Šire se nove prevare SMS-ovima
HRVATSKA udruga banaka i policija izvijestile su danas o novim oblicima online prevara koje se posljednjih dana šire.
Policijska uprava splitsko-dalmatinska priopćila je o još jednoj “phishing” prevari.
"52-godišnjak je jučer prijavio policiji da ga je telefonski kontaktirala nepoznata osoba koja se predstavila kao agent za trgovanje kriptovalutama. “Agent” mu je rekao da je ostvario zaradu te od njega zatražio da instalira aplikaciju kako bi mu mogao uplatiti novac.
Oštećeni mu je nakon instalacije dao podatke koje koristi za internet bankarstvo, a novac mu nije uplaćen. S njegovog računa skinuto je 1200 eura. Kriminalističko istraživanje je u tijeku", objavila je policija.
Nova prevara u Dubrovniku
Druga prevara dogodila se u Dubrovniku. Policija kaže da se radi o novom obliku prevare.
"U prostorije Policijske postaje Dubrovnik jučer je pristupila 19-godišnjakinja koja je prijavila da je, nakon nedavne kupnje preko web trgovine koju je obavila preko servisa PayPal, jučer na svoj mobilni uređaj dobila SMS poruku u kojoj se nalazila poveznica za ažuriranje adrese dostave, a koja ju je odvela na krivotvorenu internetsku stranicu gdje je potvrdila autorizaciju za uslugu promjene adrese dostave. Istog trenutka kada je potvrdila autorizaciju na mobilnoj aplikaciji uočila je da je s njenog računa na nepoznati račun prebačen iznos od 871.35 eura, za koji iznos je u konačnici oštećena ovom prevarom.
Policija je nakon zaprimljene prijave započela kriminalističko istraživanje, a ovim putem želimo pozvati građane da budu oprezni ako zaprime SMS poruke koje sadržavaju poveznicu na druge internetske stranice te u kojima se, pod krinkom plaćanja troškova poštarine od nekoliko eura ili centi za dostavu paketa, traži da upišu svoje podatke s kartice", objavila je policija.
Hrvatska udruga banaka isto javlja o prevari
"Hrvatska udruga banaka upozorava da je posljednjih dana aktivna kampanja krađe identiteta SMS-om, odnosno lažno predstavljanje u ime Hrvatske pošte, u cilju krađe osobnih i financijskih podataka klijenata banaka radi ostvarivanja financijske koristi.
Pokušaji prevara najčešće se odvijaju putem SMS poruka i lažnih internetskih stranica, a sve je popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim korištenjem vizualnog identiteta Hrvatske pošte.
U navedenim lažnim porukama najčešće se navodi lažna obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija te se u takvim porukama nudi i poveznica koja vodi na zlonamjerne prijevarne servise koji vrlo često izgledaju uvjerljivo te se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava prevare traži upisivanje osjetljivih podataka.
Dostavne službe putem SMS poruka od korisnika nikad ne traže broj bankovne kartice!
Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja (koji se nalazi na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist.
Važno je pažljivo provjeriti točnost pravopisa i gramatike te usporediti adresu pošiljatelja s prethodnim stvarnim porukama pošiljatelja, a u slučaju sumnje na prevaru odmah o tome obavijestiti svoju banku i policiju", upozorili su.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati