Pad prodaje automobila: Hrvatska tone i dalje
NEGATIVAN trend pada prodaje automobila nastavio se i u travnju i to uz najdrastičniji zabilježen u novijoj povijesti. Prema rezultatima istraživanja agencije Promocija plus, u prva je četiri mjeseca registrirano 16.943 nova osobna vozila, što je za 14.200 vozila ili 45,6 posto manje od broja registracija u istom periodu prošle godine.
Budući da se međumjesečni pad kretao na razini od 40-ak posto (39,1 - 42,5 posto), travanjski minus od čak 55 posto jasno pokazuje ono što smo proteklih mjeseci najavljivali. Naime, usprkos brojnim marketinškim akcijama praćenim pozamašnim popustima, hrvatsko tržište nije i najvjerojatnije neće naći rješenje u okviru svojih mogućnosti.
Da se radi o slici općeg stanja u državi govore i rezultati u ostalim europskim zemljama. Tako bankrotirali Island bilježi najveći pad od nevjerojatnih 91,3 posto dok istovremeno Njemačka s jasno definiranom strategijom bilježi rast od pohvalnih 18 posto.
Recimo i kako je Poljska uz Njemačku jedina s pozitivnim rezultatom (+1,8 posto), dok se europski pad kreće od prije spomenutog katastrofalnog islandskog minusa do minimalnog pada od 3,1 posto zabilježenog u Francuskoj.
Većih promjena na ljestvici najprodavanijih marki nema. Hrvatski broj 1 i dalje je Opel s ukupno 1.823 vozila i 10,8 posto tržišta, a prate ga Volkswagen na drugom (1.635 p.p; 9,7 posto) i Renault na trećem mjestu (1.450 p.p; 8,6 posto).
Četvrti je Peugeot sa samo jednim prodanim vozilom manje, a peta Škoda. U vječnom troboju njemačkih premiuma, Audi je prvi s 349 prodanih primjeraka, Mercedes drugi (321 p.p), a BMW treći (275 p.p).
VW je s 470 prodanih automobila bio najprodavanija marka u travnju, a isti uspjeh ponovio je i Golf u konkurenciji modela. Ispred Opela su bili još Renault i Peugeot.
Što se automobilske egzotike tiče, ove godine hrvatske ceste su postale bogatije za 16 Porschea, pet Ferrarija, tri Aston Martina i jednog Bentleya. Ako ćemo pak o tzv. lifestyle markama Lexus je prvi s 25 prodana primjerka, a tu su još Mini (23 p.p), Jaguar (4 p.p) i Infiniti (2 p.p)
Top 10 prodaje - Proizvođači:
1. Opel - 1.823 prod. primjeraka - 10,76%
2. Volkswagen - 1.635 p.p - 9,65%
3. Renault - 1.450 p.p - 8,56%
4. Peugeot - 1.449 p.p - 8,55%
5. Škoda – 1.045 p.p - 6,17%
6. Ford - 964 p.p - 5,69%
7. Citroen - 800 p.p - 4,72%
8. Suzuki - 782 p.p - 4,62%
9. Toyota - 761 p.p - 4,49%
10. Mazda - 662 p.p - 3,91%
Kao što već mogli konstatirati prošlih mjeseci, od 46 marki prisutnih na hrvatskom tržištu samo četiri će pamtiti ovu godinu po dobrom, odnosno samo Dacia, Lancia, Nissan i Smart su zabilježili porast registracija u odnosu na isti prošlogodišnji period.
Recimo koju i o najpopularnijim modelima na hrvatskom tržištu. Prema očekivanjima hrvatski bestseler bez konkurencije je Opel Astra, jedini model s četveroznamenkastom prodajom. Prema prodaji drugi miljenik Hrvata je VW Golf, a zatim slijedi Renault Megane. Prvi gradski model, Renault Clio je na četvrtom mjestu, a u stopu ga prate Peugeot 207, Suzuki SX4 i Škoda Octavia. Na mjesečnoj razini, uz vodeći VW Golf i opet probuđeni Polo, svakako valja spomenuti primjetan rast popularnosti Ford Fieste i Kije cee'd.
Top 10 prodaje - Modeli:
1. Opel Astra - 1.014 prod. primjeraka - 10,76%
2. Volkswagen Golf - 687 p.p - 9,65%
3. Renault Megane - 529 p.p - 8,56%
4. Renault Clio - 508 p.p - 8,55%
5. Peugeot 207 - 502 p.p - 6,17%
6. Suzuki SX4 - 500 p.p - 5,69%
7. Škoda Octavia - 497 p.p - 4,72%
8. Ford Focus - 443 p.p - 4,62%
9. Peugeot 308 - 416 p.p - 4,49%
10. Škoda Fabia - 411 p.p - 3,91%
U prva je tri mjeseca s benzinskim agregatom registrirano ukupno 11.609 vozila ili 68,5 posto od ukupnog broja registracija, dok je s dizel motorom njih 5.334 ili 31,5 posto. Najveći udio "dizelaša" bilježi se među vozilima Jeepa (89 posto), Mercedesa (81 posto) i Volva (79 posto).
Kao pokazatelj trenutnog stanja u gospodarstvu posložit će i nekoliko podataka o programu novih lakih dostavnih vozila gdje je zabilježen još veći pad registracija u odnosu na onaj zabilježen kod osobnih vozila. U prva četiri mjeseca registrirana su tek 1.663 laka dostavna vozila, što je predstavlja pad od 48,2 posto. Registracije lakih dostavnih vozila na mjesečnoj razini u travnju su iznosile rekordnih 60 posto.
M.N.
Izvor: Promocija Plus
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati