Nove nevolje za Bebićevog mezimca: Medak dobio otkaz u HŽ-u zbog nesreće u Rudinama
Tekst: Dragan Miljuš
Foto: Igor Sambolec (Cropix)
IVAN MEDAK, šef ekologije u HŽ Infrastrukturi, osumnjičen za najtežu željezničku nesreću u samostalnoj Hrvatskoj - dobio je otkaz! U HŽ-u drže da više nije podoban za obavljanje tog posla. Branitelj Siniša Štimac podnio je ustavnu tužbu, kojom traži da Medaka puste iz pritvora na slobodu, a zastupat će ga i u radnom sporu.
Tri dana za ispitivanje svjedoka
Idućeg tjedna istražni sudac Davor Svalina odvojio je tri dana za ispitivanje svjedoka u postupku protiv Medaka i četvorice, koje Državno odvjetništvo drži odgovornima za nesreću u Rudinama.
Ispitat će vatrogasce koji su prskali retardant TG-300, radnike HŽ-a uključene u taj posao, ali i šefa nabave HŽ Infrastrukture Tihomira Grgeca. Obrana će tražiti vještačenje tehničke ispravnosti nagibnog vlaka, moguće i pruge, na kojoj se u travnju 1966. godine dogodila još veća željeznička nesreća, u kojoj je poginulo 33 ljudi.
Svjedočit će i konkurencija Intradea koja je nudila retardant, ali je odbijena
Nema potvrde da će Svalina ovom prilikom ispitati Joška Palinića, strojovođu "vlaka smrti", koji je sa putnicima proživio pet minuta drame na dionici pruge kontaminiranoj retardantom. U srijedu je, pak, u istražni centar u Splitu naručena konkurencija tvrtke Intrade, koja je također nudila retardant, ali je odbijena.
Vještačenje u Centru Ivan Vučetić pokazalo je da je retardant na hrđavim i vrućim tračnicama stvorio sloj smole, koji je onemogućio zaustavljanje nagibnog vlaka, ali i robela, koji je umalo pokupio novinare i spasitelje koji su se zatekli na pruzi nakon izlijetanja "vlaka smrti".
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati