Pretjerana poskupljenja i slabe valute: Potrošači okreću leđa luksuznim brendovima

SNAŽAN pad potrošnje turista na luksuznu robu u Japanu i Europi negativno utječe na ovu industriju, dodatno pogoršavajući izazove s kojima se sektor suočava nakon završetka višegodišnjeg procvata i posljedica američkih carina. Prodaja u drugom tromjesečju u luksuznom carstvu Bernarda Arnaulta, LVMH-u, kao i u Pradi i Moncleru, bila je pogođena smanjenom potrošnjom američkih turista u Europi i kineskih turista u Japanu.
Prošle godine usporavanje luksuzne prodaje bilo je ublaženo proljetnim porastom potražnje u Japanu, kada su kineski potrošači pohrlili u tu zemlju kako bi se opskrbili dizajnerskim torbama i cipelama, iskorištavajući slabost jena koji je pao na najnižu razinu u više od 30 godina, piše Financial Times.
Jen se oporavlja, a dolar gubi na vrijednosti
Istodobno su američki turisti slobodno trošili u europskim buticima jer je snažan dolar povećao njihovu kupovnu moć u inozemstvu. No ti su povoljni vjetrovi nestali ove godine jer se jen oporavlja, a dolar gubi na vrijednosti, čime je industrija ostala bez zaštitnog jastuka u trenutku kad se suočava sa slabom potražnjom u SAD-u i Kini, dvama glavnim pokretačima rasta luksuznog sektora.
Financijska direktorica LVMH-a, Cécile Cabanis, navela je promjene u obrascima turističke potrošnje kao glavni razlog zašto je prodaja u njihovom ključnom odjelu mode i kožne galanterije pala za devet posto organski u drugom tromjesečju.
Potrošnja američkih turista vrlo je snažno usporila, izjavila je Cabanis za Financial Times u srpnju, dodavši da povećana potrošnja domaćih kupaca u Aziji nije bila dovoljna da nadoknadi pad koji je LVMH pretrpio u Japanu.
U drugom tromjesečju prošle godine prodaja u Japanu porasla je za 57 posto u grupaciji iza Louis Vuittona i Diora te za 27 posto u Keringu, vlasniku Guccija. U svom izvještaju o zaradi u srpnju, talijanski proizvođač odjeće Moncler okrivio je pad organskih prihoda od dva posto za slabiju potrošnju Amerikanaca u Europi i kineskih kupaca u Japanu.
Izgledi za domaću potrošnju ostaju neizvjesni
U Pradi, kod koje turisti čine 30 posto globalne prodaje, uprava je također pad od dva posto u prihodima tijekom prve polovice godine kod brenda Prada pripisala istim faktorima. Američki je dolar pao za više od 10 posto u odnosu na euro u prvoj polovici 2025. godine jer su zabrinutosti oko inflacije, povezane s carinama američkog predsjednika Donalda Trumpa, izazvale rasprodaju američke imovine.
Analitičari su napomenuli da će čak i Richemont, sa sjedištem u Švicarskoj, gdje prodaja nakita u Cartieru i Van Cleef & Arpelsu bilježi još jedno tromjesečje dvoznamenkastog rasta prihoda, doći pod pritisak zbog slabije potrošnje turista u Japanu i Europi tijekom iduće godine.
Turistička potrošnja usporava dok izgledi za domaću potrošnju u dvama najvažnijim tržištima luksuza ostaju neizvjesni. Povjerenje kineskih potrošača, poljuljano padom vrijednosti domaće imovine nakon pandemije, ostaje na rekordno niskim razinama.
A potražnja u SAD-u, najvećem tržištu luksuza prema prodaji, čini se krhkom jer Trumpove carine prijete novim valom cjenovne inflacije na robu proizvedenu u inozemstvu. Bernstein predviđa pad globalnih prihoda od luksuza za dva posto u 2025. godini, čime je preokrenuta prethodna prognoza o rastu od pet posto, zbog povećane vjerojatnosti globalne recesije.
"Brendovi su previše povećali cijene"
Pad turističke kupovine povezan je s dubljim pitanjima s kojima se industrija suočava, a koja je godinama profitirala od snažne potražnje povećavajući cijene iznad stope inflacije, prema analitičaru Bernsteina Luci Solci.
"Luksuzni potrošači još uvijek traže vrijednost - kineski turisti nisu u Japanu zato što žele vidjeti planinu Fuji," rekao je Solca: "Ovo je neizravan pokazatelj da je dosta luksuznih brendova previše povećalo cijene te da moraju obaviti domaću zadaću kako bi ponovno privukli potrošače, osobito srednju klasu."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati