Na grijanje trošio do 3 tisuće eura godišnje, a sad mu je račun "negativan"
Sadržaj nastao u suradnji s: Energycom i LONGi Solar
ELEKTRIČNA energija visok je izdatak za hrvatske građane. Riječ je o drugom najvećem trošku poslije prehrambenih potreba kućanstva. Toj činjenici treba dodati i inflaciju, odnosno ubrzani rast cijena proizvoda u odnosu na plaće. S obzirom na ove statističke podatke, rješenje bi se moglo pronaći u prirodnim, obnovljivim izvorima solarne energije, odnosno ugradnji solarnih panela.
Puni potencijal za obnovljive izvore energije
Ne treba zaboraviti da je u prosincu 2020. godine cijena uvozne električne energije skočila za čak 100 posto, prema izvješćima Europskog vijeća. Takvom skoku tada pridonio je rat u Ukrajini, što pokazuje da bi se cijene na tržištu mogle povećati.
Ovakvi skokovi u cijenama mogli bi se smanjiti uvođenjem solarne energije, za što Hrvatska ima puni potencijal. Naime, prema izvješću SolarPower Europe, Hrvatska godišnje ima i do 2700 sunčanih sati, što nas pozicionira u vrh Europe po tom pitanju. U postotku ugradnje solarnih panela u regiji i dalje zaostajemo za Slovenijom i Mađarskom, iako se potencijal solarnih panela sve više prepoznaje.
Da se investicija u solarne panele isplati, osjetio je Miro Crnjak, vlasnik Holiday Home Nika u Malinskoj na Krku. Rekao je da se na ugradnju panela odlučio zbog potencijalnog povećanja cijena električne energije, a vjeruje i da će mu se ta investicija vratiti kroz vrijeme.
"Prvi su benefiti bili vidljivi na prvom mjesečnom računu HEP-a, koji je bio negativan. S obzirom na to da je solarna elektrana aktivirana krajem ožujka, teško je analizirati podatke na godišnjoj razini, no za sada sam zadovoljan proizvodnjom koja je u svibnju dostigla 731 kW, unatoč prilično promjenljivom mjesecu u meteorološkom smislu", ispričao je Crnjak.
Ugradnjom solarnih panela, računi za struju mogu se smanjiti za čak 80 posto, a Energycom je izradio i kalkulator za konkretan izračun uštede. Miro Crnjak odlučio se za solarne panele LONGi Solar.
"Longi paneli su bili dio paketa tvrtke Energycom, a nakon analize tehničkih podataka panela, poput učinkovitosti i proizvodnosti, kao i jamstva na njih, donio sam odluku za ugradnju i vrlo sam zadovoljan odabranim panelima", ispričao je.
"Povrat investicije očekujem kroz 8 godina"
Za sve koji planiraju uvesti vlastitu solarnu elektranu, Miro Crnjak ima koristan savjet.
"Svim investitorima prvenstveno savjetujem da se kvalitetno informiraju o različitim tipovima i brendovima solarnih elektrana koje se nude te da detaljno proanaliziraju koji je sustav za njih najadekvatniji, a tek onda donesu odluku o kupnji", pojasnio je Miro Crnjak i dodao da se odlučio za tvrtku Energycom. To je hrvatska tvrtka koja iza sebe ima gotovo 28 tisuća uspješno instaliranih solarnih panela.
Za njih se odlučio, osim zbog iskustva koje imaju iza sebe, i zbog dugog, sadržajnog i kvalitetnog razgovora s njihovim zaposlenikom.
"Po svim izračunima, povrat investicije očekujem za okvirno osam godina, no kako čekam odgovor oko poticaja za koji sam napravio prijavu, i vjerujem da će biti odobren, time će povrat investicije pasti na oko šest godina", zadovoljno je zaključio Miro Crnjak.
Brendovi solarnih panela koji su inovativni i pouzdani
Energycom je tvrtka koja surađuje s najkvalitetnijim brendovima solarnih panela. Trenutno rade s kineskom tvrtkom LONGi Solar, koja je jedan od najvećih svjetskih proizvođača solarne energije.
"Odabrali smo suradnju s LONGi Solarom zbog njihove izvanredne učinkovitosti, pouzdanosti i inovacija. Njihova predanost ekološkoj održivosti i stalna tehnološka naprednost ključni su faktori koji su nas privukli. Bitno nam je imati partnera na kojeg se možemo pouzdati kako bismo mogli osigurati vrhunske solarne elektrane našim klijentima", istaknuo je Nenad Šarančić, predsjednik uprave Energycoma.
Kaže da 80 posto klijenata zbog životnog vijeka panela i dobrog omjera cijene i kvalitete bira LONGi Solar.
"LONGi Solar ističe se po nekoliko ključnih faktora u odnosu na konkurenciju. Njihova visoka efikasnost, izdržljivost u različitim uvjetima, stalna inovacija i angažman prema ekološkoj održivosti čine ih superiornim izborom", zaključio je Nenad Šarančić.
Adrian Kočan, generalni direktor tvrtke LONGi Solar, istaknuo je da im upravo ta činjenica pomaže pri stalnom poboljšanju kvalitete. Trenutno je na tržištu dostupna LONGi HPBC tehnologija & Hi-MO X6 serija tehnološki naprednih panela.
LONGi HPBC (Hybrid Passivated Back Contact) tehnologija omogućava instalacijama duži radni vijek, a time povećava njihovu učinkovitost u usporedbi s drugim modelima dostupnima na tržištu. Dulji vijek trajanja rezultira većom proizvedenom energijom. LONGi ćelija koje su srce modula. Također su oko 24 posto deblje od drugih ćelija, što LONGi rješenja čini otpornijima na bilo kakav mehanički udar tijekom instalacije.
"Serija Hi-MO X6 naš je vodeći proizvod u 2024. godini. S obzirom na prirodu tehnologije povratnog kontakta, poboljšanje otpornosti Hi-MO X6 na skrivene pukotine, zajedno s optimiziranim dizajnom tehnologije prijenosa struje i izolacije, čini seriju daleko superiornijom od ostalih proizvoda na tržištu u smislu izlazne snage i pouzdanosti. U isto vrijeme, modul ima zadivljujući izgled, što je važan čimbenik posebno za rezidencijalni sektor tržišta", istaknuo je Kočan i dodao kako je za LONGi Solar stalno unaprjeđenje kvalitete proizvoda prioritet.
Kvalitetu ovih panela prepoznaje sve više Hrvata. Tako misli Gencay Sandalcı, prodajni menadžer za istočnu Europu u LONGi Solaru.
"Hrvatsko fotonaponsko tržište raste, a vlasnici kuća i poslovnih prostora sve više prepoznaju prednosti fotonaponskih instalacija. To je posebno dobra investicija na tržištima poput hrvatskog, zbog povoljnih vremenskih uvjeta", izjavio je.
Na grijanje trošio i do 3 tisuće eura godišnje
Marko Staničić još je jedan zadovoljni korisnik vlastite solarne elektrane, koji je pomoć potražio u Energycomu. Na taj korak potaknuli su ga veliki troškovi režija.
"Na grijanje kućanstva trošilo se i do 3 tisuće eura godišnje. Investicija nam je bila znatno lakša zato što nam je tvrtka Energycom pomogla s natječajem za subvencije pri ugradnji solarnih panela", objasnio je Marko Staničić. Rekao je da povrat ove investicije uz poticaje koje je dobio očekuje kroz tri do četiri godine.
"Za Energycom sam se odlučio jer je bila jedna od povoljnijih ponuda i preporuka od zadovoljnih klijenata. Također, odlučio sam se za Longi panele zbog njihove učinkovitosti, a dizajnom su idealni za kuće koje drže do estetike, pogotovo kad se radi o apartmanima", istaknuo je Staničić.
Osim ugradnje solarnih panela, Energycom korisnicima pomaže s drugim korisnim informacijama. Uz to, pripremaju ih za natječaje za subvencije prilikom ugradnje solarnih panela kako bi cijela investicija bila brža i znatno lakša.
Izračunajte na Energycom kalkulatoru koliko možete uštedjeti na električnoj energiji ugradnjom solarnih panela.
Sponzorirani sadržaj donose Index, Energycom i LONGi Solar u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti