše BBC, stručnjaci za sigurnost u zračnom prometu ranije su izjavili da bi broj žrtava bio znatno manji da nije bilo betonske strukture u koju se zrakoplov zabio nakon prisilnog slijetanja.
Krajem proške godine, 29. prosinca, avion niskobudžetne kompanije Jeju Air poletio je iz Bangkoka i letio prema Međunarodnoj zračnoj luci Muan na jugozapadu zemlje. Oko 08:57 po lokalnom vremenu, tri minute nakon što su piloti kontaktirali aerodrom, kontrolni toranj upozorio ih je na prisutnost ptica u području.
U 08:59, pilot je prijavio udar ptice i poslao SOS signal. Zatražio je dopuštenje za slijetanje iz suprotnog smjera, no avion je sletio trbuhom bez izvučenog stajnog trapa, prešao pistu i eksplodirao nakon što je udario u betonsku strukturu, stoji u preliminarnom izvješću o istrazi.
Podaci leta i snimači glasa iz pilotske kabine prestali su bilježiti četiri minute prije nesreće, otkriveno je naknadnom analizom crnih kutija. U zrakoplovu Boeing B737-800 nalazilo se 179 putnika u dobi od tri do 78 godina, od kojih su većina bili u svojim 40-ima, 50-ima i 60-ima.
Jedina preživjela bila su dva člana kabinske posade.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati