Poduzetnik: Čitaju li kod Rimca vijesti? Odavno se odustalo od 5. razine autonomije
KREŠIMIR Končić, osnivač i direktor Neuralaba, zagrebačke agencije specijalizirane za razvoj složenih web i eCommerce rješenja, osvrnuo se na Linkedinu na predstavljanje robotaksija Verne Mate Rimca.
Ustvrdio je kako je tragikomedija da se uz Rimčev projekt robotaksija lijepi oznaka inovativnosti i da je autoindustrija odavno odustala od 5. razine autonomije te da je za to razlog jednostavan - da AGI, koji je nužan za potpunu autonomiju, IT industrija ne zna ni osmisliti ni proizvesti. Kazao je i da mu se čini da ovakvi koncepti pogoršavaju promet, umjesto da ga oplemenjuju, ali i da se šalje kriva poruka srednjoškolcima, studentima i budućim startupima.
Dodao je i kako se nada da je Plenković "ugradio neku refund klauzulu".
Prenosimo Končićevu objavu.
Tragikomično je da se uz Rimčeve robotaksije lijepi oznaka "inovativno". Čitaju li u Verneu vijesti?
"Ovaj Robotaxi/Verne demo mi je dobro sjeo jer upravo pišem dio knjige o tehnološkom fetišizmu. Par crtica:
Tragikomedija cijele priče nije u odgodi projekta (koju je cijela IT zajednica predviđala) ili u neposlušnom robotu (što drugo očekivati od automobila koji zapravo ne vozi!?); već u činjenici da je ovaj narativ toliko izlizan da me steže oko pluća kada netko u 2024. godini prilijepi oznaku 'inovativno' uz smell-selecting robotaxije.
Nisam siguran čitaju li u Verneu vijesti, ali auto industrija je već odavno odustala od potpune autonomije (Level 5). Načelno se ide u smjeru pasivnog vozača koji je potpomognut AI-em ili pak semi-autonomnog (remote controlled) automobila. Čak je i CEO Cruisea izjavio da nikada neće ukloniti volan (ili remote centar) te da ne ciljaju potpuni Level 5! Razlog je jednostavan: za potpunu autonomiju potreban je AGI - kojeg IT industrija ne zna niti osmisliti niti proizvesti. A kada nešto ne možete niti osmisliti niti proizvesti, onda idete kod Krešimira Mišaka na HRT3, a ne kod Plenkovića po 180 milijuna EUR javne dotacije. I ne, scale won't get you there - ma koliko god AI industrija i LinkedIn gurui tvrdili suprotno.
Čini mi se da ovakvi koncepti pogoršavaju promet, umjesto da ga oplemeljuju
Također, ne znam jel Verne ekipa pričala s prometnim fakultetom, ali meni se čini da ovakvi koncepti pogoršavaju promet, umjesto da ga oplemenjuju?! Mislim, horde prometnjaka godinama viču da zapostavljamo javni prijevoz, željeznice, bicikle itd; i da nam *nije* potrebno još taxija koji će u mega-luksuzu prevoziti studentariju. Verne tim, s druge strane, pili da su "istraživanja pokazala kako se automobilima vozi do dvoje ljudi". Go Figure - pa to i je problem :/ Ovo se inače zove "survivorship bias" i temeljni je razlog mnogih (krivih) tech zaključaka.
I nije najveća drama što lokalni mediji i hajperi slijepo prenašaju najgore od tehnološkog Silicon Valley determinizma - gdje boli glava koliko ovo smrdi na bro-based first-world-problem solucije (operi mi veš, nađi mi dejt, dostavi mi kejk) ...
Nadam se da je Plenković ugradio neku refund klauzulu
Veća tragikomedija je vezani no-questions-asked poklič 'dajmo im da rade'. Takvi stavovi ne samo da ubijaju u pojam postojeće lokalne timove s jasnim tehnološkim roadmapom i funkcionalnim proizvodom; već šalju krivu poruku srednjoškolcima, studentima i budućim startupima - da je važnije zarolati shiny pitch deck nego proizvod na pozornicu.
Zapravo se veselim 2026. i početku kraja ovakvim šupljim projektima (Rabbit, Humane Pin itd.) koje će očito sam Marques Brownlee morati prokazati. Nadam se samo da ću do tada uspjeti opisati sve ovo kroz knjigu; ali i da je Plenković ugradio neku refund klauzulu!?", napisao je Končić.
*
Projekt Robotaksi pratite iz dana u dan na adresi: www.index.hr/afere
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati