Počeli su s dva računala i jednim iPhoneom. Sada su firmu prodali za milijardu kuna
U INDEXOV studio uživo sutra u 18 sati Vedrana Pribičević u goste nam dovodi Alana Suminu, jednog od osnivača Nanobita, tvrtke koja je prije tjedan dana ostvarila ogroman uspjeh - prodana je za milijardu kuna švedskom gaming gigantu.
Prodaja Nanobita, jednog od hrvatskih lidera u IT sektoru, švedskoj Stillfront grupi svakako ulazi u rang najznačajnijih poslovnih vijesti u ovoj godini u Hrvatskoj.
Vlasnici Nanobita Alan Sumina i Zoran Vučinić od prodaje kompanije bi trebali dobiti oko milijardu kuna. Prodaja će se obaviti u dvije tranše. U prvoj rundi Stillfront će kupiti 78 posto Nanobita, za što će platiti 100 milijuna američkih dolara. Nakon dvije godine uslijedit će druga tranša po cijeni koja će ovisiti o kretanju dobiti prije kamata, poreza i amortizacije Nanobita u sljedećoj i 2022. godini. Očekivanja govore da će ukupan iznos transakcije dosegnuti 148 milijuna dolara, odnosno oko milijardu kuna.
I ranije su imali ponuda za prodaju tvrtke, ali nisu se odlučili na taj korak
"I ranije smo imali ponuda, ali nismo htjeli prodati Nanobit jer nam nije odgovarala ili cijena koju je potencijalni kupac nudio ili sam kupac i njegova poslovna filozofija. Jednostavno nismo bili match. Stillfront je izašao s korektnom ponudom, dolazi iz naše branše, pa smo odlučili prihvatiti njegovu ponudu. Posebno zato što je najavio daljnji razvoj Nanobita u sklopu Stillfront grupe", objašnjava za Index Sumina.
Nanobit danas spada među najpoznatije hrvatske kompanije iz IT sektora. Bavi se gaming industrijom, odnosno proizvodnjom igara, a njegovi su proizvodi prisutni u više od 150 zemalja svijeta. Jedno od najznačajnijih tržišta im je američko, gdje se mobilne igre traže više nego u Europi. Dostupni podaci govore da su Nanobitove igre dosad preuzete više od 145 milijuna puta, a mjesečno ih igra preko 10 milijuna aktivnih igrača diljem svijeta. Najpopularnije igre Nanobita su My Story, Hollywood Story i Tabou Stories.
Tržište im je cijeli svijet
Kako im je tržište cijeli svijet, Nanobit je samo u ovoj godini svoje igre lokalizirao na šest novih jezika. Osim na engleskom, koji je od početka u upotrebi, od ove godine nude i igre na francuskom, njemačkom, španjolskom, talijanskom, ruskom i japanskom jeziku, što im je omogućilo, ističu u Nanobitu, proboj na 15 novih tržišta. Ne čudi stoga da i strani mediji Nanobit svrstavaju među najbrže rastuće europske kompanije.
U Nanobitu danas radi 125 zaposlenika. Prihodi kompanije, čije je sjedište u Zagrebu, lani su iznosili oko 210 milijuna kuna, dok su rashodi iznosili nešto manje od 190 milijuna kuna pa su godinu zaključili s dobiti prije oporezivanja od oko 22 milijuna kuna.
Krenuli su iz sobe s dva računala, a sada su kompaniju prodali za milijardu kuna
Riječ je o velikim brojkama za kompaniju koja je startala prije 12 godina iz, kako se to voli reći, garaže. Zapravo, pojašnjava Sumina, kompanija je krenula iz njegove sobe, s obzirom na to da suvlasnici tada nisu imali novca za zakup poslovnog prostora, i sa samo dva računala. Iako su se i Sumina i Vučinić informatikom bavili još od malih nogu, okidač koji ih je te 2008. godine usmjerio u pravcu pokretanja vlastitog biznisa bila je pojava iPhonea i mogućnosti koje je taj aparat pružao u korištenju internetom i skidanju aplikacija.
"Kada se na tržištu pojavio iPhone, shvatili smo da je to odlična platforma za igre i aplikacije. No, iPhone je bio jako skup, a mi smo bili mladi i bez novca pa smo posudili novac kako bismo kupili iPhone, i to samo jedan. Tada sam imao samo 20 godina, još sam živio s roditeljima, ali znao sam što hoću, a iPhone mi je kao platforma pružao priliku da to ostvarim. Želio sam raditi za sebe i raditi ono što volim, a informatika i programiranje su bili moja strast još od djetinjstva", ističe Sumina.
Na prvoj aplikaciji zaradili su prvi milijun
Prva aplikacija, koju su kreirali 2009. godine, bila je Tap & Track, aplikacija za praćenje kalorija. Na njoj su radili šest mjeseci. Uspjeh nije izostao: na njoj su zaradili svojih prvih milijun dolara. Uslijedile su druge aplikacije i sada ih na tržište izbacuju četiri do pet na godinu. Ipak, kaže naš sugovornik, novac im nije bio ni jedini ni glavni motiv u poslovanju.
"Mi smo se za ovaj posao odlučili prije svega zato što ga volimo, računala su važan dio života i meni i Zoranu. U razvoju svakog posla strast je jako bitna, jako je važno raditi posao koji voliš. Naravno da je važno i dobro to znati i unovčiti, ali novac je na drugom mjestu. Kada tako postaviš stvari, onda ti 12 godina brzo proleti, kao što se dogodilo meni i Zoranu", poručuje Sumina.
Čime će se baviti u budućnosti? Ovisit će o tržištu...
Iako Nanobit sada mijenja vlasnika, Sumina i Vučinić još će barem dvije godine nastaviti raditi u njemu i voditi kompaniju. Važno im je, napominje, da kompanija dolazi u ruke vlasnika koji će nastaviti razvijati poslovanje.
Naime, Stillfront, prema objavljenim podacima, okuplja 14 gaming studija diljem svijeta i zapošljava preko 800 radnika. Sjedište kompanije je u Stockholmu, a kao i Nanobit, posluje u cijelom svijetu, pri čemu su mu glavna tržišta SAD, Kanada, Njemačka i Francuska te zemlje Bliskog istoka i Sjeverne Afrike.
Hoće li nakon dvije godine ostati u Nanobitu, ovisi, ističe Sumina, o nizu faktora. Nije isključeno i da pokrene neki novi start-up. Sve će, zaključuje, ovisiti o stanju na tržištu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati