Bauhaus objasnio zašto je prikolica u Hrvatskoj 165 eura skuplja nego u Sloveniji
VEĆ SE DANIMA u medijima priča kako je u susjednim zemljama sve jeftinije, kako se isplati ići preko granice, kako se može lijepo uštedjeti ako ne kupujete u Hrvatskoj.
Bauhaus je objavio isti letak za slovensko i hrvatsko tržište. Isti su proizvodi na oba tržišta, ali cijene su uglavnom različite. Na naslovnici kataloga koji vrijedi od 5. siječnja do 1. veljače najviše u oči upada automobilska prikolica.
U slovenskim Bauhausovim trgovinama ta prikolica stoji 498 eura (3752.18 kuna). U hrvatskom katalogu piše da joj je cijena 663.48 eura (4998.99 kn). Dakle, u Hrvatskoj je skuplja 165.48 eura (1246.81 kn). Vrtna kućica u Sloveniji je 399, a u Hrvatskoj 464 eura (u Hrvatskoj je skuplja 65 eura tj. 489.74 kn), a metalni regal za teški teret u Sloveniji je 79, a kod nas 86.27 eura (skuplji je 7.27 eura tj. 54.78 kn). Nije sve jeftinije, ima nekih proizvoda koji su jeftiniji kod nas, za euro ili dva.
Bauhaus: Opća stopa poreza na dodanu vrijednost u Hrvatskoj jedna je od najviših u EU
Iz uprave Bauhausa su za Danas.hr odgovorili kako razlika u cijenama određenih proizvoda u njihovim trgovinama u Hrvatskoj i u drugim europskim zemljama nipošto nije posljedica uvođenja eura kao zakonite valute u Republici Hrvatskoj.
"Društvo BAUHAUS-ZAGREB, k.d. pridržava se te će se nastaviti pridržavati Etičkog kodeksa kojemu je pristupilo te jamstava u vezi pouzdane i transparentne zamjene hrvatske kune eurom koje je preuzelo, uključujući i jamstvo da postupak uvođenja eura neće zloupotrijebiti za neopravdano povećanje cijena roba i usluga unatoč tome što se cijene formiraju na temelju ponude i potražnje na slobodnom tržištu.
Kroz veći broj društava, grupacija Bauhaus djeluje na području 19 zemalja Europe. Formiranju cijena u svakoj od tih država pristupa se individualno, uzimajući u obzir specifičnosti tržišta.
Očigledno, stopa poreza na dodanu vrijednost (kako opća, tako i ona primjenjiva na određene kategorije proizvoda), trošarine i druga javna davanja različita su u pojedinim državama. Opća stopa poreza na dodanu vrijednost u Hrvatskoj jedna je od najviših u Europskoj uniji pri čemu višu ima samo Mađarska", odgovorili su te dodali da na formiranje cijena utječu brojni čimbenici.
Brojni čimbenici
"A to su nabavna cijena proizvoda, troškovi dostave do prodajnih centara i drugi logistički troškovi, prilagodba proizvoda zahtjevima pojedinog tržišta (homologacija). Dakle, unatoč geografskoj blizini zemalja u kojima BAUHAUS posluje, moguće je da, zbog već navedenih čimbenika, cijene istih proizvoda neće uvijek biti jednake.
Također, iako će na većem tržištu gore navedeni faktori potencijalno utjecati na to da cijene budu niže (zbog, primjerice, veće i bolje razvijene logističke mreže ili većeg broja dobavljača prisutnih na jednom tržištu), veće tržište nije nužno garancija nižih cijena.
Prilikom formiranja cijena u Republici Hrvatskoj, BAUHAUS-ZAGREB, k.d. trudi se da sve veće nabavne troškove uslijed izazova inflacije s kojima se susreće europsko gospodarstvo ne prevali automatski na kupce, već primjenom svojih poslovnih politika i procesa pokušava ostvariti najbolje cijene za svoje kupce", obrazložili su za Danas.hr.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati