Ryanairu promjena pravila za prtljagu stvorila velike probleme: "Morat ćemo to preispitati"
Foto: 123RF
NEDAVNA odluka najpoznatijeg niskobudžetnog avio prijevoznika Ryanaira kojom su se promijenila pravila za prtljagu izazvala je mnogo negodovanja kod putnika, a sada se čini da njome nisu zadovoljni ni u Ryanairu.
Štoviše, novo pravilo izaziva toliko problema da bi ga ponovno mogli promijeniti.
Ukinut će se sporna odluka?
Početkom godine Ryanair je naime donio odluku da se s najjeftinijom kartom u putnički dio aviona te kompanije mogu unijeti samo najmanje torbe dimenzija do 35cm×20cm×20cm.
Putnici s običnim kartama koji ne dokupe prioritetno ukrcavanje za 5 funti imaju pravo na još jednu torbu od 55cm×40cm×20cm, no ne smiju je unijeti u putnički dio nego je moraju prije ulaska u avion predati osoblju koje ju besplatno pohranjuje u teretni dio aviona.
To je izazvalo probleme za Ryanair jer se veliki broj putnika sada odlučuje ostaviti torbe koje su dosad unosili u putnički dio što često izaziva zastoje.
Problem je priznao i šef Ryanaira Michael O'Leary te najavio moguću novu promjenu pravila.
"Problem se posebno stvara u najfrekventnijem vremenu, tijekom blagdana i prazničnih vikenda. Imamo mnogo letova na kojima moramo staviti 100 do 120 torbi u teretni prostor. Ako se to nastavi, morat ćemo preispitati tu odluku", rekao je O'Leary, a prenosi Daily Express.
Ryanair uskoro uvodi još jedno novo pravilo koje se vjerojatno neće svidjeti putnicima. Od 16. lipnja smanjuje se razdoblje za check-in. Po novome putnici koji neće rezervirati sjedalo moći će to napraviti tek 48 sati prije leta.
Ryanairu porasla dobit za 10 posto
Irski niskobudžetni avioprijevoznik objavio je inače jučer da je financijsku godinu 2017./2018. zaključio s 10 posto većom neto dobiti zahvaljujući većem broju prevezenih putnika dok u novoj godini očekuju nepovoljan utjecaj viših cijena goriva.
Kompanija je u financijskoj godini koja je završila u ožujku ostvarila neto dobit od 1,45 milijardi eura.
Oslonac im je bilo 9-postotno povećanje broja putnika, pri čemu u Ryanairu kao tržišta s najvećim rastom ističu Njemačku, Italiju i Španjolsku.
Ryanairova je dobit porasla unatoč "sniženju cijena karata za tri posto u godini koju su obilježili prekomjerni kapaciteti u Europi, oslabivši cjenovno okruženje, te unatoč višim cijenama goriva i oporavku od krize povezane s greškama u sastavljanju rasporeda leta pilota u rujnu 2017.", rekao je izvršni direktor Ryanaira Michael O'Leary.
Zbog krize s rasporedom do sada je otkazano 20.000 letova.
U Ryanairu predviđaju da će im u tekućoj financijskoj godini dobit nakon oporezivanja pasti na 1,25 do 1,35 milijardi eura zbog porasta cijena kerozina.
"Gorivo će biti najveći razlog rasta troškova u sljedeća 24 mjeseca", rekao je O'Leary.
"Cijene karata obično slijede cijene nafte (pa su tako padale u posljednje tri godine), ali uz odgodu od 12 mjeseci prije no što cijene karata počnu rasti zbog viših cijena nafte. Očekujemo porast cijena karata za devet posto", dodao je.
Paralelno procjenjuju da će broj putnika porasti sedam posto, na 139 milijuna.
Nakon dogovora sa sindikatima Ryanair je postigao sporazume s pilotima u Britaniji i Italiji, a još pregovaraju sa sindikatima u drugim glavnim centrima, poput Irske i Španjolske.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati