Opasnost na hrvatskim cestama: Prošle godine autoplin "na crno" ugrađen u više od 5.000 vozila
U PROŠLOJ je godini, prema službenim podacima Centra za vozila Hrvatske, ugrađeno gotovo 20.000 novih plinskih sustava što je novi hrvatski rekord u autoplinu kao ekološki i ekonomski prihvatljivom alternativnom gorivu.
"Nažalost, prema procjenama ovlaštenih distributera autoplinske opreme u Hrvatskoj je autoplin u isto vrijeme prošle godine "na crno" ugrađen u više od 5.000 vozila koja zbog upitnih uređaja, opreme i stručnosti ugradnje predstavljaju ozbiljnu opasnost na hrvatskim cestama", navode u Hrvatskoj udruzi za ukapljeni naftni plin.
Zbog učestalih nezgoda prilikom ugradnje autoplina u osobna i gospodarska vozila u Hrvatskoj danas je zasjedao Upravni odbor Hrvatske udruge za ukapljeni naftni plin koji je izdao i upozorenje potrošačima autoplina i vozačima koji planiraju ugraditi plinske sustave u svoja vozila.
"Plinski sustav s oznakama EU je sigurniji od benzinskog"
Do nezgoda je dolazilo uglavnom zbog ljudske greške ili nedovoljno stručne ugradnje, često puta i sa uređajima sumnjivog podrijetla. Do sada u svijetu nije zabilježen niti jedan slučaj zapaljenja ili eksplozije spremnika za autoplin. Ako je i došlo do takvih slučajeva u pitanju su bila plinska isparenja koja su dovele do zapaljivanja motora. Kako navode u Hrvatskoj udruzi za ukapljeni naftni plin, "plinski sustav s oznakama EU je sigurniji od benzinskog".
"Upozoravaju se vozači koji planiraju u svoja vozila ugraditi autoplinski sustav da kod ugradnje obvezno provjere što, kako, gdje, koliko i po kojoj će cijeni ugraditi opremu i uređaje. Vozačima se savjetuje da prije početka ugradnje, a u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, obvezno zatraže ponudu za navedene usluge iz koje se MORA vidjeti što se planira ugraditi u vozilo. Isto tako vozačima se savjetuje da prije izlaska iz radionice zatraže vizualni nadzor dijela ugrađene opreme gdje se jasno moraju vidjeti nazivi proizvođača opreme i uređaja za autoplin. Hrvatska udruga za UNP savjetuje vozačima da prije nego što odluče ugraditi autoplinski sustav u vozilo obvezno provjere da li je serviser stekao naziv ovlaštenog servisera za ugradnju autoplinskog sustava kojeg, nakon izvida Instituta za vozila Hrvatske u skladu sa zakonom izdaje Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Udruga za UNP skreće pozornost vozačima da ni u kom slučaju ne kupuju rabljenu ili izrazito jeftinu plinsku opremu nedovoljno poznatog proizvođača jer postoje brojna neugodna iskustva glede nemogućnosti ostvarivanja prava na reklamaciju, prava na obeštećivanje potrošača ili prava na zamjensko vozilo tijekom servisa koji traje dulje od zakonom propisanog roka", stoji u upozorenju potrošačima.
"Hrvatska udruga za UNP i ovim putem, a u skladu sa svojim javnim ovlastima, daje jamstva i preporuke za svjetski poznate i u EU priznate marke Lovato, Landirenzo, Tartarini, Tomasetto, BRC, Landi, Autronic, Valtec i Emer za koje postoji najraširenija mreža ovlaštenih servisa u Hrvatskoj i čiji proizvođači posjeduju sve certifikate EU o kvaliteti i sigurnosti", dodaje se.
Neće više biti naknadnih testiranja
Upravni odbor Hrvatske udruge za ukapljeni naftni plin je izvijestio i kako je zbog neusklađenosti hrvatskog zakonodavstva s EU u prošla tri mjeseca praktički potpuno stala ugradnja autoplinskih uređaja zbog nepotrebnog inzistiranja na naknadnim i skupim testiranjima i certificiranju plinskih spremnika za vozila. Zbog toga je prošli tjedan u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva dogovoreno da se autoplinski spremnici od ožujka 2009. više neće naknadno testirati i ponovno certificirati od strane TUV Hrvatska. Naime, na argumente koji su pristigli iz EU i Hrvatska je, poput članica EU, prihvatila tvorničko jamstvo na 10 godina na autoplinske spremnike.
"Samim tim prestaje i zabrana registriranja vozila u koje je ugrađen spremnik za autoplin, a koji nije pregledao TUV iz Slavonskog Broda, jer europska praksa takvu neviđenu tromjesečnu ucjenu vozača nije upoznala niti je tolerira", navodi predsjednik Upravnog odbora Hrvatske udruge za UNP Josip Kelemen.
I.M.
Foto: UNP-udruga.hr
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati