Načelnik iz Slanog odgovara ACI-ju: Bez pristupne ceste nema ni otvaranja nove marine
Ilustracija: Index (ACI)
NAČELNIK Općine Dubrovačko primorje Nikola Knežić očitovao se danas o optužbama kako ucjenama prema ACI-ju ne dozvoljava otvaranje 60 milijuna kuna vrijedne nove marine u Slanom. Naime, o problemima pristupne ceste te otkazivanju već najavljenog otvaranja marine prvi je pisao Index.
Priopćenje načelnika Knežića prenosimo u cijelosti:
Zbog niza neistina i netočnih informacija koje su čelnici ACI-a iznijeli u javnosti prisiljeni smo reagirati i javnost upoznati s činjenicama vezanima uz gradnju ACI marine u Slanome i pristupne ceste.
Obveze gradnje pristupne ceste sežu u 2003. godinu i nalazi se u Urbanističkom planu uređenja i Studiji utjecaja na okoliš. U ta dva dokumenta je propisano da se mora napraviti dvotračna cesta za pristup marini i da je to isključiva obaveza investitora. Također, propisano je da o trošku investitora plovila lokalnog stanovništva iz tog akvatorija moraju dobiti zamjensku lokaciju za privez.
Sukladno svim dogovorima s tri direktora ACI-a postignut je dogovor da će oni financirati 600 metara ceste, a s čime su upoznati i čelnici Dubrovačko-neretvanske županije, nadležnog ministarstva, kao i stručne službe ACI-a. Stoga se pristupilo projektiranju ceste gdje je ACI prihvatio i potpisao dva ugovora o stopostotnom financiranju projektne dokumentacije. Za cestu se ishodovala lokacijska dozvola te se predao glavni projekt (u fazama) na ishođenje građevinske dozvole. Općina ne traži izgradnju ceste od ACI nego sufinanciranje nakon ishodovanja pojedine faze izgradnje ceste, a zauzvrat dozvoljava da se izgrađena marina spoji na postojeću neadekvatnu cestu, privremeno, do izgradnje nove ceste.
Riječ je o cesti koja se nalazi neposredno uz obuhvat cijelog akvatorija marine i preko 90 posto je u funkciji same marine koja je izgradila parking za stotinu vozila iz čega je vidljivo kolika je potreba ACI-a za tom cestom.
Napominjemo da su radovi na izgradnji marine umjesto planiranih 6 mjeseci trajali preko 20 mjeseci pri čemu je Općina na sve moguće načine, pa i dopuštanjem da se gradi u ljetnim mjesecima tijekom dvije turističke sezone, pomagala i bila dnevno na raspolaganju za sve potrebe gradilišta.
Nakon svih postignutih dogovora ACI 22.svibnja, bez da je o tome obavijestila Općinu, raskida ugovor za projektiranje prometnice i zakaziva otvaranje marine za 1. srpnja. Općina, prisiljena ovakvim ponašanjem, nizom dopisa u posljednjih više od mjesec dana poziva ACI da obnovi ugovor s projektantom te da pristupi potpisu sporazuma kojim bi se u budućnosti reguliralo sufinanciranje ceste. Uza sve to, pozvali smo ih da se sastanemo i da riješimo ovo i još niz drugih pitanja vezanih za lokalnu zajednicu.
Obzirom da su se kroz tih mjesec dana vodili pregovori u smjeru dogovora i da se prije svega par dana u nadležnom ministarstvu postigao dogovor o omjeru sufinanciranja pristupne ceste u iznosu 70 posto ACI, a 30 posto Općina, s nevjericom smo primili informaciju da ACI odbija potpisati predloženi sporazum i naprasno otkazuje ceremoniju otvaranja za čime nije bilo nikakve potrebe.
Naglašavamo da je ACI uplatio komunalni doiprinos od nešto više od 400 tisuća kuna, a s druge strane, Općina je u infrastrukturu do sada uložila preko milijun kuna. Cijela investicija u infrastrukturu, zajedno s pripadajućom cestom, iznosi oko 4 milijuna kuna, što desetorostruko premašuje naplaćeni doprinos. Stoga smatramo da je opravdan zahtjev Općine o sufinanciranju od strane ACI-a za pristupnu cestu ACI marini.
Općina u zadnja dva mandat,a koliko sam joj načelnik, je privukla incvesticija kao i uložila u komunalnu infrastrukturu oko milijardu kuna, a općinski proračun iznosi svega 15-ak milijuna kuna. To dokazuje da je Općina iznimno prijateljski naklonjena prema svakoj investiciji, što još jednom pobija tvrdnje o kočenju investicija ili, ne daj Bože, ucjenama prema investitorima. Takve konstrukcije s gnušanjem odbacujem.
Obzirom da marina nosi ime Veljka Barbieri, koji je u samo dvije godine uspio sagraditi 17 marina s cjelokupnom infrastrukturom i pristupnim cestama, a ujedno lokalnoj zajednici i izgraditi privezišta za njihova plovila te na nekim mjestima i urediti fasade neposredno uz samu marinu, očekujemo da se sadašnja uprava i u ovom slučaju povede njegovim primjerom.
Još jedan put pozivamo odgovorne u ACI da preispitaju svoj stav te da se sjete stare dubrovačke izreke iz Kneževa dvora kako privatne interese treba podrediti javnima i da u što kraćem roku, u obostranom interesu, postignemo sporazum i otvorimo marinu na korist korisnicima i sveukupnom gospodarstvu juga Hrvatske.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati