Otkrivamo koliko smo platili patetični vladin spot o predsjedanju EU-om
INDEX je doznao koliko je koštao trominutni promotivni spot snimljen povodom predsjedanja Republike Hrvatske Europskom unijom, koji je prošli tjedan premijer Andrej Plenković slavodobitno predstavio na zajedničkom zasjedanje hrvatske vlade i Europske komisije.
Prema podacima iz Tajništva Predsjedanja, ključnog operativnog tijela hrvatskog polugodišnjeg predsjedanja Vijećem Europske unije, na spot je potrošeno čak 1.390.568,83 kuna tj. gotovo milijun i 400 tisuća kuna, "što uključuje sve troškove snimanja i prateće logistike".
Spot je režirao Hrvoje Hribar
Zanimalo nas je i tko je redatelj spota te tko je autor koncepta.
"Režiser spota je Hrvoje Hribar, produkcijska agencija koja je izradila spot je Imago Ogilvy, odnosno sestrinska produkcijska kuća Riba Ribi Grize Rep d.o.o. Izvršni producent spota je Jurica Ester, dok je producentica Jelena Vojković", odgovorio nam je Sanjin Soldatić, koji je zadužen za službu odnosa s javnošću u Tajništvu Predsjedanja.
Otjeran iz HAVC-a nakon hajke veteranskih udruga
Hrvoje Hribar je režiser filmskog hita Što je muškarac bez brkova i bio je direktor Hrvatskog audiovizualnog centra (HAVC), a s te je pozicije otjeran nakon žestoke hajke klerikalnih i veteranskih udruga. Tada nije uživao zaštitu HDZ-a i resorne ministrice Nine Obuljen, no sada im nije smetalo angažirati ga da režira glavni audiovizualni uradak povodom hrvatskog predsjedanja.
Iz Tajništva Predsjedanja napominju da je "Imago Ogilvy je izrastao u vodeću hrvatsku agenciju koja je jedina osvojila prestižnu nagradu u Cannesu i nagradu Euro Effie Award, dvije najrelevantnije nagrade u svijetu marketinga, a iza produkcijske kuće Riba Ribi Grize Rep d.o.o. stoje vrlo uspješni projekti i kampanje kao što su Ode to Joy (film u čast pristupanja Hrvatske u EU), Wonderful Istria, Croatia Full of Life (prva video i foto kampanja s tada novim komunikacijskim konceptom hrvatskog turizma Full of life)".
Nije bilo natječaja
Pitali smo i je li za spot raspisan natječaj i kako je išao proces selekcije.
Dobili smo ovaj odgovor: "Odluka o izradi spota donesena je na temelju ranije sklopljenog Sporazuma između HTZ-a, Ministarstva turizma i Ministarstva vanjskih i europskih poslova kojim je određeno kako će Hrvatska turistička zajednica tijekom predsjedanja, a s obzirom na pojačanu aktivnost, u suradnji s državnim tijelima provoditi razne marketinške i druge aktivnosti koje mogu biti korisne za promociju Hrvatske. Nije raspisivan natječaj jer se radi o autorskom djelu za koje je predviđeno izuzeće od nabave."
Naime, radi se o pružanju usluga u kojem je izražen umjetnički koncept, prije svega temeljen na autorskom izričaju redatelja i za koji je scenarij izrađen na temelju smjernica koji su zajedno s MVEP-om dale stručne službe HTZ-a, objašnjavaju iz Tajništva Predsjedavanja.
Za izbor navedene agencije HTZ se odlučio na temelju referenci i činjenice da je već ranije surađivala s HTZ-om kod izrade audiovizualnog autorskog sadržaja te su stručne službe HTZ-a kroz kontinuirani angažman i komunikaciju s producentskom kućom pratile snimanje i montažu materijala. Konačnu odluku o prihvaćanju ponude je donijelo Turističko vijeće kao upravljačko tijelo HTZ-a na sjednici vijeća održanoj 12. prosinca 2019.
Spot pun patetike
Index je već pisao o spotu, koji počinje rečenicom "Sjećam se podijeljene Europe i Hrvatske same na grubom moru, ali vratili smo se kući i naš put tek počinje", a sastoji se od reda konzervativne demografske patetike, reda nacionalne sportske patetike i reda deluzivne samohvale vladajućih.
>> Vlada ima spot za predsjedanje EU-om. Izgleda kao da je rađen samo za Plenkovića
U spotu vidimo sretnu i prosperitetnu Hrvatsku, Nikolu Teslu, Matu Rimca i Luku Modrića, mlade uspješne poduzetnike koji ostaju na svojoj djedovini (da, riječ "djedovina" se morala spomenuti), uspjehe nogometne reprezentacije koje decentni Hrvati prate uz crno vino i prigodnu zakusku.
Sve završava prikazom šire hrvatske obitelji od nekoliko generacija, koja se okupila u luksuznoj modernističkoj vili iznad grada, dakle slikom nečega što 99 posto Hrvata nikad nije doživjelo.
Na što je potrošeno gotovo milijun i pol kuna?
U spotu je obuhvaćeno više aktera i lokacija, ima tu i kadrova iz nebeske perspektive, no oni se danas jeftino snime dronom, pa nije baš jasno na što je utrošeno skoro milijun i pol kuna.
U kuloarima se već naveliko izražavaju sumnje oko tolike cijene spota te se nagađa o navodnom napuhavanju troškova. S obzirom na to da je konačna odluka o spotu donesena tek 19. prosinca, manje od dva tjedna prije početka hrvatskog predsjedanja, jasno je da nije bilo vremena za odbacivanje ovog spota neovisno o tome svidio se on nadležnima ili ne, te naručivanje nekog drugog, što je još jedna potvrda kritika da je Hrvatska u posljednji tren odrađivala ključne zadaće u vezi s organizacijom predsjedanja Vijećem Europske unije.
Uostalom, procijenite sami vidi li se utrošeni novac u konačnom proizvodu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati