Pao je turizam u SAD-u. Trumpova retorika otjerala strane posjetitelje

TIJEKOM nekoliko tjedana ovog ljeta, veliki jumbo plakat na autocesti koja povezuje Toronto i New York pozdravljao je kanadske vozače jednostavnom porukom "Buffalo voli Kanadu". Marketinška kampanja, koja je uključivala i darovnu karticu od 500 dolara, trebala je pokazati sjevernim susjedima da su dobrodošli, željeni i da nedostaju, piše AP.
U početku se činilo da bi moglo uspjeti, rekao je Patrick Kaler, direktor lokalne turističke organizacije Visit Buffalo Niagara, ističući da se za nagradnu igru prijavilo više od 1000 ljudi. Ipak, do kraja srpnja postalo je jasno da se tradicionalni ljetni val kanadskih posjetitelja ove godine neće dogoditi.
Problemi Buffala odražavaju širi pad međunarodnog turizma u SAD-u, za koji analitičari upozoravaju da bi se mogao nastaviti. Od sjevernih pograničnih gradova do popularnih odredišta poput Las Vegasa i Los Angelesa, zabilježen je manji broj stranih gostiju.
"Druge nacije prostiru tepih dobrodošlice, a SAD znak zatvoreno"
Stručnjaci ovaj trend, primijećen još u veljači, pripisuju povratku predsjednika Donalda Trumpa u Bijelu kuću, tvrdeći da su njegove carine, stroga imigracijska politika i izjave o preuzimanju Kanade i Grenlanda otuđile putnike diljem svijeta.
"Vidjeti ovako značajan pad prometa, posebno zbog retorike koja se može promijeniti, toliko je obeshrabrujuće", izjavio je Kaler. Svjetsko vijeće za putovanja i turizam (WTTC) predvidjelo je da će SAD biti jedina od 184 analizirane zemlje u kojoj će potrošnja stranih posjetitelja pasti 2025. godine, što su nazvali jasnim pokazateljem da globalna privlačnost SAD-a slabi.
"Najveće svjetsko gospodarstvo u sektoru putovanja i turizma ide u pogrešnom smjeru", rekla je Julia Simpson, predsjednica i izvršna direktorica vijeća. "Dok druge nacije prostiru tepih dobrodošlice, američka vlada postavlja znak zatvoreno", izjavila je.
"Percepija je stvarnost"
Istraživačka tvrtka Tourism Economics predviđa da će SAD 2025. zabilježiti 8,2% manje međunarodnih dolazaka. Iako je to poboljšanje u odnosu na raniju prognozu pada od 9,4%, brojke su i dalje znatno ispod pretpandemijskih razina.
"Pad raspoloženja pokazao se ozbiljnim", naveli su. Deborah Friedland iz tvrtke Eisner Advisory Group dodala je da se američka turistička industrija suočava s rastućim troškovima, političkom nesigurnošću i geopolitičkim napetostima.
Od povratka na vlast, Trump je oživio zabranu putovanja za građane većinom afričkih i bliskoistočnih zemalja, postrožio pravila za odobravanje viza i pojačao masovne imigracijske racije. Istovremeno, uvođenje carina na stranu robu kod mnogih je stvorilo osjećaj da su nepoželjni. "Percepcija je stvarnost", zaključila je Friedland.
Manje dolazaka iz Europe, Azije i Afrike
Dojam o neprijateljstvu Amerike prema strancima naveo je organizatore međunarodnog natjecanja u swingu da odgode događaj koji se trebao održati ovog mjeseca u Harlemu u New Yorku. Suproducentica Tena Morales izjavila je da su se međunarodni natjecatelji počeli povlačiti otprilike tri mjeseca nakon početka Trumpovog drugog mandata, navodeći da se osjećaju nepoželjno.
Organizatori čak razmatraju održavanje natjecanja u drugoj zemlji dok Trumpovo predsjedništvo ne završi. "Klima je i dalje ista i ono što čujemo je i dalje isto, da plesači ne žele doći ovamo", rekla je.
Posljedice se osjećaju i u glavnom gradu Washingtonu, gdje su lokalni turistički dužnosnici projicirali pad međunarodnih posjetitelja od 5,1%. Marketinška organizacija Destination DC najavila je kampanju kojom planira "suprotstaviti se negativnoj retorici" i prikazati "osobniju stranu" Washingtona.
Domaći putnici dižu prosjek
Vladini podaci potvrđuju pad međunarodnih dolazaka. Broj prekomorskih posjetitelja u prvih sedam mjeseci godine smanjio se za više od 3 milijuna, odnosno 1,6%, u usporedbi s istim razdobljem lani. Zapadna Europa bilježi pad od 2,3%, pri čemu je broj posjetitelja iz Danske pao za 19%, iz Njemačke za 10%, a iz Francuske za 6,6%.
Sličan trend zabilježen je i u Aziji, dok je istovremeno zabilježen veći broj dolazaka iz Argentine, Brazila, Italije i Japana. Ipak, nisu sve američke destinacije imale loše ljeto. Na poluotoku Door u Wisconsinu, stalan priljev domaćih posjetitelja sa Srednjeg zapada osigurao je snažnu sezonu. Mnogi vlasnici tvrtki izvijestili su o osjetnom porastu prometa nakon mirnijeg početka sezone.
Velike američke zrakoplovne kompanije izvijestile su da su domaći putnici pomogli popuniti međunarodne letove te da potražnja za domaćim letovima raste. Savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) pripremala se za najprometniji vikend povodom Praznika rada u posljednjih 15 godina.
Prvi put u dva desetljeća više je Amerikanaca putovalo u Kanadu nego obrnuto
No, dok se ljeto bliži kraju, odsutnost stranih posjetitelja u Buffalu i dalje je očita. Prošle godine, Kanada je s više od 20,2 milijuna posjetitelja bila najveće emitivno tržište za SAD. Ove godine, Kanađani su među najsuzdržanijima.
U lipnju i srpnju, prvi put u gotovo dva desetljeća, više je stanovnika SAD-a putovalo u Kanadu nego obrnuto. Samo u srpnju, broj povratnih putovanja Kanađana automobilom pao je za 37%, a zrakoplovom za 26%.
Zbog toga je Visit Buffalo Niagara svoje marketinške napore preusmjerila na američke gradove poput Bostona, Philadelphije i Chicaga. "Uvijek ćemo dočekati Kanađane natrag kada dođe pravo vrijeme", poručio je Kaler. "Ne želim da se osjećaju kao da ih vidimo samo kao dolarske znakove ili transakciju na našim blagajnama. Oni nam znače više od toga", zaključio je.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati