Roboti su jako opasni za Hrvatsku, imamo 10 primjera za to
Foto: Index, Hina
ROBOTSKA revolucija je opasna. Iza naizgled dobrih namjera krije se izravna opasnost za ovu i ovakvu Hrvatsku i njene običaje. Iza ideje "neka djeca nauče programirati" krije se rabota koja bi ovakvoj Hrvatskoj u kojoj živimo mogla nanijeti nepopravljivu štetu!
Krenimo redom. Nakon što je privatno financiran "Institut za Razvoj i Inovativnost Mladih – IRIM" donirao 1800 robota u 360 škola i ustanova, krenula i je akcija „BBC micro:bit -- STEM revolucija u školama", koja je prikupila već preko četvrt milijuna dolara donacija pojedinaca i firmi. Cilj je nabava jednog iznimnog proizvoda s nazivom "BBC micro:bit", koji je u suštini malo računalo. Može ga se programirati, može služiti za vježbe i učenje, no može i upravljati raznim sustavima automatizacije i robotizacije.
Ova STEM revolucija u našim školama (naziv dolazi od: Science, Technology, Engineering and Mathematics) kao privatna inicijativa ne čeka da se probude nadležna državna tijela i promijene školske programe kroz koje desetljeće. Djeca rastu svake godine u svijetu koji se sve više mijenja i nemaju vremena čekati da se političari dogovore.
No, ti BBC micro:bit, roboti i druge slične naprave upravo neprijatelji ove i ovakve Hrvatske u kojoj živimo! Kako, reći ćete? Jednostavno - oni žele Hrvatsku promijeniti.
Zamislite Hrvatsku gdje se misli!
Ovu opasnu aktivnost robotizacije i automatizacije Hrvatske opisati ćemo samo u deset primjera – a vjerujem da ćete ih sami naći još.
Prvo. Ukoliko proučavate programiranje, proučavate uzročno-posljedične veze. Stroju dajete naredbe i dobivate rezultate. Time se jača dio mozga koji služi logičnom razmišljanju. U pitanju je nešto užasno – zamislite da ste kandidat pred izbore i nudite (kao i mnogi do sada) rast javnih ulaganja uz istovremeno smanjenje poreza. Ili veće penzije bez povećanja broja zaposlenih. Klipan koji je programirao u STEM području će vam reći da je to bullshit i da lažete.
Drugo. Znate li čime se STEM danas bavi? Automatizacijom. A vi kao načelnik općine imate nećake koje su napustili srednju, skrpali diplomu u večernjoj školi i što ćete vi s tom automatizacijom? Kako nećake zaposlit´ da tuku pečate u općini ako ovi klipani i klipanice iz STEM područja značajno kažu kako postoji nešto što se zove "interoperabilnost", "pouzdani elektronički sandučić" i još sto nekih glupih naziva i kako više ne treba nositi pečate?
Treće. Radite u gradskoj firmi gdje su vam radili i otac i djed, koji ju je usput i oslobodio 1945. Vozite kamion na dizel i vozite doma Golfa, opet dizel, i naravno što je sada 5-10 litara iz službenog kamiona. Kaže ovaj STEM da će staviti senzore u svaki kontejner pa ćete ujutro znati najkraću rutu za isprazniti ih. Što će to vama? Kako da vam onda kamion troši deset litara više?
Četvrto. Već 30 godina predajete u školi ili na faksu. Morali ste do diplome pročitati mnogo knjiga – pa što biste onda čitali nakon diplome? Niste neuki! A ovi sa STEM-om će znati dobro pretraživati Internet i još vas pitati zamislite, uzročno-posljedične veze. Kakve uzročno-posljedične veze? Vaše je da ispredavate što moraju naučiti napamet, njihovo je da to ponove i da ne zaborave niti jednog kneza iz stoljeća sedmog!
Peto. Radite na šalteru. Kažu da STEM razvija samosvjesnost – pa kako će se onda ljudi saginjati do vašeg prozorčića i kako ćete im ljutito govoriti da nisu donijeli izvod iz matične knjige rođenih ne stariji od šest mjeseci. Već ste imali tih "educiranih", kažu da biste te potvrde morali sami nalaziti. Pa niste vi tu radi njih, njima treba rješenje, ne vama! Još će vam staviti na vrata onaj vrag za mjerenje radnog vremena, i to ti STEM rade, pa kako na tržnicu za vrijeme posla!
Šesto. Zna se da je država najvažnija, a u državi su najvažniji službenici – i ako nema love, znamo, moramo dignuti poreze. A ovi STEM ako im dignete poreze, nezahvalnici jedni, odu preko granice raditi drugdje. Ne plaćaju poreze Hrvatskoj! Kako onda dijeliti regrese javnom sektoru. Pa jesmo li se za to borili, da vam uz plaću županijskog pročelnika i službeni Megane uzimaju još i regres? Već ste se morali odreći Passata, gdje će to završiti?
Sedmo. Sastavili ste dobar pravilnik, taman da kum Štef postane inspektor, a pobratim Mate otvori firmu za certifikaciju i digne neku lovu ovima kako se zovu, poduzetnicima. A onda vam se javi ovaj STEM i kaže da je vaš pravilnik bezveze, da nema logični slijed i da služi samo da se orobe firme. Tko je dao njima pravo da vam se petljaju u posao?
Osmo. Sve te automatizacijske, robotizacijske i ostale gluposti su na engleskome. Što će se dogoditi ako ti mladi nauče jezik? Jeste li svjesni da onda mogu raditi gdje hoće i kako će vratiti dugove koje smo uzeli da ih njihova generacija vraća? Ti nezahvalnici koji znaju programirat´ i znaju engleski pokažu šipak i odu plaćat porez i mirovinsko u Njemačku. Pa kako onda u prijevremenu penziju s 50, a taman vas nešto štreca u leđima kad se sagnete…
Deveto. Mladi s tim đavolskim napravama komuniciraju – pa će još shvatiti da su oni drugi s kojima komuniciraju (crni, žuti, visoki, niski, druge vjere, nećete vjerovat – i druge nacije) isto tako znatiželjni mladi ljudi sa sličnim idejama. Kako onda dobivat izbore na mržnji? Pa nismo hipici!
Deseto. Kažu da se time uče više i prirodne znanosti, pa neće valjda početi slušati i onoga papu Franju, što ima diplomu iz prirodnih znanosti, govori da su Veliki Prasak i evolucija točne i da Bog nije "mađioničar s čarobnim štapićem", pa što će biti od naših običaja ako nema sukoba između znanosti i vjere?
Kakvu Hrvatsku želite?
Mogli bismo naći još puno, puno primjera kako je ova inicijativa ruši upravo ovu Hrvatsku u kojoj su bezvezni političari autoriteti, u kojoj su službenici i inspektori mali bogovi, u kojoj se za glupe propise kaže da ih eto "treba poštovati" umjesto "treba mijenjati" i koju napuštaju stotine radno sposobnih svakog dana.
Djeca koja se uče kritičkom mišljenju umjesto bubanju, djeca koja se uče uzročno-posljedičnim vezama umjesto činjenicama koje zna Google i djeca koja se uče stvaranju onoga što treba u ovom stoljeću umjesto znanja pretprošlog stoljeća, djeca koja će znati reći svakom dužnosniku i službeniku ono što ga sljeduje – možda će stvoriti jednu drugačiju, bolju i bogatiju Hrvatsku od ove koju su rasule aktualne generacije.
Pa razmislite. Kakvu Hrvatsku vi želite. Ako se u ovoj ne osjećate dobro – pomognite projektu na način na koji i kako možete.
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati