Sindikat taksista traži veće cijene Bolta i Ubera, najavljuje radikalne akcije
ZAGREBAČKI vozači taksija koji do putnika dolaze putem aplikacija održali su prosvjed upozorenja kojim žele privući pozornost na lošu situaciju u kojoj se nalaze. Zbog pandemije promet im je pao za 70-ak posto, a niže cijene kojima Bolt i Uber žele privući mušterije dovele su im poslovanje na rub održivosti, tvrde.
Vladimir je vozilo kupio ušteđevinom. Zbog pandemije i rada od kuće posao je znatno opao u jutarnjim satima, a noćna smjena gotovo da i nema smisla jer noćni život praktički i ne postoji. Pošto je cijena usluge smanjena za petinu, kaže da na cesti mora biti znatno više nego prije. "Našao bih neku smjenu koja mi više odgovara. Mi sami sebi kreiramo radno vrijeme, a sad se to penje preko 10 sati, debelo preko 10 sati", kaže za HRT.
Vozači se pribojavaju jeftine radne snage
Većina taksista koji koriste aplikacije voze istovremeno za Uber i za Bolt. Nedavno su osnovali i sindikat. Mišljenja su da će se zbog niskih satnica kvalitetni vozači povući iz posla, a pribojavaju se i jeftine radne snage. "Da se razumijemo, oni neće raditi legalno. Jer ako mi sada ne možemo tako uspješno poslovati, sigurno to neće moći neki Indijac ili Pakistanac", kazala je Iva Filipović, koordinatorica prosvjeda.
Iz Bolta Hrvatske, ispred čijeg je ureda održan prosvjed, kažu da vozači nisu primorani voziti u kategoriji Bolt Economy, ali kako i niže cijene zaista privlače nove korisnike. "Uvođenje kategorije uzrokovano je padom potražnje, tržište je takvo. Ne možemo govoriti da će vozači dobivati zahtjeve za vožnje ako nema potražnje. To smo primijetili i reagirali smo uvođenjem te kategorije", rekao je Tomislav Lukačević, direktor u Bolt Hrvatskoj.
Planiraju i do vlade
Prosvjednici su ustrajni u tome da nemaju ništa protiv tržišne utakmice, ali tvrde da je trenutačna cijena od nepunih 2.8 kuna po kilometru neodrživa. "To će se iznijeti vladi, napravit će se i matematička studija gdje će se vidjeti da jedna osoba koja renta svoje vozilo i radi, ili ima svoje vozilo, ili ima više vozila, ili u većini slučajeva jedan čovjek - jedna firma", kaže zamjenik predsjednika Nezavisnog sindikata vozača taksija Goran Črešnjak.
Zagrebački taksisti ističu kako je namjera ovog prosvjeda bila upozorenje, ali da, ako bude potrebno, neće prezati od radikalnijih akcija.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati