Legu zbog Fortnitea jako skočili prihodi
PRIHOD danske kompanije Lego je narastao za 13 posto u prvoj polovici ove godine, dosegnuvši 31 milijardu danskih kruna ili oko 4.16 milijardi eura. S obzirom na to da su u istom razdoblju konkurentske kompanije ostvarile pad prodaje, tržišni udio Lega je narastao.
Direktor Niels Christiansen je izjavio za CNBC da tvrtka vidi snažne segmente u svom portfelju, posebno Lego Icons i Lego Creator, kao i snažno partnerstvo s Fortniteom Epic Gamesa. "Potrošači ne smanjuju svoje kupnje kao prošle godine", rekao je. "Dakle, situacija se po tom pitanju stabilizirala. I vidimo da je gotovo sav rast zapravo rast volumena."
Lego je u potrazi za novim partnerstvima, nakon uspjeha Fortnite teme u suradnji s Epic Gamesom. Osim nove Lego teme, napravljena je i računalna igra Lego Fortnite krajem 2023., pa se sinergija između Lego i Epic Games pokazala kao jako profitabilna za obje kompanije.
Veliko širenje Lega na Kinu
Konkurent Mattel je zabilježio pad neto prodaje za 1 posto u prvih šest mjeseci ove godine, a Hasbro je izvijestio o padu neto prihoda 21 posto. Kod Mattela je razlog snažna prodaja u prošloj godini, posebno "Barbie", koju teško dostižu. Pad neto prihoda Hasbro je rezultat prodaje televizijskog studija eOne na kraju prošle godine.
Lego je nastavio rast iz razdoblja pandemije s raznolikom paletom proizvoda koji su podjednako namijenjeni djeci i odraslima. Uz setove vezane za popularne franšize kao što su Harry Potter i Star Wars, Lego također ima inovativne mogućnosti dizajna za izradu cvijeća, poznatih umjetničkih djela i životinja.
Prodaja u SAD-u i Europi raste, dok u Kini stagnira. Christiansen je otkrio da potrošači u Kini sve manje troše na skuplje artikle te da im je učestalost kupnje smanjena. Ipak, Lego ne odustaje od širenja u Kini.
Christiansen je rekao da još uvijek postoji "dugoročni potencijal" u Kini. Od 40 Lego trgovina koje su otvorene u prvom kvartalu, 20 ih je bilo u Kini. Slično tome, od 60 planiranih otvorenja u drugoj polovici godine, 20 je predviđeno za Kinu.
Koje Lego teme se najviše prodaju?
Lego je privatna kompanija, a ne javna, što znači da se njenim dionicama ne trguje na burzi. Osnovao ju je 1932. u Danskoj Ole Kirk Christiansen, stolar po profesiji. Ime kompanije je izvedeno iz danske fraze "leg godt", što znači "dobro se igraj".
2015. je postala najveća kompanija za igračke po prihodu, pretekavši američki Mattel. U 2023. je ostvareno 8.8 milijardi eura prihoda, unatoč padu prodaje u Kini. Teme s najboljim rezultatima su bile LEGO Icons, namijenjen starijim generacijama, LEGO City, LEGO Technic, LEGO Star Wars i LEGO Harry Potter.
Prihod danske kompanije Lego je narastao za 13 posto u prvoj polovici ove godine, dosegnuvši 31 milijardu danskih kruna ili oko 4.16 milijardi eura. S obzirom na to da su u istom razdoblju konkurentske kompanije ostvarile pad prodaje, tržišni udo Lega je narastao.
U budućnosti će se Lego fokusirati na digitalno širenje, kombinirajući nove teme fizičkih setova kockica s računalnim igrama. U tržište videoigara je uključen od 90-ih, ali s promjenjivim uspjehom.
Primjerice, Lego Universe je online igra za više igrača pokrenuta 2010. uz velike troškove, a ugašena je 2012. nakon što nije ostvarila dovoljno prihoda dovoljno prihoda. U međuvremenu je imao više uspjeha sa svojim licenciranim igrama, uključujući one izgrađene oko svemira Batmana, Ratova zvijezda i Harryja Pottera.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati