Jadrolinijini brodovi imaju ozbiljne probleme. Pobrojali smo ih čak 10 ove godine
JADROLINIJINA plovila imaju niz zabilježenih tehničkih poteškoća samo u ovoj godini, a ti su se kvarovi uglavnom događali tijekom sezone. Tako je u samo tri mjeseca zabilježeno čak osam incidenata, od kojih je jedan bio tragičan, i to onaj na Malom Lošinju kada je rampa na brodu Lastovo teška nekoliko tona poklopila pomorce. Trojica su umrla, a jedan je teško ozlijeđen.
Upravu, na čijem je čelu HDZ-ovac David Sopta, proziva se zbog incidenata uzrokovanih tehničkim kvarovima, ali i višemjesečnih remonta novonabavljenih brodova koji u nekim slučajevima koštaju kao četvrtina broda.
Ponovo pala rampa. Stigao zamjenski brod koji je ranije imao kvarove
Nakon tragedije u Malom Lošinju, u subotu je došlo do još jednog incidenta na Jadrolinijinom trajektu, kada je pala rampa dok je trajekt uplovljavao u luku u Supetru.
Nitko nije ozlijeđen, a liniju je preuzeo trajekt Hrvat, koji je također imao tehničkih problema u kolovozu, kada po dolasku iz Supetra u Split nije mogao spustiti rampu.
Trajekt Oliver satima plutao u kanalu. Prevozio je preko 300 putnika
U kolovozu trajekt Tin Ujević nije isplovio iz Splita, a Dalmacija Danas dobila je neslužbenu informaciju da je došlo do problema s rampom, odnosno puknuća sajle. Međutim, iz Jadrolinije su rekli da se radilo o redovnom održavanju sustava.
Koncem srpnja došlo je do tehničkog problema na Jadrolinijinom trajektu Oliver. Problem je bio uzrokovan kvarom izmjenjivača topline kompresora zraka, zbog čega je dolazilo do pregrijavanja motora, što je izazvalo zastoj broda s više od 300 putnika i kašnjenje od šest sati.
Podsjetimo, riječ je o novonabavljenom plovilu Jadrolinije starom 27 godina. Kupljen je ove godine za 12 milijuna eura, pri čemu je još 2.7 milijuna utrošeno na remont. Prije dolaska u Hrvatsku plovio je u Grčkoj pod imenom Hermes. Nakon remonta krenuo je iz Splita za Velu Luku, međutim, tijekom plovidbe je ustanovljen kvar koji je samo privremeno riješen, pa je 340 ljudi na njemu satima plutalo u kanalu.
More prodiralo u garažu trajekta Brestova. Zamjenski brod također imao kvar
Još se niz incidenata zbio s Jadrolinijinim plovilima. Tako su internetom počele kružiti snimke na kojima se vidi kako more prodire u garažu trajekta Brestova.
Iz Jadrolinije su tada rekli da sigurnost ljudi ni jednom trenutku nije bila upitna te su naveli da će Brestovu zamijeniti brod Valun.
No, on je u lipnju imao ogromnih problema u pokušaju pristajanja na Pelješcu zbog otkazivanja motora. Kako su za Morski.hr posvjedočili putnici, pristajanje je trajalo dulje od sat vremena, a na kraju su u pomoć priskočili lokalni ljudi sa svojom barkom.
Jedan od najnovijih trajekata mjesecima bio na remontu
Trajekt Sveti Duje, jedan od najnovijih u floti, mjesecima je bio na doradi u brodogradilištu u Kraljevici prije nego što je isplovio u kolovozu ove godine.
"Sveti Duje je plaćen 7.7 milijuna eura i pitanje je koliko će u njega dodatno uložiti da bi mogao zaploviti jer je brod apsolutno neadekvatan za plovidbu Jadranom", rekao je u srpnju Antun Aljinović iz Sindikata pomoraca RH i bivši zapovjednik na Jadroliniji.
Rukovoditelj službe razvoja te izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova Jadrolinije Marino Mlacović i Egon Matešić u ožujku ove godine su Novom Listu demantirali objave da brodovi koje je Jadrolinija prošle godine kupila u Grčkoj, a to su Sveti Duje, Unije i Vela Luka, zahtijevaju sveobuhvatne preinake.
Matešića je u utorak smijenila Uprava Jadrolinije nakon nedavnih događaja za koje je, kako su rekli iz Jadrolinije, nadležan po zapovjednoj odgovornosti. I dalje traje istraga o nesreći na trajektu Lastovo, a također se utvrđuju okolnosti pada rampe trajekta Mljet.
Oštre kritike na račun Uprave Jadrolinije
Jadrolinijini brodovi sve češće upadaju u probleme, što izaziva osjećaje nelagode i straha kod putnika, ali i članova posade. Riječ je o skupim brodovima koji su prethodno prolazili višemjesečne remonte koji su također koštali milijune eura. Zbog toga je Damir Zec, predsjednik Nadzornog odbora Jadrolinije, još početkom srpnja uputio pismo predsjedniku Skupštine Jadrolinije i ministru Olegu Butkoviću te naveo da poslovna politika Jadrolinije, koju u proteklih godinu-dvije provodi Uprava, značajno odstupa od njegovog viđenja rukovođenja, upravljanja i razvoja tvrtke.
Kazao je da se rad Uprave svodi na nabavku brodova bez temeljite pripreme, i to u pogledu provjere brodova koji se kupuju, cijene, koja se nerijetko čini neopravdano visokom, te troškova prilagođavanja itd. Istaknuo je kako je posljedica ovakvog poslovanja da većina nabavljenih brodova mjesecima bude u brodogradilištima prije nego što krene u redovne linije.
Kvarova je bilo i izvan sezone
U ožujku je gorio dimnjak na Jadrolinijinom brodu Postira, koji plovi oko Elafitskih otoka. I ranije su linije na kojima je plovila Postira bile u prekidu, a onda je završila na višemjesečnom remontu. Katamaran Dora, koja je na negodovanje brojnih mještana služila kao zamjensko plovilo, često je kasnila s polaskom, koji je znao biti i otkazan zbog kvara. Prema pisanju JugInfa, brod se pokvario te navodno plovio s jednim motorom.
Na čelu Uprave Jadrolinije HDZ-ovci
Predsjednika Uprave Jadrolinije, HDZ-ovca Davida Soptu, sve se više proziva, a posebice se i o prijašnjim incidentima na Jadrolinijinim brodovima počelo pričati nakon strašne tragedije u Malom Lošinju. Prema pisanju nekoliko medija, poznanik je premijera Andreja Plenkovića.
Sopta je u Jadroliniju došao s gotovo nimalo iskustva u tvrtkama vezanim uz pomorstvo i brodarstvo jer se ranije pretežito bavio menadžerskim poslovima. Iako je po dolasku na čelo Uprave najavljivao modernizaciju flote, već mu je prvi mandat obilježila afera oko provedbi natječaja za nabavu dva nova i dva polovna katamarana. Jadrolinija je u tu sezonu trebala ući s četiri katamarana više, no to se nije dogodilo.
Navodno je bilo i pogodovanja u tom natječaju, a na koncu je ministar Butković smijenio dva člana Uprave, dok je Sopta ostao.
Nakon afere na prijedlog vlade imenovana su dva nova člana Uprave, među kojima i dotadašnji rukovoditelj Službe pravnih poslova Jadrolinije i član HDZ-a Goran Frković. On je i danas član Uprave ovog državnog brodara, nakon što ga je vlada predložila za novi mandat u kolovozu prošle godine, a iza sebe ima nekoliko propalih tvrtki. Uz njega je u Upravu ušao i treći član HDZ-a Rian Bukša.
Upravu već neko vrijeme prozivaju i Sindikat pomoraca Hrvatske te Sindikat pomoraca Jadrolinije, žaleći se na njenu neozbiljnost te nemogućnost uspostavljanja dijaloga s njom. Između ostalog, kazali su da je Sopta dobro znao da trajekt Oliver nije bio spreman za plovidbu linijom koja mu je bila određena.
Naglasili su da se kupuju stari i nesigurni brodovi u koje se onda ništa ili malo ulaže, a to pokazuje primjer broda Oliver, koji je mjesecima boravio u remontnom brodogradilištu bez obzira na to što je linija koju bi trebao održavati vapila za novim brodom, kao i druge linije koje Jadrolinija održava.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati