Školski programi nisu prilagođeni djeci s disleksijom i disgrafijom
Tekst se nastavlja ispod oglasa
DJECA s teškoćama u razvoju nisu samo djeca s mentalnom retardacijom ili oštećenim vidom i sluhom, za koju su izrađeni prilagođeni školski programi, nego i djeca s poremećajem u čitanju (disleksija) i poremećajem u pisanju (disgrafija), za koju zakon predviđa individualiziran pristup u nastavi.
"Iako su uključena u nastavu, djeca u redovitim školama s disleksijom, disgrafijom ili hiperaktivnošću su diskriminirana jer programi po kojima uče i školuju se nisu prilagođeni pojedinom poremećaju", tvrdi profesorica Edukacijsko-rehabilitacijskoga fakulteta i predsjednica Udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM-a Ljiljana Igrić.
Iako se ta djeca naoko ne razlikuju od ostalih učenika, ipak traže prilagođavanje problemu i individualiziran pristup nastavnika. Zato je spomenuta udruga Ministarstvu predložila program edukacijske integracije, koji od učitelja zahtijeva "dodatne kompetencije, pozitivan pristup i fleksibilnost, za što nije dovoljno njihovo bazično školovanje". Drugi se pak program odnosi na edukaciju učitelja za prihvaćanje djece s posebnim potrebama, koji je u skladu s Nacionalnom strategijom jedinstvene politike za osobe s invaliditetom.
No na natječaju, koji je poništen početkom listopada zbog afere o nejasnoj dodjeli novca, IDEM nije dobio novac Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, te je sada upitan rad s nastavnicima i pomoć toj djeci.
"Zbog neprepoznavanja poremećaja, dijete s disleksijom postaje lijeno, a ono s poremećajem pažnje opisuje se kao nezainteresirano, hiperaktivno je zločesto, a darovito se prepoznaje kao dosadno i zahtjevno?, objašnjava Ljiljana Igrić. Spominje primjer djeteta koje je nastavnik tek u trećem razredu osnovne škole prepoznao kao hiperaktivno, a do tada je bilo kažnjavano i vrijeđano zbog neposluha i pričanja na satu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Po statistikama, u zatvorima je velik broj osoba koje su u školskoj dobi bile pogrešno shvaćane upravo zbog hiperaktivnosti i disleksije", kaže Ljiljana Igrić.
U redovitim osnovnim i srednjim školama te posebnim odjelima pri tim školama ima oko 10 tisuća djece s posebnim potrebama (oko 8800 u osnovnim i 1300 u srednjim). Od njih je oko 40 posto djece s disleksijom i disgrafijom, hiperaktivnih oko 15 posto, a podataka o darovitima nema.
"Više je učitelja koji postižu dobre rezultate s djecom s posebnim potrebama nego onih drugih", smatra viša stručna savjetnica za školovanje djece s teškoćama u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa Edita Ružić.
Ona se slaže da nastavnici nisu dovoljno osposobljeni za rad s djecom s posebnim potrebama, te upozorava da se studenti na fakultetima ne pripremaju za rad s tom djecom.
"Učitelji najprije moraju ukloniti brane u glavama, te se prestati bojati vlastite sjene kad su posrijedi djeca s teškoćama", ističe Edita Ružić.
Na pitanje kako "natjerati" nastavnike na individualizirani pristup, upućuje na prosvjetne inspekcije koje prate stanje na terenu.
"Nova Strategija hrvatskoga školstva i Katalog znanja donekle će prevladati stanje kad je riječ o djeci s posebnim potrebama", ističe Edita Ružić. Dodaje kako su se nastavnici mogli doškolovati u Zavodu za školstvo, ali nema podataka koliko je takvih nastavnika.
"U manjim gradovima je i manji problem s održavanjem individualizirane nastave", kaže Edita Ružić i ističe da je Zagreb najmanje osjetljiv za takvu djecu.
"Iako su uključena u nastavu, djeca u redovitim školama s disleksijom, disgrafijom ili hiperaktivnošću su diskriminirana jer programi po kojima uče i školuju se nisu prilagođeni pojedinom poremećaju", tvrdi profesorica Edukacijsko-rehabilitacijskoga fakulteta i predsjednica Udruge za stručnu pomoć djeci s posebnim potrebama IDEM-a Ljiljana Igrić.
Iako se ta djeca naoko ne razlikuju od ostalih učenika, ipak traže prilagođavanje problemu i individualiziran pristup nastavnika. Zato je spomenuta udruga Ministarstvu predložila program edukacijske integracije, koji od učitelja zahtijeva "dodatne kompetencije, pozitivan pristup i fleksibilnost, za što nije dovoljno njihovo bazično školovanje". Drugi se pak program odnosi na edukaciju učitelja za prihvaćanje djece s posebnim potrebama, koji je u skladu s Nacionalnom strategijom jedinstvene politike za osobe s invaliditetom.
No na natječaju, koji je poništen početkom listopada zbog afere o nejasnoj dodjeli novca, IDEM nije dobio novac Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, te je sada upitan rad s nastavnicima i pomoć toj djeci.
"Zbog neprepoznavanja poremećaja, dijete s disleksijom postaje lijeno, a ono s poremećajem pažnje opisuje se kao nezainteresirano, hiperaktivno je zločesto, a darovito se prepoznaje kao dosadno i zahtjevno?, objašnjava Ljiljana Igrić. Spominje primjer djeteta koje je nastavnik tek u trećem razredu osnovne škole prepoznao kao hiperaktivno, a do tada je bilo kažnjavano i vrijeđano zbog neposluha i pričanja na satu.
"Po statistikama, u zatvorima je velik broj osoba koje su u školskoj dobi bile pogrešno shvaćane upravo zbog hiperaktivnosti i disleksije", kaže Ljiljana Igrić.
U redovitim osnovnim i srednjim školama te posebnim odjelima pri tim školama ima oko 10 tisuća djece s posebnim potrebama (oko 8800 u osnovnim i 1300 u srednjim). Od njih je oko 40 posto djece s disleksijom i disgrafijom, hiperaktivnih oko 15 posto, a podataka o darovitima nema.
"Više je učitelja koji postižu dobre rezultate s djecom s posebnim potrebama nego onih drugih", smatra viša stručna savjetnica za školovanje djece s teškoćama u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa Edita Ružić.
Ona se slaže da nastavnici nisu dovoljno osposobljeni za rad s djecom s posebnim potrebama, te upozorava da se studenti na fakultetima ne pripremaju za rad s tom djecom.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Učitelji najprije moraju ukloniti brane u glavama, te se prestati bojati vlastite sjene kad su posrijedi djeca s teškoćama", ističe Edita Ružić.
Na pitanje kako "natjerati" nastavnike na individualizirani pristup, upućuje na prosvjetne inspekcije koje prate stanje na terenu.
"Nova Strategija hrvatskoga školstva i Katalog znanja donekle će prevladati stanje kad je riječ o djeci s posebnim potrebama", ističe Edita Ružić. Dodaje kako su se nastavnici mogli doškolovati u Zavodu za školstvo, ali nema podataka koliko je takvih nastavnika.
"U manjim gradovima je i manji problem s održavanjem individualizirane nastave", kaže Edita Ružić i ističe da je Zagreb najmanje osjetljiv za takvu djecu.

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati